Hoofdsponsor

1/35 Een Mercedes Lieferwagen typ 170V uitvoering Deutsche Post van MiniArt [wip]

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Het gaat om een Lieferwagen van Mercedes van het jaar 1936 , de type aanduiding sloeg op de cilinderinhoud 1700 cc en de V stond voor " vorn " ( motor vooraan )
Deze werden gebouwd van 1936 tot 1952 de wagen reed op benzine of diesel en had een 4 cilinder motor in lijn ( voor de niet kenners onder ons dat wil zeggen dat de motor 4 cilinders achter elkaar stonden ) met een cil. inhoud van 1767cc en haalde een snelheid van 110km/h met 45 pk
De Mercedes kon 500 kg dragen
 
Wel beste vrienden hier ben ik dan met de volgende bouw voor mijn dio garage
Het gaat dus om deze wagen die in Deutsche Post versie pakjes komt leveren

50478182673_52a72d84d4_k.jpg

het mooie duidelijke bouwplan met als laatste bladzijde een heel blad om kartonnen dozen te maken


50479040697_0cdcde5cf0_k.jpg



de inhoud zeer zorgvuldig en lekker gedetailleerd


50478181898_48219a4ac6_k.jpg


50478888961_cc8b005042_k.jpg

50479039357_d11f5e6a25_k.jpg


mooi velletje decals


50478180708_ff79d0e3e9_k.jpg
 
Die ga ik zeker volgen want ik heb de eerste versie, die met de bierkratten, hier liggen. Veel succes.
 
Mooie kleur, Mark. En natuurlijk moest er een BMW op het flesje staan :veryhappy:
Hopelijk vloekt dat dan niet met die Mercedes !!!
 
Beste Yvdp wat bedoel je met een flesje met BMW op ? Kan even niet volgen hoor
Marc
 
Heb hem ook staan en volg op de voet.
 
ik heb al YouTube een paar filmkes bekeken indrukwekkend er is daar een rus die scharniertjes maakt voor de deuren te openen en sluiten ,dat spreekt me dus ook wel aan hoor
Word vervolgd
Marc
 
Leuk kitje Coachke.

Wat mij tegenstaat aan dit soort kitjes in het algemeen is dat chassis in delen is en het zelfde geld voor de carrosserie zoveel onnodig extra werk waar het fout kan gaan als je niet oplet.Dit is mijn mening uiteraard maar je kan er gelukkig een mooi model van maken.
 
Beste Yvdp wat bedoel je met een flesje met BMW op ? Kan even niet volgen hoor
Marc

Deutsche post geel is een Dtm kleur en die rijden met Bmw en op het flesje van zero paints met deutsche post geel in, staat een BMW.
Kijk maar:
 
attachment.php
 
ok ik heb hem , ik heb het flesje al ik ga straks eens kijken
Marc
 
@ Yvan inderdaad die Beemer is in de kleuren van DHL gespoten is ook wel de hoofdsponsor toen he
Ok vrienden heb al wat gedaan aan het motortje en chassis en kan jullie verzekeren dat het ook hier weer prutsen en kl..... is om alles mooi te kleven , maar 1 ding is zeker het past allemaal als gegoten bijna geen of niks flash hier en daar een heel klein beetje maar details dat het geen naam heeft tot het kleinste onderdeeltje herken ik van echt ongelooflijk zelfs de louvres in de motorkap zijn open geweldig
Hier het blokje


attachment.jpg


attachment.jpg

de versnellingsbak


attachment.jpg



attachment.jpg


de cilinderkop is in feite maar gewoon een dikke gietijzeren plaat om de cilinders af te sluiten omdat heel dat kleppen gedoe aan de zijkant van de motorblok zit daarom noemen ze dat type motor een zijklepper of lateral


attachment.jpg



attachment.jpg


het chassis prachtig afgewerkt ook nog een echt chassis


attachment.jpg


attachment.jpg


heb alles even bij elkaar gelegd om te kijken morgen komt dat allemaal in het donker grijs ,ik gebruik nooit zwart op zo een kleine schaal



attachment.jpg
 
Ga ik zeker volgen.Veel succes ermee.
Marc S.
 
Hoi mannen hier ben ik nog eens met een kleine update van hoever ik nu sta met de bouw
Voor de collega's die deze kit ook hebben let op er zijn ongelooflijk kleine onderdeeltjes bij en 1 foutje van Miniart et name de 2 kleine hoekjes voor aan de motor hebben geen plooinaad en moet je op goed geluk zelf plooien en als ik ze gekleefd had leken ze toch iets verkeerd geplooid de schuine zijden zijn niet gelijk en ook opletten waar ze komen ze staan niet hetzelfde de rechtse staat anders dan de linkse even goed kijken daarvoor


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg


Nog een tip waar ik verkeerd was op de riem ( V snaar ) staan drie schijfjes en dat van de gelijkstroom dynamo moeten die met de gekartelde kant naar de dynamo gericht staan wat voor mij niet klopte maar als ge een dynamo van dichtbij bekijkt zitten de koelvinnen inderdaad achter de riemschijf tegen de dynamo dus bijna niet zichtbaar tegenover een alternator daar zie je die goed zitten
Ok dat was het voor even
tot een volgende he
Marc
 
Ja ik weet het de foto's zijn niet opperbest , de omstandigheden waren slecht heb er het beste van gemaakt
Marc
 
Handig om weten en ga daar rekening mee houden als het zo ver is.
 
Dat is goed om weten Marc, bedankt voor de tip.
 
Beste vrienden ben wat achterop geraakt door wat situaties hier bij mij thuis niks ergs hoor alleen veel werk , ok hier een reeks foto's dan jullie kunnen zien hoe ver ik nu sta

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Echt fijne details dikwijls serieus gepruts maar het loont zich toch hoor , ben deze keer niet te snel gegaan alles goed laten drogen
Marc
 
Mooi gedetailleerd kitje zo te zien en schiet ook al lekker op. Ik zal nog eens even naar die bladveer kijken daar loopt nog gietnaad ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan