We volgen verder.
Het blijft geen evidente kit.
Wat de volgende onderdelen precies zijn, is me nog niet duidelijk. Het lijken platforms die kunnen uitklappen. Er moet nl ook een zuiger aan de binnenkant bevestigd worden. De kleine stukje stellen dan scharnieren voor. Als ik die dry-fit dan past het niet helemaal met het platform in afstand, maar ook de draaiing zorgt voor mismatch. Ik overweeg hier zelf iets te maken uit styreen.
Verder zijn er veel gietranden. Dus veel schuurwerk lopende...
De nozzles zijn ondertussen zwart gespoten. Blinken nog een beetje teveel, maar dat komt wel goed met matte vernis.
Na het schuurwerk dienen er nog gaatjes her en der geboord te worden.
En dan ben ik er ondertussen ook achter gekomen dat er "teveel" onderdelen op de sprues zitten. Voor het motorgedeelte van de zijraketten zijn er 2 verschillende onderdelen. Zowel van het grote als het kleine zijn er 4. Afgaan op de nummers van het bouwplan is niet altijd een optie. Op het bouwplan wordt verwezen naar sprues A, B, C en D. In realiteit zijn er enkel sprues met letters A en B. En per sprue begint de nummering vanaf 1. Afgaande op de tekeningen van het bouwplan lijkt het alsof ik het grote onderdeel moet gebruiken. Als ik echter dry-fit en vergelijk met referentiefoto's lijkt het me eerder het kleine onderdeel te moeten zijn. Hier heb ik nog wat puzzelwerk te gaan.
![]()
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: