Hoofdsponsor

1/25 Central Pacific n°60 "Jupiter" 1/25 [wip]

Neem maar iets uit de stash, mag niet te groot worden zoals bij mij.
Een Bulgaarse loc ken ik niet maar je hebt nu juist een loc gebouwd, misschien tijd om eens af te wisselen met een vliegende boot of is het een vliegboo
Het voordeel van papiermodellen is natuurlijk juist dat ze IN de stash niet veel plaats inpalmen hé, Erwin, ik zou honderd kits kunnen plaatsen op één boekenplank en nog plaats overhouden voor een paar stripverhalen of thrillers :-)

En het is inderdaad een vliegboot ipv vliegende boot, een taalfout mijnentwege. Maarwat die vliegboot betreft, moet mijn madam natuurlijk ook nog akkoord gaan, want de reden dat die al zo'n 7-tal jaar in mijn stash zit zijn de afmetingen, ik had het ding ooit in het echt gezien in Koksijde en was toen verbaasd hoe klein het wel was, maar het zo'n typisch geval van "het model lijkt groter dan de echte".... spanwijdte model : 66cm
 
Laatst bewerkt:
Oei, wat beest is het? Een Catalina? Daarvan weet ik dat er nog één vliegt, heb die gezien in Ursel enkele jaren geleden.
 
Oei, wat beest is het? Een Catalina? Daarvan weet ik dat er nog één vliegt, heb die gezien in Ursel enkele jaren geleden.
Inderdaad een PBY Catalina, niet zo lang als een oorlogschip op schaal 1/200 maar wel veel te breed om op de kast te plaatsen als het lukt.
 
En we zijn weer een stapje verder, de dwarsliggers zijn op de ondergrond gelijmd met behulp van een lijmpistooltje en min of meer met de losse hand zodat ze niet perfect evenwijdig liggen. Ook qua lengte zijn enkele van de dwarsliggers een beetje ingekort (alweer met het blote oog) ook daar een zekere nonchalance te verwezenlijken.





Nu is het wachten tot ik aan een beetje kattenbakvulling geraak om als ballast te dienen, ik had wel model-ballast aangekocht maar na ontvangst bleek deze niet geschikt om op schaal 1/25 te gebruiken.
 
ziet er al goed uit.
Met zo naar die foto te kijken , komt er plots iets in me op :) Gebruikten ze in de tijd van het wilde westen wel balast?
Het is me nog nooit opgevallen als ik naar een western kijk, heb het idee dat die sporen gewoon door de prairie lopen.
Kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn of onjuistheid van de film.
 
Bedankt voor die foto Marc, het ziet er inderdaad naar uit dat daar geen ballast ligt wat het natuurlijk nog een beetje eenvoudiger zou maken voor mij, dan kan ik gewoon weer van dat woestijnspul tussen de dwarsliggers gaan smeren.
 
En het is ermee gedaan mannen, ik zal jullie vanaf nu niet meer lastig vallen met dit draadje want hier zijn dan de eindfoto's van deze bouw :









 
Mooi , leuke beelden , je hebt dit geweldig gedaan hoor
Proficiat
Marc
 
Ola, dat is nog eens met een vaart geklaard.
Heel mooi gepresenteerd en knap werk(y).
 
En het is ermee gedaan mannen, ik zal jullie vanaf nu niet meer lastig vallen met dit draadje want hier zijn dan de eindfoto's van deze bouw :

Gelukkig hij is klaar pfffff. Grapje uiteraard ik heb het topic vanaf de zijlijn gevolgd en het resultaat mag er zeker zijn.
 
Pracht van een model en dan te bedenken dat dit allemaal papier is, je zou er mensen met kunnen bedotten en laten geloven dat dit plastiek is.
 
Hey,

Inderdaad, en dat in papier.... dikke duim makker ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan