Hoofdsponsor

1/24 ‘66 Chevrolet Impala Lowrider [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25

Modestforest

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 nov 2014
Berichten
1.065
Gents,

Ik ga nog een auto bouwen. Heb me laten inspireren door een bouwer die ik volg op YT. en ja t'is er eentje van Revell , niet meteen mijn favoriete modelfabrikant , maar soit , als je dit onderwerp wil doen heb je niet veel keus.....* Net zoals de YT bouwer was ik direct onder de indruk van de boxart

50575774713_4b809b27f6_b.jpg

Geef toe, hoe die auto daar staat in die kleur : dat doet kopen toch ?!! Hoewel de doos 2019 vermeldt als bouwjaar is het eigenlijk een kit uit 1996 , dus toch bijna 25 jaar oude mallen om deze nog oudere knar in plastic te persen.....*
Wie wil weten wat er allemaal in de box zit kan hier terecht :




Dit is niet de bouwer die mij inspireerde om deze te bouwen !

Dus meteen maar aan de body begonnen om hem presentabel te krijgen voor primer....

50576643862_0c8606fda6_b.jpg

zwarte stift gebruikt om flash aan te duiden

50576643787_3be46423cb_b.jpg

lijnen op de achtersteven zijn moldlines en de cirkel op het dak is een ronde sinkmark, het kan niet op* :D* fun verzekerd

50576503496_9621a5652b_b.jpg

koop ik een kit die eindelijk eens een ingebouwde dakhemel heeft.....* moesten ze er 4 uitwerpmarkeringen bijdoen die gevuld moeten worden


50576503311_a2c1d5886a_k.jpg


Nog wat letters om weg te schuren...

Ben de hele namiddag bezig geweest met schuren , vullen , schuren....* veel CA lijm en wat zip kicker , ga morgen wss primer spuiten en kijken of alles netjes is ....
Zal dan nog wat foto’s posten.

Greetzzzz Modest.
 
Ik heb deze van Monogram gebouwd en weet niet ofdeze dezelfde mallen heb want dan moet je goed opletten of de motorkap goed aansluit ik had daar een redelijke klus aan.

8dc1d8ee62f153861046bca3ff4f9f0e.jpg
 
Heb deze ook al gebouwd de simpele versie ervan gene vette hoor maar heb die van Chip Foose ook nog liggen
Suc6 ermee
Marc
 
Hallo Modest. Aan de code die op de doos staat beginnend met 85... denk ik dat het model oorspronkelijk van Monogram is. De vijftig en zestiger jaren van Amerikaanse auto's vind ik wel interessant. De kleur van de wagen op de doos is Teal. Ik volg je bouw met aandacht. Willy.
 
Eén van de mooiere "straight lines" Amerikanen.
Vanaf die periode begonnen de Amerikanen hun soms exclusieve lijnen te verliezen om er een beetje uni soep te gaan uitzien. Het meest opmerkelijke bleef nog hun neus en soms hun achterste.
Benieuwd hoe je deze gaat afwerken.
 
Succes met deze ferme bak en volg.
 
Heren bedankt voor de reacties :)
@ Ron : ik denk / vrees het :(
@ Coachke : heb jouw topic eens opgesnord en is van een ander merk en ook een andere Impala , die van Foose is wel gebaseerd op de mijne volgens scalemates
@Willy: dat zou zomaar eens kunnen kloppen. Kleur is idd Teal , maar als je de meng instructies van Revell volgt kun je volgens mij nooit het kleur van de boxart bekomen. De mijne zal iets anders worden.
@ Erwin : helemaal mee eens ! De vroegere 57 en 58 kunnen mij ook zeer bekoren.

Nog even over de kit : moet er nog flash zijn ? :)

50589616461_a2d21927cb_k.jpg

Ondertussen de body in de beste primer ter wereld gezet en na droging geschuurd met korrel 5000

50589734942_fb468d70b5_k.jpg


50588871713_f7add4fa1d_k.jpg


50589734897_8b074dbdad_k.jpg

M’n dakhemel is ook gered dank zij massaal veel CA lijm en een blad schuurpapier korrel 220 en 600


50588871623_646e2c7899_k.jpg

Ga nog wat voortdoen , want deze kit vraagt massa’s werk om er iets deftig van te maken , maar heb nog geen spijt van de aankoop van dit slagschip :)

Greetzzzz Modest.
 
Eerlijk is eerlijk je krijg veel plastic voor je geld :laugh::laugh:
 
De motorkap past blijkbaar heel goed. Wat is de beste primer ter wereld ?? Goe bezig! Willy.
 
De motorkap past blijkbaar heel goed. Wat is de beste primer ter wereld ?? Goe bezig! Willy.


50590401018_d84b68da39_o.jpg



Voor mij is dit de beste primer ter wereld , glad als een babyhuidje na spuiten , plastic reageert niet als je wat te dik spuit , en kleine onvolkomenheden worden opgevangen
O ja Willy , die motorkap was oké , het was de body die bijgeschuurd moest worden.

Greetzzzz Modest.
 
De kleur van foto 2 en 3 zijn een geweldige kleur bekomen door het schuren denk ik en de belichting maakt het af
 
Heren,

Laat ik eens een boompje opzetten over de achterbumper van de Impala.
Dit krijg je van Revell :

50597231998_df188c67b8_o.jpg

Moeilijk te zien op de foto , maar het chroom ziet er niet echt goed uit , veel oneffenheden en de kleur is echt speelgoedachtig. De twee rechthoekige uitsparingen moeten achteruitrijlichten voorstellen , echter krijg je geen clear lens of decal , op de instructies staat zelfs niet vermeld hoe je die lichten moet nabootsen.

50598095022_fc9f80d1d9_o.jpg

Bovendien is het onmogelijk de bumper ongeschonden van de sprue te knippen , ze konden de aanhechtingen beter aan de binnenkant maken , zoals ze bij Tamiya al doen.


Aan beide zijden zit een nasty gietnaad die weggeschuurd moet


50597231398_4cdc97d802_o.jpg

Jullie raden het al , deze moet ontchroomd worden , geschuurd , en wat hak en breekwerk is hier aan de orde.

Eerst een bleekwaterbad om het chroom op te lossen , en met een mesje en schuurpapier de twee lampgaten gemaakt.

50597976821_a84c59ccfe_o.jpg

Na het bleekwaterbad blijft er nog een soort vernislaag over op de bumper

50597231353_f4d0ba9047_o.jpg

Heb dat weggeschuurd en vervolgens de bumper in de primer gezet.

50597976696_0e5b91c316_o.jpg


Dan was het tijd om mijn nieuwe verfjes van Gravity te testen

50598054976_c5b2d8ac61_b.jpg


50598173337_822851fd60_b.jpg

Eerst de zwarte blinkende onderlaag aanbrengen met een fijne naald anders is het veel te dik , is trouwens een verfje dat nogal aan de dikke kant is dus : voorzichtig

50598095237_e98e3b6c42_b.jpg

Na droging moest de chroomlaag gespoten worden. En om een van de grootste clichés in de modelbouw boven te halen : dunne lagen , dunne lagen en dunne lagen is de boodschap. Heb bijna geen verf verbruikt maar in vier zeeeeeeeeeeeeeer dunne laagjes had ik dit als resultaat


50598095127_9b7d52e3ae_b.jpg

Niet slecht voor een eerste keer , maar er zitten wat oneffenheden in de verf ( eigen schuld ,moest nog wat bijschuren en stof heeft hier niet echt zijn plaats ) denk er over na om de bumper in de remolie te gooien en opnieuw te beginnen.

Dit is mijn tweede chroomspuit experiment

50597976326_b616ef7650_b.jpg


De luchtfilter, die is al veel beter gelukt en geen oneffenheden. Ook de zwarte onderlaag is dunner gespoten hier. Oefening baart.........

Ondertussen de voorste bumper met rooster en koplampuitsparing in de bleek gegooid , die ga ik morgen opnieuw chromen en spuiten in twee kleuren... To be continued :D

Greetzzz Modest.
 
ik oe altijd de chroom eraf zeker met spaakwielen omdat die chroom laag een bepaalde dikte heeft en verf is veel minder dik en dan komt ten goede van alle te verchromen delen
ziet er zeker niet slecht uit voor een eerste keer
Marc
 
Met zo'n oude kit ben je weer echt aan het bouwen geslagen dus sommigen opmerkingen zijn niet echt terecht en vergelijken met Tamiya kan al helemaal niet dat zijn shake and bake kitjes zonder enig uitdaging.

Kleur/glans bumper ziet er goed uit op mijn Tab. Maar is die chroom niet hetzelfde als Aclad?
 
Ik zou het niet weten Ron , nog nooit Alclad Chrome gebruikt.
Opmerking ivm Tamiya en het echt bouwen is terecht , ik geef het maar mee voor bouwers die ook deze kit willen bouwen.
Moet wel toegeven dat ik me enorm amuseer met deze kit , wat het eindresultaat ook mag zijn. Het is zoals je zegt Ron , dit is weer echt iets bouwen.... Al moet ik toegeven dat die Shake and bake kitjes ook wel plezant zijn :)

Greetzzz Modest.
 
Voor mij zag dit er al goed uit maar als je zelf zegt dat er stofjes in zitten dan is het inderdaad beter te herbeginnen.
Die 4 dunne laagjes die je gespoten hebt, is dat telkens na een volledige droogtijd?
 
.
Die 4 dunne laagjes die je gespoten hebt, is dat telkens na een volledige droogtijd?

Nee , heb afwisselend een laagje op de bumper en op de luchtfilter gedaan. Maar een laagje is eigenlijk 90% lucht spuiten en een heel klein beetje verf. Het gaat dus traag , heel traag. De twee onderdelen zijn dus in een sessie gedaan.

Greetzzz Modest.
 
Ziet er niet slecht uit.Ben benieuwd naar het vervolg.
Marc S.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan