Hoofdsponsor

groepsbouw 116th at Omaha. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jo broeders, dat witte merkteken, die halve cirkel, dat is het symbool voor de engineers, de mannen die ondermeer versperringen moesten opruimen met hun beruchte bangalore torpedo's. Dit waren buizen die vol zaten met springstof, en aan mekaar gekoppeld konden worden tot ze volledig onder een prikkeldraadversperring lagen. Na ontsteking was er dan een doorgang. Zie ook Saving Private Ryan, waar je deze actie prachtig ziet.
 
Beyond, bedankt voor de foto's en sorry voor het laat reageren :$
GUnit, bedankt voor de uitleg :)

Ik had zelf ook al op veel foto's gezien dat de meesten met helmnetten aan land kwamen. Ergens ook logisch; het was de eerste dag van de invasie dus veel tijd hadden ze nog niet gehad om delen van de uitrusting 'kwijt' te raken.

Ik heb gezocht naar losse netjes, maar ik heb ze niet kunnen vinden. Als iemand nog weet waar ik het zou kunnen proberen hoor ik het graag. Bij Domino en Mol hebben ze ze in ieder geval niet. Eduard heeft ze in het verleden als PE gemaakt maar doet dat nu niet meer.

Eigenlijk heb ik al min of meer geaccepteerd dat ze dus zonder helmnetjes gemaakt gaan worden. Aangezien dit mijn eerste figuren zijn wil ik me vooral gaan richten op het schilderen hiervan. En dat lukt tot nu toe best wel aardig. Ik zal vandaag of morgen even wat foto's maken van het 'test-persoontje' :)

Groet,
Ferry
 
Hoi Turner,

Ik geloof dat er US hoofdjes van Verlinden uitgebracht zijn (vroeger) waar er één tussen zat met een helm met netje....
Als je interesse hebt, wil ik wel eens zien of ik er nog liggen heb :)
Weet het niet van buiten, heb er een beetje teveel liggen :huh:
Anders zal ik eens zien of er iets anders bestaat die je eventueel kan gebruiken (mesh wire misschien :s)

Laat maar weten, zal intussen eens zoeken ;)

Grtz,
Beyond
 
Beyond bedankt voor het aanbod en voor het zoeken! Alle hulp is op dit moment welkom.

Zelf heb ik zojuist bij Domino artikel VLD00048 gevonden maar ik weet niet of dit geschikt zou zijn. Misschien dat één van de meer ervaren militaire bouwers hier iets over kan zeggen?

Alvast bedankt!
 
Hier is dan de foto van het test figuur waar ik mee bezig ben. Ik had een antal foto's gemaakt, maar dit was de enige die een beetje duidelijk was. Tjsa, figuurschilderen is niet het enige dat ik nog onder de knie moet krijgen :)

1_P1010027.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prima, die bruine mosterdbroek en goede M41 field jacket kleur. GUnit.
 
Hey Turner,

Ziet er al goed uit, man.

Groeten,
Swa
 
Ziet er overtuigend goed uit hoor, ben benieuwd naar je andere figuren en de opzet van je vignette/dio...

Groeten,
Beyond
 
Het is al weer enige tijd geleden, maar ik ben druk bezig geweest met deze bouw. Even een overzicht van wat ik tot nu toe gedaan heb, en daarna een lijst van wat er nog moet gebeuren.

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het schilderen van de figuren. Foto's:

1_P1010120.jpg


1_P1010121.jpg


1_P1010124.jpg


1_P1010126.jpg


1_P1010127.jpg


1_P1010146.jpg


1_P1010147.jpg


Verder heb ik ondertussen ook de goodies binnen die ik besteld had bij Saunders Military Insignia Super Mart / Military insignia, patches, ribbons, medals, crests and more! Over 11,000 Items!

Het gaat om:
1) Schouder patch van de 29th infantry division
2) Crest van de 116th infantry regiment
3) lintje D-Day deelname (bovenste)
4) lintje WWII Victory

1_P1010150.jpg


Wat er nu nog moet gebeuren:

-Helmen & Helmnetjes
-Uitrusting en wapens
-ondergrond

Met nog een maand te gaan heb ik goeie hoop dat ik op tijd klaar zal zijn :)

Groet,
Ferry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blij nog iets te horen van je project, was al bang dat je niet meer verder aan het werken was...

Ben benieuwd naar het resultaat van de netjes op de helmen, en de compositie van je vignet/diorama.

Ziet er verder mooi uit ;)

Grtz,
Beyond
 
Hé Turner,

Al enige vorderingen hier?

Benieuwd....

Grtz,
Beyond
 
Al enige vorderingen hier?

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd Beyond. Ik moet één dezer dagen toch eens gaan leren hoe je een goed bouwverslag maakt en onderhoudt :huh:

Anyways... hij is zo af als ie komt :)

Ik heb het ondergrondje gemaakt van DAS klei. Deze heb ik gekleurd met pale sand van Vallejo en daarna met het beach sand pigment van MIG verder bewerkt. Heel eerlijk moet ik zeggen dat ik niet tevreden ben met het resultaat, maar aangezien dit de beste van ongeveer 5 pogingen is laat ik het er maar bij. Bij een volgend dio/vignette zal het vast weer wat beter gaan. ^^

De foto's

1_P1010172.jpg


1_P1010173.jpg


1_P1010174.jpg


1_P1010175.jpg


1_P1010176.jpg


1_P1010181.jpg


1_P1010182.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoera, er is al iemand klaar met zijn dio :P

En welk één.... WAAAAWW Turner, ik vind dit een zeer geslaagd diorama.
Het zand lijkt zo echt als.........echt ;).
De figuren mogen ook best gezien worden, en het is heel mooi gepresenteerd....

Dit is een mooi tribuut aan de slachtoffers en aan de veteranen.

Werkelijk PRACHTIG.

-foto--foto--foto-

ApplausApplausApplausApplausApplaus

Grtz,
Beyond
 
Dit ziet er inderdaad zeer netjes uit.
En zoals Beyond reeds aanhaalde, het zand ziet er toch uit als zand.
Een zeer realistische scene.
Mag zeker met fierheid in de zilverkast gezet worden.

Erik.
 
Hey Turner, vergeet niet je foto's in de gallerij te plaatsen als je denkt/weet dat je dio af is hé...

;)
Beyond
 
Ziet er goed uit Turner.

Maar ik denk dat ik weet waar jou schoen wringt. En dat is iets wat je nu nog gewoon kunt bijwerken. Denk eens aan wat bloed dat de dode zal hebben die meegesleurd word. Zo ook wat rommel op het zand als kleuren enzo. Denk aan wat kistjes die uit de landingsvoertuigen.

Dat zal je dio iets meer leven geven om maar zo te schrijven. Iig als tip voor de volgende.

Verder als je dit dio in de eregallerij wilt hebben, dan moet je ven een pb sturen met daarin 10 foto's van dit dio. Graag wel volledig in de pb, dan zal ik zorgen dat deze daarin gaat komen.

Maar zeker nogmaals mijn complimenten.
 
Wow Turner, dit is waarlijk prachtig !
Als een duivel uit een doosje verschijnt hier een stranddiorama, op de valreep !
Je bent niet echt tevreden over je zand ? Dit is echter geweldig goed gelukt. Zo ziet een vochtig strand er uit, het zand is nog nat en het water heeft van die typische "tekeningen" gemaakt, top werk ! Respect ook voor u, deze campagne-opdracht werd gehaald en het is zoals Beyond stelde, een ware ode aan de soldaten die toen een wisse dood tegemoetrenden.

GUnit.
 
Prachtig diorama :) Knap ook hoe je de zandspetters op de laarzen en de tankversperring voorzien hebt 8)
 
wel ik vind het tog ook wel goed gelukt en de eenvoud ervan vind ik heel mooi. volgens mij tog iets om trots op te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan