Hoofdsponsor

1/400 Aida Cruise Ship 1:400 [wip]

JohnA

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mrt 2012
Berichten
546
Beste vrienden op ons forum,

Ik herneem de bouw van de Aida schaal 1:400, stilletjes aan.

Dit wordt mijn verslag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kijk er al naar uit John, ik heb deze overigens ook nog (minder dan) half gebouwd liggen en zal hopelijk ook ooit eens de bouw ervan hervatten.
Veel suc6 ...
 
Ik kijk er al naar uit John, ik heb deze overigens ook nog (minder dan) half gebouwd liggen en zal hopelijk ook ooit eens de bouw ervan hervatten.
Veel suc6 ...

Tof dat er al iemand mee gestart is. Misschien kan je me helpen wanneer er een probleem is tot waar jij was :-)
 
veel succes met de bouw ;)
Ik heb je topictitel een beetje aangepast

Post maar wat foto's. Ik ga je andere topic straks sluiten
 
Ok, thanks

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nu (stap 12) is het een puzzel. Eerst railing plaatsen en dan dek spuiten of omgekeerd? Zal morgen foto van stap 12 hier plaatsen, alle suggesties welkom.
 
Laatst bewerkt:
Nota, ben met smartphone met 48 Mb camera aan het vechten om foto's te verkleinen geschikt voor forum, is niet makkelijk. Vandaar dat het lang duurt. Sorry hiervoor. Ben het niet gewoon.
 
Foto's niet gelukt, te moe, morgen komen ze te voorschijn.
 
komt wel goed maateke we hebbentijd
Marc
 
Ik zie hier zelf geen foto's, ga dit onderzoeken.

attachment.jpg

Hopelijk is bovenstaande foto zichtbaar. Heb besloten eerst dekje te schilderen langs de randen, dan pas reling.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk nu wat meer foto's

attachment.jpg

Schroef nog wat bij te werken , beter zichtbaar op foto.
 
Minimum aan ontbrekende / (zal conversie tabellen ondertussen zoeken) verf besteld bij Domino. Zo kan ik binnenkort verder doen. Het is frustrerend dat ik al die tabellen die ik had niet snel terugvind !
 
Google eens op 'paint conversion chart Revell'.
 
Google eens op 'paint conversion chart Revell'.

Heb ik gedaan. Is niet leesbaar als ik het vergroot (of doe ik iets verkeerd) en zeer beperkt.
Ik had vroeger tabellen met Revell, Tamiya, HobbyColor, Vallejo, LifeColor, ga maar door. Online vind ik ze niet meer. Ik denk dat ik vergeten ben hoe deze te vinden.
 
Ga dit in stilte volgen.
Succes met verdere bouw.
 
Thanks ! Heb link gekregen van Dancooper . Is een hele hulp. Vind het jammer dat die oude tabellen weg zijn. Hopelijk heb ik ze ergens en zal ze dan posten.
 
Thanks ! Heb link gekregen van Dancooper . Is een hele hulp. Vind het jammer dat die oude tabellen weg zijn. Hopelijk heb ik ze ergens en zal ze dan posten.

Misschien kan je de App "Hobby Color Converter" op je smartphone installeren ? Deze App heeft heel duidelijke en volledige tabellen.
 
Ga ik proberen. Thanks ! Ik heb hier ergens White Spirit om m'n Revell enamel verf te verdunnen, al dagen aan het zoeken maar ik vind het niet. En m'n rug laat het niet toe om Hubo, Gamma of Brico te fietsen. Heb 3 medische afspraken de week die komt, 13e tandarts is 5 minuten van huis (is dus geen inspanning, buiten de stress van de veroving), 14e Psychiater in Maldegem en 16e CPAP toestel controle AZzeno Blankenberge. Met de bus. Dus moet m'n krachten ook sparen. Even geduld aub.

Tijd na bovenstaand bericht besloten: Ik ga morgen naar de Brico fietsen op de Maalsesteenweg. Ik wil verder doen.
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan