Hoofdsponsor

1/24 ‘66 Chevrolet Impala Lowrider [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25
Hallo ja die modellen vragen inderdaad een pak meer werk. Om chroom te verwijderen dompel ik de stukjes in gewone huishoudazijn , afhankelijk van de dikte van het chroom een of twee dagen laten weken . Goe bezig. Willy.
 
Wel als ik dit allemaal bekijk dan is dit toch een ander soort van modelbouw om te doen,zoveel werk en kennis heb je er al inzitten daar heb ik nu respect voor ik zou er nog niet aandenken om dit alles toe te passen op een plastiek model dus aan alle auto ,trucks etc bouwers WAW!! ik blijf gewoon verder kijken naar de juweeltjes die er verschijnen.
 
Na herlezen zie ik dat die kleur grijs van de primer is.
Dat is een zeer mooi grijze kleur.
Voor de rest blijf ik kijken en bijleren.
 
Beste plakvrienden

Den Impala saga gaat verder* :D

zoals geweten hebben zowel voor als achterbumper lichten ingebouwd gekregen van Chevrolet , echter bij Revell vonden ze het niet nodig om hiervoor glaswerk te voorzien.

50676302497_672b1f0a06_b.jpg

dus moest ik dat ofwel met verf nabootsen of zelf glaasjes maken. In het verleden heb ik een paar Subaru's gemaakt en daar zaten nogal wat reserveglaasjes bij

50675451908_9fb764eb0f_b.jpg

beetje knippen en schuren en dan heb je vier petieterige glaasjes

50675451563_cb968df4d3_b.jpg

het eindresultaat hiervan is nog niet te zien wegens verder spuitwerk

50676282607_69f59f27b2_b.jpg

de onderste zijde moet in koetswerkkleur en das geen senicure

Wat ik wel al heb is de body in kleur

50676282477_48859be165_b.jpg

50676198851_d694ca4b1d_b.jpg


50675450893_d86958fa32_b.jpg

Ik dacht : doe eens gek en gebruik eens Tamiya verf , groot voordeel hiervan is dat het niet reageert op het plastiek
Heb dit gedecanteerd en half om half verdund met de lacquer thinner van Tamiya , spuit super goed zo :)

Daarna de body ingepakt voor de chroom lijsten

50676198466_a56c9b73b5_b.jpg

to be continued........
 
Die laklaag ziet er toch al super goed uit. Goede oplossing voor die glaasjes ook, een goede spares box kan toch opbrengen hé.
 
Mooi , mooie kleur ook blinkt knap
Prachtig werk
Marc
 
Dat is pas strak amai.
 
Hoe doen jullie autobouwers dat toch om zo'n glans te verkrijgen? In ieder geval knappe glans en een sparebox hebben is altijd een voordeel.

Grtz Bart
 
Prachtige kleur die zeer strak is aangebracht.
Marc S.
 
Geweldige kleur voor deze wagen en idd de laklaag ziet er uit als een spiegel :wow:sdfkkjskng
 
Had uw uitleg opgeslagen om dit vroeg of laat eens te proberen.
Ik hoop dat de werkwijze nagenoeg hetzelfde is met andere merken want aclad zal ik niet snel nodig hebben.
Deze in de gekozen kleur en bewerking is een lust voor het oog.
 
Merci voor de reacties heren, heb ondertussen het motorblok in elkaar gezet en wat verf in de rondte gespoten. De chroom onderdelen zijn gespoten in Chroom van Gravity color

50682805846_681bf42dbc_b.jpg


50682805951_5e4215ef9c_b.jpg

50682042358_21eb7d2f51_b.jpg

Greetzzz Modest.
 
Erg mooi, Modest, één klein puntje... maar die... "manifolds" (sorry ik ken de Nederlandse naam niet... die uitlaten aan de motorblok), horen die wel in chrome te zijn ? Als ze idd in chrome zijn, zullen ze er niet lang uitzien als chrome, want daar worden ze wel verschrikkelijk heet.
 
Dany , daar heb je zeker een punt alhoewel ze ginder achter dat allemaal wel durven chromen maar deze zijn van giet ijzer en ik weet niet of het kan normaal monteren ze er een spaghetti uitlaat op dat zijn buizen met de juiste dikte (doormeter ) maar elke buis is even lang om gelijke drukken te creëren wat meer pktjes levert maar dat zijn stalen buizen en dat chromeren gaat dus wel
Marc
 
Dany , daar heb je zeker een punt alhoewel ze ginder achter dat allemaal wel durven chromen maar deze zijn van giet ijzer en ik weet niet of het kan normaal monteren ze er een spaghetti uitlaat op dat zijn buizen met de juiste dikte (doormeter ) maar elke buis is even lang om gelijke drukken te creëren wat meer pktjes levert maar dat zijn stalen buizen en dat chromeren gaat dus wel
Marc

Ok, Marc, zelf ben ik niet zo'n grote kenner van automotoren, maar die spaghetti's moeten dan toch wel binnen de kortste keren (binnen een paar uren draaitijd dus) blauw uitslaan en allesbehalve chrome zien ?
Nu ja, aan mijn woorden moet Modest ook niet al te zwaar tillen hoor, ik ben ondertussen ook al van mening geworden dat als het er voor mij goed uit ziet, het er ook maar voor iedereen goed uitzien. En dat meen ik echt, anders zou ik zelf geen doosje of boekje meer open kunnen doen.
 
Dany zelfs daarvoor hebben die Amerikanen een trucje voor ooit eens gelezen die spuiten de binnenkant van zo een buis met hittebestendige verf een paar x en dat zou helpen tegen het verkleuren ( gelezen he niet van ondervinding )
 
Ach ja, Yanks, ik heb het nooit voor hen gehad, en zal het wellicht ook nooit voor ze hebben ook, ieder z'n meug zeker hé.
 
De manifolds zijn niet verchroomd heren , dat is dark aluminium van Valleyo , zal ze nog wat vervuilen met een wash
Luchtfilter en kleppendeksels zijn wel in chroom gezet.

Greetzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan