Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/32 Minerva - Landrover 1952 Cargo jeep[wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 28 van 28

Discussie: Minerva - Landrover 1952 Cargo jeep[wip]

Standaard 1/32 Minerva - Landrover 1952 Cargo jeep

Bedankt voor de steun die ik krijg,je werkt het best met wat je vindt en soms duurt het wel een hele tijd eer je er een idee hebt wat er mee aan te vangen,ik heb weer wat verder gewerkt en aan de nummerplaathouders gewerkt ,die ik vroeger bij het leger ook zo moest maken op de Minerva's en een algemeen order :MWO genaamd werd uitgevaardigd om de meeste jeeps aan de achterkant te voorzien van l vormige platen om de stoplichten en andere bijkomende lichten er op te kunnen plaatsen.

Er is dan ook nog een gaatje geboord voor de spiegelsteun die is gemaakt als ook de spiegel en het"varkenstaartje" dat kenmerkend was voor de jeeps bij het leger dat diende om een trekstang of touw aan te bevestigen om hem vooruit te trekken bij panne of vastzitten in de modder.

Het spuithok was beschikbaar en na 2 lagen grondverf + 1 laag spuitplamuur wat afslissen en daarna in het nato groen gespoten
    de kamer in voor te drogen en het resultaat is er .

De afwerking en het aanbrengen van kentekens en nummerplaat gaat nu gebeuren(als ik alles nog kan terug vinden!!)
    Laatst gewijzigd door cargomaster1; 09-10-20 om 13:41 Reden: foto's

Standaard 1/32 Minerva - landrover 1952 Cargo jeep

Het bijwerken en vernis heeft wel wat tijd in beslag genomen maar uiteindelijk heb ik het model zoals ik dacht het te maken,ik wilde nog wel meer details maar heb de kennis nog niet misschien één van de volgende ombouwprocessen.

De huidige familie Landrover :

Laatst gewijzigd door cargomaster1; 11-10-20 om 11:38 Reden: extra foto

Standaard

Ik vind hem goed geslaagd Luc.
    Als ik ergens zou moeten over ziften dan zou ik de dikte van de koplampen aanhalen maar vermits dit geen normale bouw is op een meer gewone schaal vind ik het heel goed.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

vind het eindresultaat best geslaagd, een proficiat is best verdiend.

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Moet lukken, maar zondag ene zoals deze zien staan ( wel in de blauwe kleur v/d Rijkswacht vermoed ik)op een trailer op de E19 Brussel -Antw.
    Mooi gedaan in ieder geval Luc.
    Pascal

Standaard

Goed gedaan en goed gevonden , ook ik vond de koplampen wat aan de forse kant maar er is een maar als ge het of de afgewerkte modellen ziet valt het wel mee en lijkt het wel ok dus nen dikke dikke proficiat
    En wat word uw volgende ?
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Ferm gedaan Luc, ik zou er precies niet direct aan beginnen aan een metalen model. Maar petje af dat je dit hebt gedaan.
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Bedankt voor het pluimpje ,ik had en heb nog contact met een Nederlander die in het verleden ook Minerva jeeps heeft verbouwd voor de club Minerva TT en die gaf me van de week ook een duimpje omhoog en vermelde dat hij de Oxford 1/43 modellen ombouwde (tussen de 10 en 18 pond per stuk ) ,maar dat is te klein voor mij en ondertussen heb ik nog één 1/32 Britains nieuw model kunnen aankopen om verder te gaan bouwen in het thema Minerva helaas koste die al 35 euro zonder de verzending ik vond ook modellen van miniart maar dat ging boven de 125 euro voor een model.

Standaard 1/32 Minerva - Landrover 1952 Cargo jeep

De volgende in de rij is de Ambulance die gebruikt werd door het Belgische leger ,nu is hij bijna af en mits wat kleine dingen bij te werken.

Standaard

Mooi, mooi, mooi...
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Bedankt erwin ,voor mij kan dit topic gesloten worden en als ik in de toekomst nog een Minerva model wil bouwen dan weet ik hoe er aan te beginnen bij deze schaal op 1/32 is het moeilijk om passende onderdeeltjes te vinden om de jeep aan te kleden zodat je de kenmerken van dat model kan weergeven.

Standaard

Zeer mooi Luc.
    Proficiat en mooie aanwinst in collectie .
    Pascal

Standaard

Heel mooi gedaan Luc
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten