Hoofdsponsor

Vragen of opmerkingen over deze groepsbouw!

JordiC

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
3.766
Hier kunnen vragen en/of opmerkingen gepost worden over de groepsbouw "De onderste doos boven"
 
Wel ik ga straks eens kijken of ik nog iets heb liggen waar nog niks aangedaan is , want ik had vroeger de gewoonte om aan nieuwe kit te beginnen en als ik dan voorbij de modelbouw winkel kwam bleef er telkens een nieuwe doos aan mijn vingers kleven ( gekocht he ) en eenmaal thuis werd de eerdere doos opzij geschoven en ik direct de nieuwe startte
Laat ons hopen he
Marc
 
Krijg plots een vraagje binnen van mezelf hoe oud moet de doos zijn mag die ook van verleden jaar zijn is maar een vraagje hoor
Marc
 
Als je geen oudere dozen hebt wel ja. :laugh:
 
Heb er toch nog gevonden een stuk of drie nu is de kwestie welke doos ga ik bouwen
Maar geen nood ik zal er bij zijn alleen al om in gang te geraken
Grt
Marc
 
Leuk idee voor een groepsbouw; de enige reden dat ik niet meedoe is dat al m’n oude dozen ten prooi zijn gevallen aan rook door brand. Maar ik zal dit met interesse volgen en vanaf de zijlijn toejuichen.

Goed initiatief om de vergeten doosjes terug onder de aandacht te brengen.
 
ik heb veel oude doosjes onderaan steken :D
maar eerst eens plaats maken op de werktafel :(
 
Mijn kleinkinderen zeggen dat ik zelf een oude doos ben. :-)
 
Dat vind ik nu eens een prima idee voor een groepsbouw en het zal hopelijk ook wat meer leven brengen in ons forum.

Strop96, Willy en ik schelen onderling enkele jaren in leeftijd maar onze gezamenlijke modelbouw roots zullen vermoedelijk wel dezelfde winkels geweest zijn in Gent zijnde Verborgh, Eichpercher, Maes en Bazar Steendam. Denk dus dat je van ons enkele kits mag verwachten waar het label van die winkels nog opstaat.

Mijn oudste modellen zouden Airfix vliegtuigen moeten zijn op 1/72 maar een blik in mijn stash brengt toch een aantal andere en minder bekende merken en types naar voor. Welke kit nu juist de oudste is weet ik niet, heb zo veel van die oude dingen, maar ik weet wel welke kits samen met mij ondertussen 3x verhuisd zijn en het is met deze dat ik zal aan de slag gaan. Voor sommige werd in de loop der jaren wel after market aangeschaft en deze zal er dan ook bij verwerkt worden.
 
Mijn stapel kan in een winkelmandje als ik verhuis maar heb wel een idee wat te doen .
Uitstekend idee en doe graag mee in deze groepsbouw.
 
ik denk dat ik uit dit deel van mijn stash ga kiezen... :laugh:
50897469496_63c8b4fed3_k.jpg

en bij deze ook direct een test om foto te posten via Flickr


maar eerst nog wat opruimen zodat mijn werktafel plaats heeft en ik aan de stash kan :D :ph34r:
ik denk (hoop) ergens tegen mei in te stappen in de groepsbouw ;)
 
Dat word een winkelkar bij de verhuis:laugh:
 
ik neem wel alles over .. gratis hahahahahahaha
 
Roy vd M.;378392.... dat al m’n oude dozen ten prooi zijn gevallen aan rook door brand. ........ Goed initiatief om de vergeten doosjes terug onder de aandacht te brengen.[/QUOTE zei:
kan dat kwaad mss ... ze rieken mss wel maar ze zijn toch nog bruikbaar om in elkaar gezet te worden neem ik aan ?? of ben ik mis ??
 
Hoe dan ook heb ik ze niet ter beschikking momenteel.
 
Die doosjes liggen in de opslag. Ik weet niet of ik ze nog wel in huis wil, ze stinken nogal.

Maar laten we terug ontopic gaan, de groepsbouw :)
 
ter verduidelijking:
het hoeft niet perse je oudste doos (in productiejaar) te zijn, maar wel één van je oudere dozen qua aankoop. Eentje die al lang ligt te wachten om te bouwen.

Ik heb bv recent aangekochte dozen die qua productiedatum ouder zijn dan sommige die hier al jaren liggen :)
Dus dan zou ik de Revell van 2005 bouwen, omdat ik deze in 2006 gekocht heb, terwijl ik ook Tamiya heb liggen van de jaren '90, maar deze pas vorig jaar gekocht heb
(voorbeeld is fictief)

Ik hoop dat dit een beetje verduidelijkt
 
Roy ik ken dat mijn ex schoonzoon werkte vroeger bij Van Ganzewinkel en moest in een CD winkel die afgebrand was alles er gaan opkuisen en de cd's die rookschade hadden bracht hij mee om ze te kopiëren wel nu bij het opruimen van mijn garage kwamen die terug boven water en die rieken nog altijd naar de rook en dat moest wel een 15 jaar geleden gebeurt zijn geweest
Maar Roy de inhoud ervan dat gewoonlijk in plastic verpakt zijn zullen wel niet ruiken he het zijn de dozen die zo ruiken ( hopelijk voor u )
Marc
 
Wat zijn de voorwaarden, regels?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan