Hoofdsponsor

1/72 Volvo F12 Trailer Truck [done]

Erwin,

Ontvetten en zuiver maken van oppervlakken voor het verven is een must, zeker wanneer je daarna gaat afplakken en je de tape achteraf opnieuw moet verwijderen. Best ga je dan het oppervlak na het reinigen nog een beetje opschuren (ik gebruik daarvoor meestal fijne staalwol). Bij het fijn opschuren ga je minuscule groefjes creëren waarin de verf zich gaat vastzetten.
Als primer gebruik ik steevast enamel verf van Revell. Deze verflagen zijn super sterk en bestand tegen nagenoeg alle bewerkingen achteraf (gebruik van tape, weathering…). Het enige nadeel is dat deze verven iets moeilijker zijn om aan te brengen. Verdunning en reinigen airbrush gebeurt immers met white spirit, wat het verfproces iets complexer (en iets minder gezond) maakt. Gebruik van een goede afzuiging en verfmasker is in dit geval aan te raden.
Ik maak me sterk dat het gebruik van enamel verf als basislaag (op eender welke ondergrond) achteraf geen probleem meer vormt voor wat het afplakken en verwijderen van tape betreft.
 
Hoi Erwin, ziet er mooi uit, is ze klaar?

Als ze klaar is zet ik ze bij afgewerkte moddellen.
 
Ze staat bij afgewerkte modellen Erwin.
 
Bart, kan je ook nog de titel aanpassen in beide topics?

Er staat F16 maar het moet F12 zijn.

Tx
 
Ik vind het alleszins een geslaagd model.
Marc S.
 
Hey,

Knap man, eerste afgewerkten.... en eens iets anders dan militair he...;)
 
mooi opgelost met de decals, moest je het niet vermeld hebben, zou ik denken dat het zo hoort.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan