Facebook staat dat niet toe Danny. Het bedrijf wil niet fungeren als verzamelbak van foto’s waar slechts naar gerefereerd wordt zonder dat men zelf Facebook bezoekt.
Voor de rest verwijs ik naar de post van Camaro69 hierboven: de technologie die het forum gebruikt om zelf foto’s op te kunnen slaan, begint langzaam maar zeker te verouderen en om dat te herstellen is fundamenteel nieuwe forum software nodig. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb zelf ook een (besloten) forum en daar heb ik de mogelijkheid om foto’s te uploaden zelfs uitgezet. Was voor de leden vanzelfsprekend wennen maar inmiddels is men niet anders gewend. Ook dat forum zou op den duur problemen krijgen met het uploaden van foto’s, hetgeen ik wilde voorkomen; en bovendien kost de cloud-ruimte voor al die foto’s veel geld dat ik me zo bespaar.
Zoals al een paar keer gezegd, probeer het eens bij Flickr of een andere image host; het valt allemaal echt reuze mee. Gewoon even wennen..! Hoe vaak lees je op dit forum wel niet over problemen met foto’s? Ikzelf gebruik al 10 jaar (jawel sinds 2011) Flickr, zonder ook maar ooit problemen te hebben ondervonden. Als je geen duizenden foto’s hebt, is het gewoon gratis. En je krijgt ook nog eens hogere kwaliteit foto’s op het forum te zien.
Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: