Hoofdsponsor

1/35 Büssing onder een boom

liefhebber

Member
Registered
Lid geworden
9 mrt 2020
Berichten
8
Hallo iedereen,

Zoals ik beloofde, post ik hier een aantal foto's van mijn eerste WWII vrachtwagen, nl. een Büssing NAG 500 A van IBG models.

Het was de bedoeling om hem helemaal te bouwen zoals het hoort maar het is anders uitgedraaid.

Ik ga proberen af en toe een update te geven van de vorderingen.

attachment.jpg

De boom is zelf gemaakt uit ijzerdraad en moet nog afgewerkt worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Laat gerust weten wat jullie er van vinden.
Tips en tricks zijn altijd welkom.

mvg
Peter

er moet ook nog wat maar beplanting komen in en rond de vrachtwagen.

Ook aan de vrachtwagen is nog wat werk.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed he , zoals het er nu bij staat knap werk
Marc
 
Knap werk wat je al laat zien en volg met veel aandacht.
 
Goed begin zover.
Tip: dergelijke wrakken zijn goed geplunderd en gepluimd en de aanwezigheid van de dop op de benzinetank is hoogst onwaarschijnlijk. Misschien overwegen om de dop te verwijderen en de vulnek van de tank uit te boren.
 
Ik wil eigenlijk wel graag weten wat er juist misgelopen was in je originele plan. Er is dus iets met de ophanging gebeurd? Wil je de truck zo opstellen, dan zou je de truck tot aan het chassis in de grond kunnen steken, om het gewicht beter over te brengen. Je zou ook een paar wielen kunnen beschadigen, want de banden gaan plat als ze zo lang niet bewegen. Roest ziet er wel goed uit, maar maak ook wat glasresten met plastic folie.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil eigenlijk wel graag weten wat er juist misgelopen was in je originele plan. Er is dus iets met de ophanging gebeurd? Wil je de truck zo opstellen, dan zou je de truck tot aan het chassis in de grond kunnen steken, om het gewicht beter over te brengen. Je zou ook een paar wielen kunnen beschadigen, want de banden gaan plat als ze zo lang niet bewegen. Roest ziet er wel goed uit, maar maak ook wat glasresten met plastic folie.

Echt iets misgelopen is er niet.
Mijn zoon is gids in Zweden en Noorwegen en toonde mij een aantal foto's van een autokerkhof op een eilandje in een Zweeds meer.
Ik kijk ook graag naar filmpjes op youtube om bij te leren.
die twee dingen samen gaven mij dat idee.

Hoe en op welke manier kan ik de banden beschadigen zodat het er wat echt uitziet.

Heb ondertussen mijn boom afgewerkt en ga nu weer door met de Büssing.

laat later wel wat foto's zien van de vorderingen.
gr
Peter
 
hoi,

Bij het vernissen van mijn Büssing met vallejo acrylic mat vernis verkrijg ik een witte laag over de vrachtwagen.
Kan er mij iemand vertellen hoe dat komt?

Ik vermoed dat ik de Büssing niet meer zal kunnen redden tips zijn welkom.

mvg
Peter
 
Ik ken de specifieke Vallejo vernis niet, maar ik weet wel dat matte vernis heel erg goed geschud of geroerd moet worden (alle verven en vernissen natuurlijk, maar matte vernis nog eens zo goed).
 
Ik ken de specifieke Vallejo vernis niet, maar ik weet wel dat matte vernis heel erg goed geschud of geroerd moet worden (alle verven en vernissen natuurlijk, maar matte vernis nog eens zo goed).

had ook al zo een vermoeden.
Het de eerste keer dat ik vernis gebruik uit een spuitbus.
Hebben dus iets bijgeleerd.

Ik vrees dat ik er niet meer kan aan doen.

zal iets anders onder de boom moeten zetten.

gr
 
Een witte waas van vernis komt vaak door te dikke laag te spuiten.

Of het te redden valt weet ik niet.

Welke vernis heb je gebruikt?
 
Als je een nieuw product gebruikt is het altijd verstandig om dit op een stukje afval plastic te testen.

Ik doe dat zelf ook te weinig.
 
Hoi,

Ik gebruikte vallejo acrylic mat vernis.

Heb Hier ttps://www.twenot-forums.nl/threads/wit-uitgeslagen-vernis-corrigeren.14670/ net gelezen dat een laagje glanzende vernis het wit doet wegtrekken; Heeft er iemand hier ervaring mee?

gr
 
Afstand te groot tussen spuitbus en model waarschijnlijk door de afstand is de vernis al zo goed als droog wat een witte waas kan geven. Optie 2, hoge luchtvochtigheid ook daar kan je een witte laag van krijgen.
 
Je kan dat proberen op een onzichtbaar plekje zoals de onderkant.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan