Hoofdsponsor

1/72 "France '40" Diverse figuren.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.341
Dit is een onderwerp dat mij niet erg aan het hart ligt niettegenstaande ik het werk van anderen enorm kan appreciëren maar ik kan er niet aan uit om in het thema "France 40" diverse figuren te bouwen en te schilderen
Sommige werden reeds voorgesteld bij enkele modellen maar hun afwerking bleef liggen. Zij vullen echter mijn werkplek en ze moeten dringend afgewerkt worden ten einde enkele stukken aan te vullen of afgewerkt te krijgen.

Vooreerst 2 witmetalen figuren van slechte kwaliteit, zeker wat de gezichten betreft.
Zij zijn schaal 1/72 van het Franse merk Trame Diorama en stellen figuren voor van het Franse Arméé de l'Air, periode 1930-45.

attachment.jpg

De linkse betreft een officier in lederen jas en voorzien van een documententas.
De rechtse is een piloot in vliegoverall.
Veel opkuiswerk en weinig eer met te behalen.


De tweede serie zijn drie figuren op 1/35 uit Heller kits.
Links de commandant van een Renault R35 tank, midden de lader/richter en rechts de stukscommandant van het anti-tankkanon.

attachment.jpg

Zij worden geschilderd naar kleurenfoto's van Franse uniformen.


Ten slotte 11 figuren en een fiets op schaal HO en 1/72 van Preiser en een onbekend merk. De Preiser figuren komen uit verschillende sets.
Deze figuren zullen deel uitmaken van het dio "Paris, café de la Gare". Ik ben verplicht een aantal van hen te schilderen en aan te brengen alvorens ik de muren plaats vermits zij deel zullen uitmaken van het interieur.

attachment.jpg

Er zullen later nog meer figuren aan toegevoegd worden.
 
Gaat goed komen .
Het blijft 1/72, wat toch klein is.
 
Mischien dat wat aanmoediging van onze kant het een beetje laat vlotten.
hup hup hup met die borstel en palet :)
 
Erwin doorbijten ! Wees blij dat het geen Airfix 1/72 figuurtjes zijn die men niet kon schuren en waar de verf snel vanaf bladderde. Willy.
 
Erwin,

Heb jij nog Franse piloten in overschot?
Ik zou anders wel eentje kunnen overnemen voor de Dewoitine.
En ik schilder graag op 1/72 he...
 
CMK heeft een kitje met 3 figuren Fransen WO2 ( als Erwin die niet in zijn stock vindt)
 
Swaken, neen jong, sorry. Heb het hier afgezocht en heb wel wat andere nuttige dingen gevonden voor mijn dio maar heb geen Franse piloten meer.
Anderzijds bekeken zou je met de Trame figuren toch niet veel goeds kunnen aanvangen hebben, die gezichten trekken op niets.

De officieren piloten droegen doorgaans een blauwe broek en een bruine lederen vest.
In de vliegtuigen droegen ze een kakikleurige overall.
Typisch is wel dat ze een grote kepie droegen die net een maat groter is dan de Duitse of Amerikaanse. Blauwe stof, zwarte klep en gouden galons (de mayonnaise zoals we zeggen) volgens de graad.

Ik ga maar 2 Franse toestellen meer bouwen, de Dewoitine en de Amiot 143. Heb nog Franse toestellen liggen maar die hebben hier weinig of niet gevlogen in die periode en daarom is het waarschijnlijk beter om dan enkele Duitsers te bouwen.
 
Zoek je het één vind je het ander.
Zo dus ook gebeurd en ergens in een schuif tussen ander dio materiaal een doosje gevonden waar nog meer figuren instaken. Ze zijn van een onbekend merk en herkomst en van een ander soort plastiek dan we van Preiser gewoon zijn maar er zitten een paar heel interessante tussen waaronder een ober met plateau. Je kan niet beter vinden om te serveren op een terras.

attachment.jpg
 
Begrijp dat je merk niet meer weet Erwin maar is de schaal 1/72 van deze mooie figuren.
Want burgers zijn niet te vinden in die schaal tenzij airfix Londen maar voor de rest weinig of niets te vinden.
 
Van die teruggevonden figuren in beige plastiek heb ik inderdaad geen merk.
De witte figuren echter zijn van Preiser dat wel degelijk figuren uitbrengt op 1/72 en ik denk zelfs dat zij ook kant en klaar geschilderde figuren in deze schaal op de markt brengen.
Om even de nummers van de Preiser dozen op te sommen:
- 72512: Passers-by, standing and walking.
- 72521: Heimaturlaub Deutsches Reich 1939-45 met 5 soldaten en 1 Duitse verpleegster
- 72531: Refugees inclusief een handkar en kinderen.
- 72505: Resting Infantry German Reich 1939-45.

Als je dieren zoekt in deze schaal heb ik:
- van het merk Nicolai ANI 07 Farm animals met o.a. een hond, kat en duiven.
- Faller 154010 Hens + Geese. Die zijn wel op HO schaal maar hebben het voordeel dat ze voorgeschilderd zijn.

Vermits er echter grote en kleine mensen zijn is een mix tussen HO en 1/72 niet zo slecht. Vrouwen zijn doorgaans kleiner en smaller/fijner gebouwd dan mannen dus daar is ook speling mogelijk.
 
Preiser heeft inderdaad figuren op 1/72 uitgebracht, maar die zijn nergens te vinden tenzij in de stock van Erwin, natuurlijk.(•‿•)
 
Preiser heeft inderdaad figuren op 1/72 uitgebracht, maar die zijn nergens te vinden tenzij in de stock van Erwin, natuurlijk.(•‿•)

Je Erik, ge weet dat ik al rare dingen gevonden en gekocht heb op al die jaren dat we beurzen doen hé.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan