Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Volvo F 16 Engine [wip] - Pagina 3
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40

Discussie: Volvo F 16 Engine [wip]

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

650 pond inderdaad... maar plus invoerrechten en BTW hej... we zijn na 1 januari

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Misschien wat laat, maar bij elke Pocher-bouw zou je eigenlijk de DVD van Paul Koo ter beschikking moeten hebben...

https://www.ebay.co.uk/itm/POCHER-1-...-/223420380708

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy vd M. Bekijk bericht
    Looking good Graeme. As they say of Pocher, every part needs tweaking and nothing should fit perfectly. Only then will you know for sure that it's a real Pocher kit.

Even on the car kits when screws will have to be added, threading holes is the least one should do to prevent disaster from happening; although it's best to heat the plastic and then mounting the screws. I think luckily on this Volvo engine there are now screws?

All the scratch-resembling blemishes on the plastic (mainly to be seen on the gearbox) are not really scratches I presume?
    Hi Roy thanks for the comments , yes was quite taken aback by the quality of the kit , there is always this hype around how awesome and amazing Pocher kits are, so the expectation was quite high but alas an expensive kit that does not live up to hype, anyway it is a fine build , even with all the issues , craters and warpage , just enough to challenge the skills , detail is some what lacking and there is place to add a lot of plumbing to kit which I/ We Intend to do .
    As fir what appears to be scratches are in fact not , they are flow lines in the plastic from the molding process. As for color I am not going to break my head anymore , I have a green that is close enough, I will weather the model slightly so as to depict a slightly used engine to the extent that I might even use a different shade of green on the air cleaned as opposed to the engine. For the aluminum parts I have 2 shades of alu paint from AK extreme metal range and will user different tones as well .

Oh and Roy please never stop commenting , I might not be online every night but will reply , I find your comments most valuable , and your current build out of this world.

Cheers till next time
    G

Standaard

Opnieuw enkele vorderingen aan de Volvo F 12 motor.
    Laatste vaste onderdelen aangebracht aan de transmissie voordat deze terug aan de motor bevestigd zal worden.

De radiator steekt ook al in elkaar maar de buizen zijn nog niet aangesloten wat slechts zal gebeuren na detaillering en verfwerk.
    Is wel een ferm stuk 9 x 11 cm.

Sommige van de in de kit geleverde onderdelen hebben geen achterwand. Bij enkele speelt dit geen rol maar bij andere valt het wel op en daarom enkele stukken aangepast.
    Hierna nog eens alle onderdelen samengebracht voor een dryfit. De radiator werd achterwege gelaten omwille van zijn gewicht dat de motor naar voor doet hellen.

Nu is het voornamelijk wachten op de verf; ze is besteld maar nog niet geleverd.
    In afwachting proberen we nog zoveel mogelijk details te bekijken om te zien of we deze kunnen aanbrengen op de kit.

Stay tuned...
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Imposant ,dat wel en ziet er goed uit.
    Pascal

Standaard

Eens de aanzetnaden zijn wegewerkt zal het een mooi geheel worden Erwin
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Ja Erwin, je hebt al geluk dat de motor maar een 6-cilinder is maar ik zie toch al direct 12 leidingen die je zal moeten plaatsen plus het nodige rond de turbo enz. Goede moed. Willy.

Standaard

De motor vordert goed. Een niet alledaagse bouw maar op deze schaal kan je je 100 % uitleven in het detail. Ik volg van nabij.

Standaard

Kleine update zonder foto's.

Alle stukken gecontroleerd en in primer gezet.
    Mijn sedert meer dan één week bestelde spuitbus Motip verf is nog steeds niet binnen. Deze morgen nog effe op het web, spuitbus gevonden bij een bedrijf in Nederland, on line besteld en deze middag reeds bericht ontvangen dat het al verzonden was met DHL! Met een beetje geluk staan ze er hier morgen mee aan de deur. Da's wat anders dan de lokale handel. Ik gun iedereen zijn Euro, zeker in deze moeilijke tijden en ik wil gerust enkele dagen wachten op een bestelling maar nu vind ik het toch wat te lang.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
    Kleine update zonder foto's.

Alle stukken gecontroleerd en in primer gezet.
    Mijn sedert meer dan één week bestelde spuitbus Motip verf is nog steeds niet binnen. Deze morgen nog effe op het web, spuitbus gevonden bij een bedrijf in Nederland, on line besteld en deze middag reeds bericht ontvangen dat het al verzonden was met DHL! Met een beetje geluk staan ze er hier morgen mee aan de deur. Da's wat anders dan de lokale handel. Ik gun iedereen zijn Euro, zeker in deze moeilijke tijden en ik wil gerust enkele dagen wachten op een bestelling maar nu vind ik het toch wat te lang.
    Erwin, ik heb dat ook al ondervonden, dat wanneer je in Nederland besteld de goederen veel sneller thuis geleverd worden dan wanneer je lokaal besteld. Heel triest en niet logisch. Maar op dat punt zijn ze in België totaal nog niet georganisseerd. Sorry voor de lokale handelaars die er hier zouden tussen zitten.
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten