Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Rijdend Central Pacific n°60 "Jupiter" 1/25 [wip] - Pagina 10
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 150

Discussie: Central Pacific n°60 "Jupiter" 1/25 [wip]

Goede topic beantwoorder dancooper's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door huubvc Bekijk bericht
    Dany vraagje!
    Heb je het model verzegeld met blanke lak of zo, om de kleuren helder te houden.
    Zo te zien is het model niet geschilderd.
    Mijn modellen spuit ik in met matte blanke lak (heel dun)
    Het gaat om de houdbaarheid van je modellen.

Ik weet niet wat de andere bouwers onder ons doen? (graag hun mening)
    Nog niet huubvc, maar de (satin) blanke lak is in bestelling en ik verwacht die morgen of zo in huis.

Marc, wat haarlak betreft ; ik zou het eerlijk gezegd niet weten en durf er dan ook niet op vertrouwen.
    Dany
    Op de werkbank :
    Huidige actieve bouw : Central Pacific N°60
    In de koelkast : Cn2t "Las"

Standaard

Dany ik begrijp u volkomen ik zou het ook niet riskeren,het was in feite maar een vraagje hoor
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Hey,

Ik bouw enkel in plastiek, maar ik kan me inbeelden dat ook papierbouwers hun modellen willen verzegelen met een vernis.
    In de plastiekmodelbouw is dit wel een gangbare zaak vermoed ik....; allez, ik doe het toch zeker...

Standaard

Bedankt mannen.
    Mag ik jullie eens om je eerlijke opinie vragen over de setup van de vignette aangezien ik daar helemaal geen ervaring mee heb ?

Dit is wat ik in gedachten heb voor het ogenblik, let wel het is niet de bedoeling er een diorama van te maken...

Dany
    Op de werkbank :

Standaard

Hey,

Bijk geen diorama-vorming, lijkt me dat heel goed.

Standaard

Een diorama is wat je er zelf mooi bij vind
    Oud stationnetje
    Trein die een tunnel in gaat
    Spoorweg aanleggen zo kan je nog wel meer verzinnen.

Je hebt toch op de trein gezeten heb ik begrepen, dan heb je toch wel dingen gezien die je mooi vind probeer dit na te maken.

Standaard

Dit model, zoals het nu is, zou ik gewoon zo laten op rails en dwarsliggers.
    Je kan de rest van de plaat bestrooien met zand of koffiegruis, er hier en daar een tint in aanbrengen om wat kleurverschil te bekomen en eventueel een paar plukjes (woestijn)gras maar meer niet.
    Wil je per sé een achtergrond wil zou ik aanraden ergens op het net een foto te zoeken van de plaats waar je de loc wil plaatsen bv. Death Valley, een prairie zicht of dergelijke en dat kan je dan aan de achterzijde van je beschermkas aanbrengen. Zorg er echter wel voor dat de achtergrond de aandacht niet naar zich trekt i.p.v. naar het model.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Bedankt voor de feedback mannen, en ja hoor huubvc tot voor kort was ik machinist (eigenlijk ben ik het technisch gezien nog steeds) maar het traject waar dit machientje reed ken ik helaas (amper nog) uit de oude westerns met John Wayne en Clint Eastwood

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
    Dit model, zoals het nu is, zou ik gewoon zo laten op rails en dwarsliggers.
    Je kan de rest van de plaat bestrooien met zand of koffiegruis, er hier en daar een tint in aanbrengen om wat kleurverschil te bekomen en eventueel een paar plukjes (woestijn)gras maar meer niet.
    Dat was eigenlijk exact wat ik in gedachten had Erwin alleen heb ik een beetje mijn twijfels aan die keien op de voorgrond (te veel ? te regelmatig verdeeld ? te dicht bij het spoor ?) en heb ik ook niet het geschikte ballast (te fijn) al kan ik daar nog mee weg komen door weer wat woestijnzand over de ballast aan te brengen (vanwege de wind)...

Iemand ervaring met dit product, ik heb het net ontvangen (in combinatie met wat plukjes (helaas te groen) gras.

Dany
    Op de werkbank :

Standaard

Geen dio gewoon zo presenteren het is geweldig zo
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coachke Bekijk bericht
    Geen dio gewoon zo presenteren het is geweldig zo
    Marc
    Bedankt Marc, en een dio was ik echt niet van plan hoor, daar heb ik veel te weinig kaas van gegeten, da's punt één, en punt twee is dat een diorama voor een model van die afmetingen ook echt veel te groot zou zijn voor onze bescheiden woonst maar ik wilde aan de andere kant ook niet gewoon het model op een kale houten plank plaatsen vandaar dus gewoon wat "zand" (een heel groot deel van het traject van dit machien liep immers door de woestijn), wat rotsjes en een paar sprietjes gras om het geel/oranje te breken... al lijkt me dat blauw rood en zwart gedrocht ook al voldoende kleur te breken eigenlijk.
    Dany
    Op de werkbank :

Standaard

Ik veronderstel dat het AK product pastels zijn?
    Ik hou voor het aanbrengen van pastels enkele oude borstels opzij, deze waarvan de haren al naar buiten draaien en waar je toch niet meer met kan schilderen.
    Mijn werkwijze: borstel in poeder doppen, even afkloppen en daarna al doppend aanbrengen op de gewenste plaats. Het teveel met de borstel opnemen en elders aanbrengen of gewoon wegblazen. Normaal gezien moet je dan de pastels fixeren met "pigment fixer" maar dat is niet altijd nodig.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Neen Erwin het is geen poeder, wanneer je zo'n pot opent ruikt het eerst en vooral niet echt aangenaam, en het lijkt op iets wat "geschift" is, het is dus wel min of meer vloeibaar, maar met een korrelige structuur.
    Ondertussen heb ik dit filmpje erover gevonden :

hmmm, die gebruikt natuurlijk wel twee verschillende kleuren ervan, terwijl ik er maar ééntje heb, nu ja, ik zie wel hoe het gaat... maar dat zal eerst en vooral voor morgen zijn.

Wellicht kan ik met AB ook nog wat variatie aan kleur aanbrengen, al heb ik daar zoals reeds gezegd weinig of geen ervaring in wat ondergrond betreft.
    Laatst gewijzigd door dancooper; 26-03-21 om 22:37
    Dany
    Op de werkbank :

Standaard

Wel, we zijn dus weer een nieuwe ervaring rijker ...

Als het echt voor een diorama ware geweest zou ik niet tevreden zijn geweest met het resultaat, maar voor een display vind ik het nog meevallen.
    Er moet natuurlijk nog hier en daar wat "geblend" worden, bovendien moet de ballast en de rails er nog op, maar dat komt wel goed.
    Dany
    Op de werkbank :

Standaard

Heel erg mooi geworden...heb genoten van je bouw!

Standaard

Goede setting en minder is meer in deze.
    Pascal

Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten