Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal IJN Zuikaku 1/350 [wip] - Pagina 7
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
Weergegeven resultaten: 91 t/m 105 van 105

Discussie: IJN Zuikaku 1/350 [wip]

Standaard

Dat is weeral wat werk klaar om te worden geverfd. De triple AA's lijken we wel zenuwslopend te worden als je deze moet verweren, ik zou er de bibber van krijgen
    Laatst gewijzigd door GewoonWouter; 09-01-21 om 18:57

Standaard

Echt verbazingwekkend Steven

Ik heb de 'Tirpitz' en de 'Bismarck' staan op 1/350 maar dan zonder PE.
    Dus weet ik heel goed hoe klein dit allemaal is maar wat een detail man, dat geschut.
    Respect, ik hou het op 1/200 dat is voor mij al klein genoeg

Grtz.

Luc

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

Jongens ik ben al blij dat ik op 1/32 kan werken, 1/48 gaat nog net, maar daarna stopt het voor mij.
    Niet dat ik niet zou willen maar mijn ogen willen dat niet meer.
    knappe dingen die je weer laat zien Steven

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Zeker heel mooi gedaan. Wat ik me afvraag: Verdwijnen er geen details met het spuitwerk?
    Groeten,

Michel.

Standaard

Bedankt voor de leuke reacties. Voor de Bismarck heb ik dit werkje ook al eens moeten doen, maar daar stonden lang niet zoveel kanonnetjes op... Het zal zeker de bedoeling zijn om zo fijn mogelijk te schilderen, maar met Gunze verf is dat geen probleem. Nu over naar de single 25mm guns:

Eerst alle kulassen uitsnijden en plooien. Dit kan wel met vier tegelijk op de plooibank.

Dat betekent dat de helft al uiteenvalt omdat er een stukje zo fragiel is dat je het niet ongeschonden uit het fret krijgt. Dit plakken we wel weer terug.

Er gaan ongeveer net genoeg loopjes uit de twee sets komen om ook nog een paar driedubbele opstellingen te bouwen.

Eerst de loopjes vastlijmen, dat gaat wel makkelijker dan bij de driedubbele.

Nu kunnen de beschadigde viziertjes, die ook nog twee keer geplooid moesten worden, met een CA-applicator uit koperdraad teruggekleefd worden.

De clips zijn hier ook bevestigd.

En hier zijn de pintle mounts al op hun plek gezet. Door hun vorm hebben ze de neiging van de kulas af te springen nog voor je met de lijm er bij bent.

Nu ga ik eerst de flens op de gun base zetten op deze voorwereldlijke manier.

Het vorige was blijkbaar voor de knoeiers, want nu komt het expertenwerk.

Ja, dit ziet er niet bemoedigend uit voor de volgende bouwstap.

Standaard

Bedankt voor de aansporingen, er zijn nu al 25 paaltjes afgewerkt gedurende een drietal uur.

Daarvoor werd elk paaltje op een stuk kneedgom geplaatst. Met een oude airbrushnaald wordt een stukje gom aangetikt en daardoor kleven de driehoekjes net hard genoeg aan de punt om meegenomen te worden. Met een scalpelpunt wordt wat lijm aan het paaltje gesmeerd en daar wordt dan het driehoekje op neergezet, waardoor het aan de bodem kleeft. Dan wordt het een kwartslag gedraaid en herhaalt het scenario zich, tot er vier driehoekjes op zitten. Er valt er wel eens eentje af, maar er zijn genoeg reservedriehoekjes.

Deze zitten al te wachten op hun kanon. Nu nog eens een dertigtal en we kunnen iets interessanters gaan doen.

Standaard

Deftig veel bandwerk op die manier maar gaat wel weer de moeite zijn.
    Pascal

Standaard

Oei oei wat een monnikenwerk
    Gij zijt een wreed goeie geduldige mens
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Ja Steven, ge hebt er de moed in man, zo kleine dingen dit is echt een huzarenwerkje
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Het blijft mooi en indrukwekkend om te volgen. Je bent een ware kunstenaar met die fragiele PE stukjes. Respect voor de kennis en het geduld dat je hier weer laat zien.

Standaard

Bedankt voor de mooie reacties. Ondertussen blijven er nog zo'n 12 paaltjes over om te verwerken. Maar tussenin heb ik wel eerst de relingen aan bakboordzijde bevestigd.

Standaard

Nu alle driehoekjes aan de kanons gelijmd waren, moesten er nog twee toevoegingen gebeuren voor ze klaar waren. Eerst kwam de installatie van het harnas waar de schutter zich in moest zetten om het te richten. Hier was wel wat plooi- en buigwerk aan. Het buigen ging makkelijk met een fijne schroevendraaier en een mespunt.

Dat leverde snel een leger op.

Ook op dit geschut zat er een soort grendeltje, waar er uiteindelijk nog een vijftal van weggesprongen zijn.

Maar nu kunnen we weer 52 stukken toevoegen aan de collectie. Nu nog de raketwerpers en dan is de bewapening afgewerkt.

Standaard

Kort en bondig,

INDRUKWEKKEND

Grtz.

Luc

Standaard

Man, ik krijg er de kriebels van als ik naar jouw werk kijk, zo een gepriemel!
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Dit is toch ons streefdoel, niet ? We hebben zo een grote voorbeeld op ons forum, moeten we dankbaar voor zijn denk ik en met ontzag zeggen : DANK U Steven !
    Modelbouw nooit opgeven !!!

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten