Hoofdsponsor

1/35 Een Mercedes Lieferwagen typ 170V uitvoering Deutsche Post van MiniArt [wip]

Toch wel typisch voor die tijd dacht ik, die bladveren van wiel tot wiel.
Mooie vordering Marc.
 
thanks gasten @Ron bladveer is bijgewerkt , ik had dat zelf nog maar pas gezien als ik de foto's plaatste
Ja mannen het is een mooi kitje maar voor mij wel zenuwslopend omdat ik zo geen stilzitter ben normaal moet dat bij mij vooruit gaan dat zullen jullie wel allemaal wel weten he , maar ik heb me ingehouden en het rustig gedaan en dat loont zich wel , ik had al wat geleerd bij die GAZZ maar ik voel me er goed bij , en nog iets op dit moment door de bouw van de garage zit ik nog altijd in de eetkamer te werken en niet meer beneden ons madam is daar niet kwaad voor anders zit ze toch maar alleen he , het is altijd wel een werkje als we gaan eten alles terug in de doos , gelukkig heb ik alles op een 4 dubbel toile ciree tafelkleed dat vuil mag worden en daarop een snijmat , ik vouw alles voorzichtig op en schuif het op of neem het van tafel als de dochter komt
Morgen misschien naar beneden om het kleur te spuiten
Marc
 
Duidelijke uitleg van motor met mooi werk erbij.
 
Dat gaat hier hier goed zo te zien.
Marc S.
 
Beste vrienden na een tijdje afwezig op mijn topicje hier ben ik er dan toch in geslaagd om na ettelijke keren opnieuw te beginnen de Mercedes in zijn kleurke te krijgen
Maar eerst nog het chassis dat zo goed als af is buiten de bumpers voor en achter


50561091902_a33adf8eb9_k.jpg


50560220233_67896ae97d_k.jpg


50560963766_038cf29658_k.jpg



50560963671_f7e84f6b3f_k.jpg


nu het kleurke


50561091467_db2ac5cd0f_k.jpg


de spatschermen staan ook al in het zwart maar daar ben ik vergeten een fotoke van te nemen later zal ik het doen
Marc
 
Naar aanleiding van een paar vraagjes van collega's hier wat uitleg zoals de verf die nogal dik leek te liggen en waarom het dak niet egaal geel is
Ja ik zie het ook maar dat komt door de primer filler ik moest een mooie egale witte kleur krijgen en dat vroeg enkele laagjes verf ten nadelen van* sommige delen ook het heel voorzichtig schuren deed er geen goed aan en vermits het zo klein klein onderdeel is gaat dat redelijk snel maar ik denk dat de motorkap open blijft staan en je zal er niet heel veel van zien en er komen dan nog in P.E. stukjes op
Nu om wat betreft het dak dat klopt dat is dan ook bewust gedaan , reden is dat dat gedeelte zwart of donker grijs moet komen volgens de beelden
Ja mannen het heeft bijna water en bloed gekost omdat geel mooi te krijgen eerst in witte primer van Zero maar dat geraakte niet gedekt daar moest ik nog eens zoveel lagen spuiten dus na een paar lagen dacht ik het zal wel voldoende zijn en begon het geel te spritsen maar dat sloeg enorm tegen alles in een fris badje remvloeistof
Maar wat nu iemand ( Modelforest ) schreef eerst rood spuiten maar dat zag ik niet zo zitten dan gaf Bart me de raad om een paar druppels zwart in de verf te doen dat hielp maar toch nog niet overtuigend dekkend
Dan zag ik dat ik nog Alclad witte primer filler had staan een grote flesje en dat stond op een andere plaats toen heb ik geprobeerd daar wat geel in te doen om te kijken of dat niet vocht die twee verf merken en dat lukte wonderwel , dus heb ik een soort gele primer gemaakt en deze telkens door een stukje nylonkous gegoten omdat die witte primer al wat gebruikt was en er toch wat onzuiverheden in zaten
Alle onderdeeltjes mooi op een saté prikkertje gekleefd* en begonnen met spuiten en dit is het resultaat
Straks alles in de vernis van Alclad spuiten om niet te blinkend over te komen
Marc
 
De collega's hier hebben nog niets gezegd :)
Maar zoals ik al een paar keer heb aangegevenven hier een paar druppels van de basiskleur door de primer mixen ja als je dan niets wil proberen dan kan je problemen krijgen met dit soort kleuren.
 
Neen Ron maar op een ander forum hebben ze dat geopperd
 
Ik gebruik altijd een grijze primer ook als ik een bleke kleur spuit(zie camaro).Na de primer gespoten te hebben spuit ik eerst zilver en dan de eigenlijke kleur(in uw geval geel).Bij mij lukt dat goed.
Marc S.
 
Er zitten natuurlijk nog andere op het forum dat u hier aanhaalde ,maar ik lees enkel wat hier geschreven wordt en met andere forums er nog bij zou dat voor mij heel frustrerend zijn om er nog uit te komen wie wat waar heeft geschreven dus soms kan ik ook niet volgen met de uitleg die je gaf.Iedereen is vrij van doen en laten maar meng de forums niet door elkaar,dat is mijn persoonlijke mening.
 
Beste Luc ik wil nu niet degoutant doen hoor maar als ik uitleg vergeten ben mijn excuses hoor
Even samenvatten men heeft me erop gewezen dat het dak nog lichte vlekken vertoond maar dat is niet erg omdat dat middenstuk in het zwart moet komen en dan de motorkap met de louvres zou de verf er nogal dik op liggen maar dat komt door het lichtjes schuren , de Miniart plastic is heel zacht en daardoor schuur je nogal snel reliëfjes weg en dan door de primer filler en daarna het geel erop krijg je dit effect
Sorry voor het verkeerd aanbrengen
Marc
 
Beste Marc ik twijfel dan nog aan de echtheid van de kleur omdat ge altijd min of meer een kleurverschuiving krijgt hetzelfde effect als pre shading je ziet de andere kleur er altijd door en bij u speelde dat geen als het maar een mooie kleur was he ?
Hier moest de kleur van Deutsche Post authentiek blijven dat heb je altijd met transparante kleuren ieder kleurverschil zie je erin
Marc
P.s. bedankt voor de reacties
 
Ken er niet veel van met het mengen van kleuren maar ziet er toch goed uit.
 
Snap de kritiek niet op de verkleuring van het dak.
1: het waren werkwagens en geen luxewagens en ze reden in weer en wind.
2: denk niet dat je de verf uit die tijd kan vergelijken met wat we nu kennen. De grootste luxewagens kregen wel 3,5 tot 7 lagen lak maar daar zal een bestelwagen niet toe behoort hebben.
3: op het dak komt toch een imperiaal (porte-bagage) en deze krijgt waarschijnlijk een lading dozen of dergelijke dat toch het zicht op het dak ontneemt.

Ik vind de geschilderde panelen goed en de verkleuring van het dak vind ik best ok, had je er geen melding van gemaakt was het velen niet opgevallen.
Wat eventuele kritiek op andere fora betreft, wel, als je lid bent van 20 fora kan je 20x meer opmerkingen krijgen en goed doen voor iedereen kan je toch niet dus....
Hoe meer je moet rekening houden met de mening van anderen, hoe minder fun en als de fun er af is dan verdwijnt de goesting om te bouwen of een model af te werken. Hoofdzaak is dat jij je model goed en geslaagd vind.
 
Erwin nu zal uwe frank wel vallen zeker over het dak

Hier nog enkele teasers ( plagertjes ) om op de hoogte te blijven he


attachment.jpg


attachment.jpg


daarom dat niet volledig geschilderd dak


attachment.jpg


de portbagage in P.E. plooide goeden de pasvorm is ook ok hoor



attachment.jpg
 
Ziet er goed uit.Maar ik denk dat hij wat te veel blinkt.Ik veronderstel dat je daar nog wel iets aan zal doen.Of het moet zijn dat ik het verkeerd zie maar dan hoor ik het wel.
Marc S.
 
zal iets tot op het einde zijn dat ge zal zien hoe het komt he , eerst even door mijn dipje geraken teveel de baan op en laat werken en dan is de goesting even weg
Marc
 
Speciaal kleurtje dat groen
 
Pascal sorry maat maar in het echt is dat geel gelijk DHL camions maar dan van Deutsche Post , kleur bij Zero besteld op code
Marc
 
Marc ,ik denk dat pascal zeker niks op u kleur heeft aan te merken enkel dat het een groen schijn heeft dat vindt ik persoonlijk ook en als dat zo in het echt is OK daar heeft niemand geen probleem verder mee en je moet dat dan ook als positief bekijken...je werk heeft aandacht van andere bouwers beter dan helemaal geen commentaar geven of ik heb u antwoord met de verkeerde instelling gelezen dat kan ook in deze corona tijd iedereen loopt al wel op zijn tippen vermoed ik.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan