Bedankt, ik heb er wel gisteren nog hier en daar wat lijm moeten bij onder smeren, iets dat onvermijdelijk blijkt bij zulke dekken. Vandaag kon er nog wat geschilderd worden aan het PE. Wat er in dennenhoutkleur stond, is nu weer geler gespoten omdat het eigenlijk in zwart-wit niet lichter mocht uitslaan dan het dek.
Nu moest het strepenpatroon op het achterdek afgewerkt worden. De streepjes zijn 3 millimeter breed, waardoor er 25 op het dek passen. Dit komt overeen met de tekening in Morskie. Het model in Gakken had er wel maar 21, dus was er weer ruimte voor discussie, maar met een breedte van 75 millimeter en tape van 6 millimeter breed is de keuze gauw gemaakt.
Tamiya flat red is hier over de maskering gespoten.
Dit geeft een fraai circuseffect, dat het helaas niet lang uitgehouden heeft.
De bedoeling is namelijk, dat dit ook weer overgespoten wordt met de bruine kleur. Ik heb er ook op gelet om niet te spuiten waar de groene afbakeningen aan de hoeken moeten komen, want ook daar wil ik de streepjes nog even goed zien doorschemeren.
Nu terug naar de munitiekistjes. Bij Fujimi is alleen het deksel uitgewerkt en moet je de rest van de kist ontdoen van gietresten.
De PE-set van Infini voorziet detail aan alle zijden van de kisten en je kan er dus ook binnen in kijken. Daar zou je dan wel de patronen van de 25mm set moeten in stoppen, maar ik heb er niet meer voldoende van.
Ik heb er evenveel gemaakt als er in de kit voorkomen.
Ik besloot om er ook van het andere type te maken, om rekening te houden met de toename in het aantal afweerkanonnen. Niet dat dit type in de handleiding voorkwam, maar je ziet het wel op foto's van andere schepen.
Het plooien gaat zo goed dat je het meeste werk zonder lijm kan uitvoeren. Alleen de gesloten kisten moeten gelijmd worden om dicht te blijven en die zijn ook enigszins breekbaar als je niet op de volgorde van het uitsnijden let. Het zijn niet allemaal gewone plooilijnen, de zijkanten hebben dus ook een doorgeëtste groef en die kan doorscheuren als je zijdelingse kracht zet op dat stukje.
Hier zijn de kisten klaar voor de spuitronde.
En dit is na een zwarte primerbeurt en een laag Kure grijs. Het is toch een aanrader om de PE-plaat aan de achterkant eerst grijs te spuiten, het is haast onmogelijk om alles wat deels openstaat achteraf in te vullen.
Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: