Hoofdsponsor

1/35 Een Mercedes Lieferwagen typ 170V uitvoering Deutsche Post van MiniArt [wip]

Luc heeft gelijk in deze en zag het op de laatste foto als groenig.
Nu de binnenzijde van mijn wagon is ook geel en in bepaalde belichting dacht ik ook dat het eerder groenig was en had het moeten weten.
Bedoelde het positief hoor.
 
Luc je zal het zeker verkeerd opgevat hebben , ik wil alleen maar zeggen dat het de kleur van Deutsche Post is , ik zie dat toch niet dus ga ik zeker niet discuteren he
Ik wou alleen maar zeggen hoe het in het echt eruit ziet
Marc
 
Laatst bewerkt:
Sorry mannekes die smilie van da beertje heb ik er niet tussen gezet , ik wilde het verbeteren maar er staat niks op mijn te verbeteren tekst daar isalles gewoon getypt
 
Een weetje uit de oude doos. Lang geleden stond er in Airfix instructies "mailbox red" voor rood, wat de Duitse modelbouwers' niet begrepen want daar zijn de brievenbussen geel. Overigens is geel een moeilijk kleur om te schilderen, er zijn meerdere tinten en de lichtinval is soms verraderlijk. En dan heb je de camera en het scherm met hun beperkingen om die kleur weer te geven.
 
Ja Strop ik weet het
1 een zeer moeilijke kleur om te spuiten en zeker te schilderen
2 over de kleur zijn hier thuis al wat discussies gevoerd hoor omdat mijn dochter lang voor DHL gereden heeft en Deutsche Post samen geslagen zijn doch zijn het verschillende tinten geel , ik heb de twee flesjes naast elkaar staan bij mij hier , ikzelf zie niet veel verschil met mijn kleurhandicap maar hier thuis wel
3 het rare is dat op de pc het een groene schijn heeft blijkbaar en in het echt is het citroengeel maar ik zie dat allemaal niet ( misschien maar goed ook he want anders zou ik er niet mee kunnen leven
4 zo blijft de Mercedes niet hoor hij word nog deftig verweerd omdat hij zogezegd al wat km door het stof gereden heeft ( pakjesdienst van vroeger he )dus zo erg is het niet he
bedankt " alleman " voor jullie reacties
Ik was er niet bitsig over integendeel goede raad is altijd welkom , misschien verkeerd gereageerd dat kan het was helemaal mijn bedoeling niet hoor
Marc
 
Beste vrienden bouwers ben stilletjes aan terug aan het op starten met bouwen hier een half uurtje daar een half uurtje of een uurtje
De Mercedes is bijna af* nog wat kleine details , maar het spijtige van de zaak is dat ik het logo op de radiator verloren ben , hoe weet ik niet heb me al zot gezocht op mijn knieën op de grond ik vind het niet meer , erg? ik weet het niet je zal er toch niet veel van zien omdat de auto op het dio komt te staan met de motorkap open half in de garage spijtig wel
Het was al moeilijk om het aan te brengen er moesten twee embleempjes op elkaar gekleefd worden dat zorgde al voor kopzorgen en er moest onderaan een klein pinnetjestaan om deze op de radiatordop te kunnen kleven , dan kunnen jullie al denken hoe tof het wel was , geen pinnetje te bespeuren , dan moest die nog rechtop staan op de radiator dop wat bijna onmogelijk was omdat die dop dan nog eens eindigde op een puntje
en daar is de laatste tijd mijn vaardigheid niet meer zo goed ik begin soms te bibberen ( ouderdom zeker ) en dan maakt ge u kwaad gevolg nog harder bibberen
Maar ok we zien wel hoe het zal uitdraaien he , weldra toch proberen wat beelden nog te plaatsen
Marc
 
Beste bouwers , collega's en vrienden na een moeizame weg van tijdsgebrek en geen goesting en tamelijk veel werk is de Mercedes dan toch afgeraakt , niet helemaal mijn zin maar ben er toch tevreden over , het had beter gekund
Ok hier komen de eerste beelden zonder garage waar hij als laatste komt in te staan met een panne aan de motor en word hersteld terwijl er pakken worden geleverd

50737440851_6ffa829b79_k.jpg


50737440771_c45bdc8644_k.jpg

50737440691_a7de73f4df_k.jpg


50736704603_c01ed46b6f_k.jpg


Nu gaat hij verhuizen naar mijn garage , nu ga ik nog 1 figuur maken met name de chauffeur ( man of dame in weet het nog niet ) die de pakjes weg doet
Grt
Marc
 
Ik vind hem toch knap hoor, geel is geen simpel kleur om goed te krijgen.

Grtz Bart.
 
Bedankt vrienden , ik weet hij had beter gekund als ik andere verf had gebruikt , ik ga ook eens Gravity proberen maar nu laat ik deze zo hoor
Nu gaat hij straks verhuizen naar de garage dat die eindelijk ook eens af geraakt , mijn vrouwke begint het op systeem te krijgen want al mijn bouw gerief staat nu in de living in een grote kartonnen doos omdat ik niet steeds naar beneden moet lopen , en beneden heb ik geen plaats daarvoor om zo een groot project te zetten
Grt
Marc
 
Inderdaad een mooie geworden en gaat super zijn aan de garage.
 
Misschien niet volledig naar uw zin maar ik vind het toch geslaagd.
Marc S.
 
Heren , collega's bedankt ik had jullie positieve reactie niet verwacht
Marc
 
The devil wear jeans and come from Holland.

Domme vraag wat is er aan de hand met de carrosserie? Ik snap de wheatering niet zo. Op het spuitwerk zelf is niets aan te merken.
IK had zelf ook niet veel positieve commentaren verwacht maar kijk er hier allang niet meer van op :) Waarom niet wat meer aandacht besteed aan het dak nu heb je naden op het dak en de aansluiting van het dak op de zijwanden konden ook nog wel wat putty gebruiken.

Mijn excuses voor mijn opmerkingen maar ik zeg het gewoon als er iets niet goed is en dus steek ook geen veren in uw achterste :)
 
Naden van een canvas dak dichten waarom ?
En de verwering stelt dagenlang rijden op zeer stoffige wegen zoals ze vroeger waren geen asfalt en veel zandwegen
Marc
 
Effe bijgelezen.
Vind de wagen en het spuitwerk op zich goed geslaagd maar heb ook de commentaar van Ron gelezen en de repliek van Marc.

Het idee van de stoffige verwering vind ik wel goed gevonden maar ik vrees dat Marc hier waarschijnlijk een product op basis van verf of water gebruikt heeft. Tevens lijkt het aangebracht met een borstel en niet opgespoten met een AB.
Het valt vooral op op het dak gedeelte onder het imperiaal (porte-bagage) alwaar enkel het voorste gedeelte behandeld werd en niet de delen onder de imperiaal (of toch minder).

Mijns inziens was hier beter pastelpoeder gebruikt dat je zowel met een AB kan verstuiven of aanbrengen met een (platte) borstel.

Marc, zou je nog kans zien om die verwering er af te krijgen of te minderen met een vochtige doek of een oorstokje? Let op, ik spreek hier in hoofdzaak over de zwarte delen en in het bijzonder het deel van het dak voor de imperiaal. Gewoon een kwestie van die strepen weg te krijgen of te dempen.
 
Erwin ik begrijp uw uitleg maar dat is helaas niet mogelijk op het dak komen
nog kartonnen dozen liggen en zal je niet veel zien
Marc
 
Beste Ron ik ga me niet verschuilen achter verontschuldigingen en van ja maar
Ik heb op echte beelden gekeken en bij sommige van dit type Mercedes hebben die naad aan de voorkant die doorloopt tot aan de deur ( portier )
Het dak ok dat had daar iets beter gekund maar putty is daar echt niet te doen hoor dat is daar zo fijn en klein en dan er nog bij dat er een soort regengoot is die er iets oversteekt en dat geeft ook wel een beetje de indruk van een spleet te zijn , heb de Mercedes zojuist onder de lamp gehouden en als je er recht op kijkt zie je inderdaad een klein spleetje achter het voorste portier
Maar beste kerel ik ga dit toch zo laten , hij komt op een diorama te staan en daar zie je er dan bijna niks van
Sorry hoor
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan