Hoofdsponsor

1/24 Alpine A110 1600SC (Tamiya)

Schaal 1/24 - 1/25

Juteke11

Well-known member
Registered
Lid geworden
18 okt 2015
Berichten
363
Volgende build voor in de vitrinekast. Moet wel dringend op zoek naar groter model ;)
Heb voor lichter kleur gekozen als het origineel maar vindt dat deze ook tot zijn recht komt.
Doordat het zo'n oude kit was, vielen de papieren decals allemaal uiteen bij poging deze aan te brengen.
Misschien dat er afterkit voor deze bestaat?
Toch ben ik tevreden met het eindresultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit maar vind de kleur wel spijtig.
Die Alpine's hadden een beperkt kleurengamma waarvan de blauwe kleur zoals op de boxart hét kenmerk was. Persoonlijke mening natuurlijk.
Als je nog eens oude decals aantreft zou je ze eerst moeten overspuiten met decal spray, dat voorkomt in de meeste gevallen dat ze uit elkaar spatten.
 
Ik volg Erwin over de kleur. Maar das persoonlijk hè. Hoorde her en der vertellen dat de pasvorm van deze kit niet zo fantastisch is , klopt dat ?

Greetzzz Modest.
 
Nu eerlijk ik dacht dat deze van Heller was dan kan de pasvorm kloppen he maar ik zie dat het Tamiya is en dat zou normaal toch de betere modelbouw zijn he
Marc
 
Kan idd zeggen dat de pasvorm geen problemen geeft, Fits lika a Glove.
Welke decalspray wordt aangeraden? Veronderstel dat na dit gebruikt te hebben, de aanbrengwijze hetzelfde blijft?
 
ik heb die van testors decal bonder spray maar van Brouwers hebben ze dat van hun huismerk ook
Marc
 
Welke decalspray wordt aangeraden? Veronderstel dat na dit gebruikt te hebben, de aanbrengwijze hetzelfde blijft?

Ik gebruik deze van Modelbrouwers en ben er heel tevreden over.
Decalvel overspuiten met de spray, laten overnachten en bij het aanbrengen de decals één voor één uitsnijden en aanbrengen zoals een gewone, niet behandelde decal.
Gladde ondergrond, sol en set en daarna vernissen.
 
Ik sluit me aan bij de vorige commentaren voor wat de kleur van het voertuig betreft.
Wat de behandeling van de decals betreft. Indien je geen decalspray hebt kan je er ook een laagje glansvernis over zetten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan