Hoofdsponsor

1/400 Aida Cruise Ship 1:400 [wip]

Heb White Spirit in huis. Heb moeten recupereren van die rit.
Afspraak Cpap moeten verzetten , trip naar Maldegem moet ik nog verteren.
Straks ga ik eerste poging doen om met verdunde verf verder te doen. Hopelijk lukt het. Ik hoop dat het snel lukt. Ik ga 1 op 1 proberen.

Die app, Airbus 56, zeer goede tip ! Thanks !!!!!
 
Ik heb nog nooit white spirit gebruikt om (modelbouw)verf te verdunnen, weet je zeker dat dit werkt ? Of is dat wat je gewoonlijk gebruikt ?
 
Ik heb nog nooit white spirit gebruikt om (modelbouw)verf te verdunnen, weet je zeker dat dit werkt ? Of is dat wat je gewoonlijk gebruikt ?
neen, maar die kleur bestaat niet in waterbasis. En wat ik vroeger gebruikte, weet ik al lang niet meer...

eerste testen op een stuk sprue, niet gelukt.
 
neen, maar die kleur bestaat niet in waterbasis. En wat ik vroeger gebruikte, weet ik al lang niet meer...

eerste testen op een stuk sprue, niet gelukt.

Ik denk, maar pas op, ik WEET het ook NIET zeker, maar als je met doe-het-zelf producten wil gaan verdunnen je beter af bent met cellulose thinner (eveneens verkrijgbaar bij de brico... of in de andere richting Langestraat in de Smatch).
Momenteel gebruik ik voor de Jupiter Humbrol verf, en omdat ik er geen zin in heb om een potje te verdunnen, dompel ik vaak gewoon mijn kwast eventjes in de cellulose thinner vooraleer verf op mijn penseel te nemen.
Werkt goed (ook al is het op papier), wat het natuurlijk in een airbrush doet weet ik ook niet.

Tot voor 4 jaar geleden woonden we blijkbaar in ongeveer dezelfde contereïen, wij woonden namelijk vlakbij de Kruispoort, maar dan in een zijstraat (Balsemboomstraat) van de Langestraat.
 
neen, maar die kleur bestaat niet in waterbasis. En wat ik vroeger gebruikte, weet ik al lang niet meer...

eerste testen op een stuk sprue, niet gelukt.

Revell enamel verf is perfect te verdunnen met White Spirit.
60 % verf + 40 à 50 % White Spirit. Werkdruk 1 à 1,2 kg. Pistool met medium naald (0,3 à 0,35 mm).
Alle hiervoor opgegeven waarden even uittesten. Merk en kwaliteit pistool en compressor spelen ook een rol.
 
Celulosethinner gebruik je voor celuloseverf / lak; white Spirit kun je inderdaad gebruiken voor verven op oliebasis, zoals enamel.
 
ik denk ook niet dat cellulose thinner mag en kan gebruikt worden op enamel , white spirit en terpentijn wel of de verdunning van het merk van de verf ik denk dat het gaat kabbelen ( klonters )
Marc
 
Ik denk, maar pas op, ik WEET het ook NIET zeker, maar als je met doe-het-zelf producten wil gaan verdunnen je beter af bent met cellulose thinner (eveneens verkrijgbaar bij de brico... of in de andere richting Langestraat in de Smatch).
Momenteel gebruik ik voor de Jupiter Humbrol verf, en omdat ik er geen zin in heb om een potje te verdunnen, dompel ik vaak gewoon mijn kwast eventjes in de cellulose thinner vooraleer verf op mijn penseel te nemen.
Werkt goed (ook al is het op papier), wat het natuurlijk in een airbrush doet weet ik ook niet.

Tot voor 4 jaar geleden woonden we blijkbaar in ongeveer dezelfde contereïen, wij woonden namelijk vlakbij de Kruispoort, maar dan in een zijstraat (Balsemboomstraat) van de Langestraat.

Hi Dancooper, ja, we woonden in de buurt, wie wist ... maar goed, nu niet meer blijkbaar. Ik woon nog steeds in de Balstraat.

Ben weest kijken bij Smatch, geen cellulose thinner in assortiment. Ik ga m'n andere flesjes eens doorzoeken, misschien valt m'n frank nog. Op de 1L fles staat wel Terpentine en White Spirit vermeld.

Vannacht m'n Aztek airbrush teruggevonden en z'n slang en verfpotje. Lag toch vol stress te piekeren. Pas na een uur of 4 weer gekalmeerd. Dus heb nu m'n Harder & Steenbeck Evolution CR plus EN m'n Aztek terug ! Alsook m'n PE tangetje (nog niet nodig, maar heb em toch terug gevonden) . Joepie !
 
ik denk ook niet dat cellulose thinner mag en kan gebruikt worden op enamel , white spirit en terpentijn wel of de verdunning van het merk van de verf ik denk dat het gaat kabbelen ( klonters )
Marc

Hi Marc, ik begrijp je niet goed. Ik denk dat je cellulose thinner niet aanraad, maar wat je dan schrijft "of de verdunning van het merk van de verf ik denk dat het gaat kabbelen (klonters) " niet. Sorry
 
Celulosethinner gebruik je voor celuloseverf / lak; white Spirit kun je inderdaad gebruiken voor verven op oliebasis, zoals enamel.

Nogmaals bevestiging, Roy. Het zal toch hoe dan ook moeten lukken.
 
Bedankt iedereen voor jullie reactie's . Kan ik best gebruiken !!! Groetjes.
 
Ik denk, maar pas op, ik WEET het ook NIET zeker, maar als je met doe-het-zelf producten wil gaan verdunnen je beter af bent met cellulose thinner (eveneens verkrijgbaar bij de brico... of in de andere richting Langestraat in de Smatch).
Momenteel gebruik ik voor de Jupiter Humbrol verf, en omdat ik er geen zin in heb om een potje te verdunnen, dompel ik vaak gewoon mijn kwast eventjes in de cellulose thinner vooraleer verf op mijn penseel te nemen.
Werkt goed (ook al is het op papier), wat het natuurlijk in een airbrush doet weet ik ook niet.

Tot voor 4 jaar geleden woonden we blijkbaar in ongeveer dezelfde contereïen, wij woonden namelijk vlakbij de Kruispoort, maar dan in een zijstraat (Balsemboomstraat) van de Langestraat.
Hallo Dany, jou systeem werkt, beetje white spirit/terpenine en verf (geen cellulose thinner). Is oefenen, maar aangezien dit zo lang geleden is en ik met penseel voorlopig werk, ... , Misschien naderhand verbeteringen aanbrengen.
 
Ik ben blij dat ik toch een bescheiden beetje heb kunnen aanbrengen.
 
Ik ben blij dat ik toch een bescheiden beetje heb kunnen aanbrengen.

Dany, het is voor jou misschien een bescheiden beetje, voor mij is het een steunpillaar om door te gaan omdat ik er kan op bouwen en weer traagjes verder kan.
Thanks
 
Laatst bewerkt:
Ben al enkele dagen moeten stoppen met schilderen, M'n handen beven weer te veel. Zal wel na tijdje overgaan. Ga nu weer iets zoeken om te kleven, dat gaat nog als het maar geen sprietdinges zijn.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan