Hoofdsponsor

1/24 ‘66 Chevrolet Impala Lowrider [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25
Heren plakkers ,

Vandaag het interieur van de Impala in elkaar gestoken , en wat verf gespoten en ook een beetje vasttapijt gelegd

50709756963_5962419f26_b.jpg

Dit zijn de hoodrolspelers

Eerst de dashboard apart want na montage is er bitter weinig te zien

50709757533_7622c61ee3_b.jpg

50709757313_a84d72ce8c_b.jpg

Wat zetelkes gezet op het vasttapijt


50709757233_53633b1867_b.jpg


50709757423_a9e8ee01d2_b.jpg

Tenslotte alles bij elkaar gelijmd en dan heb je zoiets :

50710576027_f527d1aa1e_b.jpg

50709756833_d4e8368599_b.jpg[/url]

50709756753_fc1c67e6a0_b.jpg

ziezo , weer een updatje gemaakt in 5 min , maar bijna 4 uur gebouwd om het interieur te maken , en alles was al van de sprue en in de primer... jaja wij bouwers moeten geduld hebben :D

Greetzzzzz Modest
 
Vind ik ook hoor , die hebben wel iets he die rijdende salons
Mijn vader had in de jaren 1955een paar Buick's gehad allemaal occasies hoor en ooit een gepimpte roadmaster met alles onder de motorkap in chrome en dan nog wel een cabrio , en dan hebben we er ene gehad 8 cilinder in lijn waar ze voor de zuinigheid 4 pistons hadden uit gehaald en die reed nog 120km per uur zo ene in twee kleurkes met van die vette chrome bumpers daar had ik nu fier op geweest zijn maar ja die zijn allemaal ter ziele gegaan en spijtig heb ik er geen foto's van
Marc
 
Mooi om zien.
Die kleuren zijn knap gekozen en vooral mooi erop gezet.
 
Yow plakkers en makkers*,

Nog wat aan de Impala gewerkt vandaag , de bouwtijd*is schaars , toch de motor wat opgeleukt met wat bougiekabels , en in de sparebox gezocht naar iets wat kon doorgaan als beugel/steun voor de alternator en de aircopomp :


50751210778_f434a635ba_h.jpg


50752055647_2b06bfbd40_h.jpg


50752055567_8a13fe902c_h.jpg


50751946711_5d510876c4_h.jpg

Bougiekabels zijn gemaakt van een USB kabel die ik volledig heb gestript , de kleur past goed bij de carrosserie kleur , steunen zijn onderdelen van van de Subaru van Tamiya en dienen voor de rolkooi

Ben nu aan het prutsen aan de wielen, das voor de volgende update .....

Greetzzzz Modest.
 
Ziet er goed uit.De beugels is goed gevonden anders lijken de delen te zweven.
Marc S.
 
Hallo Modest, een kleine opmerking, er zijn maar weinig kits waar er een onderdeel aanwezig is om de alternator goed weer te geven. Het verwondert mij dat er nog geen setje photo-etching op de markt gebracht is dat het bovenste scharnier deel bevat. Meestal is dit een cirkel segment ofwel een plaatje met een stompe hoek ,allebei met een gleufje waar de bout en vijs doorheen kan schuiven om de alternator vast te zetten en de riem op te spannen. Die riemen worden altijd veel te dik weergegeven, ik schuur die altijd voorzichtig dunner en met een scherp mesje neem ik wat weg van de scherpe boorden van de riem zodat die hoek van 90 graden afgerond wordt en de riem dunner schijnt . Nog een goed eindejaar gewenst. Willy.
 
Merci Willy voor de tips , ik weet dat een en ander niet op schaal is , de motor van deze (oude ) kit is uit zichzelf al heel simpel , heb alleen geprobeerd om wat meer animo in de motorruimte te brengen , buiten op de eindfotos van deze kit zal daar waarschijnlijk nooit meer daglicht op schijnen. Maar ben echt wel content met je opmerkingen, me dunkt dat jij ook wel een modelauto kan bouwen , kijk echt uit naar je werk op dit forum. Er zijn veel te weinig autobouwers hier :)

Greetzzz Modest.
 
Vrienden van de modelbouw ,

Heb hier al een tijdje niets laten horen over de Impala , het dingie spartelt wat tegen , maar een beetje een modelbouwer laat zich daar niet door doen dus on we go !

Omdat de wielen van deze kit nogal klein zijn uitgevallen ( ik druk me nog zacht uit ) moest er een alternatief komen , dus had ik online een bestellingetje gedaan ( alles wat online is is tegenwoordig zeer in , vraag me af wanneer ze ons zullen vragen om virtueel kinderen te maken ofzo...) , maar sommige dingen moet je gewoon zien voordat je ze koopt , die wielen waren dus ook niet wat het moest zijn. Dus dan maar in de spare box gaan neuzen en daar zaten nog vier wielen in van een Mitsubishi waar ik onlangs uit frustratie mijn voet opgezet heb ( tja , kreeg het niet meer strak en toen kwam er nog een barst in ook )
in diezelfde spare box zaten nog vier remschijven van een Nissan GTR , na wat breek , hak en schaafwerk had ik dit

50830658128_75587b9c32_b.jpg

50830658118_75a05dcea3_b.jpg

Vervolgens de AB en bijbehorende compressor aangeslingerd , om dit te bekomen

50831503087_2c2684ec83_b.jpg

niet zo goed te zien op de foto maar de wielen zijn verchroomd , de remklauwen zijn in body kleur

ter vergelijking de kitwielen en de wielen die er op zullen komen

50830676323_ffe8309949_b.jpg

ook zijn de randen rond de raampartijen en wielkasten verchroomd met de Gravity chroom
En het glas is ook geïnstalleerd , omdat dit een Rehell :) kit is en geen Tamiya , zit er geen glas in de zijramen , pasvorm hiervan is aanvaardbaar maar geen hoogvlieger

50831415366_b3e1bebc6f_b.jpg

50831503052_206fffe19e_b.jpg

Alee , da wast voor nu , ga nog wat verder fröbelen , hoop hem af te hebben tegen volgende week , want heb al een heel nieuw en very exiting project in het hoofd zitten .....


Greetzzzzz Modest
 
Ja sommige kits durven deugniet zijn....
Je zou toch niet verwachten dat ze te kleine wielen in een kit steken, of wel?
 
Erwin ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt want een " Low Rider " heeft zeer kleine wieltjes ik denk zelfs 13 inch wielen en customs daarentegen hebben dan weer grotere wielen , want bij deze zijn het wel degelijk van die lowrider velgen
 
Dat is waar Marc , maar er is klein en er is klein. Voor mijn smaak was het geen gezicht , precies kruiwagenwielen. Daarom besloten om een andere weg in te slaan. Was eigenlijk gevallen voor de boxart , daar zijn de wielkasten volledig gevuld. Tja t’is Revell hé ....

Greetzzzz Modest.
 
Dat verschil van uitstraling wielen ,daar valt mijn mond van open.
 
Beste Anthony ik weet dat gij dat ook weet en kent maar zover zit Revell er niet naast hoor

attachment.jpg

Kijk maar hoe belachelijke kleine wielen er hier onder staan maar liever deze wagens dan die " Dong " met die karrewielen onder die vind ik absurd en lelijk
Marc
 
Hallo Modest. Die wielen van je Mitsubishi zijn inderdaad tof. Waren die al verchroomd in de originele kit?. Willy.
 
Nee hoor Willy , is een combi van dark Chrome en Chrome van Alclad

Greetzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan