Hoofdsponsor

1/35 Pruissische-abteilwagen-C3 (189? – 1950) ww2 [done]

Dank u.

Ben niet te ver willen gaan in de roest met dit resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik heb gans het topic bekeken en ik heb er geen woorden voor. Het is gewoon fantastisch.
Marc S.
 
Het spoor ziet er heel overtuigend uit. Ik zou hier niets meer aan veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Stukken beter zo.
 
Hallo Pascal. Die foto waarop de bouten vergroot op staan is echt super realistisch, dat roest waaw. Willy.
 
Die foto lijkt me van een echte spoorstaaf, niet?
 
Jazeker Roy.
De eerste foto is een voorbeeld hoor om aan te tonen dat de roestvorming op stenen subtiel is en het niet vol ligt.
Willy .
Er zijn mensen die zo levensecht kunnen schilderen maar daar hoor ik niet spijtig genoeg niet bij maar we doen ons best.
 
Ja Pascal, ik was aan het twijfelen over die eerste foto, enfin het is toch een heel duidelijke gedetailleerde foto die men kan proberen na te bootsen. Wat betreft het ballast (steenslag) dat je gebruikt ben ik verwonderd over die witte steentjes, dat heb ik nog nooit gezien, het lijkt op carraramarmer. Ik heb al vele spoorlijnen gezien in Duitsland en Oostenrijk en Zwitserland, ook heel oude lijnen maar meestal is dat grijze steenslag in alle tinten grijs of grijsbruin door modder. Ik vind maar je moet natuurlijk niet met mij akkoord zijn, dat als je diorama zal af zijn, de ogen zich eerst zullen richten naar die bleke steenslag en niet naar je fantastische wagon. Willy.
 
Beste Pascal ik volg zeker in stilte maar reageer niet altijd , wil niet zeggen dat ik niet goed vind integendeel ik vind het enorm , vind het alleen zonde van de loc dat die in twee is gezaagd , nu op zich zal het weeral een indrukwekkend dio worden
Doe zo verder makker ge zijt ne krak ( geweldige bouwer )
Suc6 verder ik blijf volgen
Marc
 
Jordic: Wil jij weer eens de titel veranderen a.u.b want deze diorama is voor mij af.
Nieuwe titel: Pruissische-abteilwagen-C3 (189? – 1950) ww2.
Hartelijk dank.
Ik kreeg tijdens bezoek aan winkel deze loco.. in het oog en vond die wel woest om eens te maken en schafte mij gelijk 2 wagons aan om een diorama te maken die oorspronkelijk 90*35*3cm ging worden.
Toch is het net de loco die me in problemen bracht omdat die merendeels alleen werd gebruikt om te rangeren en korte afstanden in het middengebergte van Duitsland.
Zelf kon ik geen verhaal verzinnen.
Daarom kreeg ik het idee om een treinwagen zelf te maken en de uitdaging aan te gaan om een deel met karton te maken om de rondingen te verkrijgen aan de zijwanden versterkt met plastiek.
De goederenwagon G10 van thunder is zeker een aanrader doordat die gewoon compleet is een zeer aangenaam om te bouwen.
Dus nu het besluit is genomen om alles om te gooien werd de loco gehalveerd om tot een bijzaak te komen en de Pruissische- abteilwagen –c3 de aandacht krijgt.
Wat u ziet is dat de er gerangeerd is geweest en de trein in de juist richting kan vertrekken.
Bedankt voor degene die komen kijken zijn en nog meer bedankt aan de mensen die commentaar hebben achter gelaten.





attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Awel Pascal, als jij begint aan een project dan is dat toch om duimen en vingers bij af te likken.
Niet alleen een heel origineel onderwerp maar ook nog eens een heel originele opstelling want er zijn er maar weinigen die een volledige loc schuin doormidden zouden zagen. Een tank, ja, maar een loc op die manier heb ik nog niet gezien.

Ik kan enkel met bloemen smijten (zonder pot) en heel veel oe's en aah's er aan toevoegen, ik doe het je zeker niet na.
Proficiat en ik kijk al uit naar je volgende ontwerp!
 
Mij kan de doormidden gezaagde locomotief zeker bekoren. Ik was dat ook van plan met een wagon in mijn Heiligenbeil-dio maar het is er (nog) niet van gekomen. In jouw dio zie ik geruststelling dat het er goed uit kan zien.

Ik ben benieuwd waarmee je ons vervolgens gaat verrassen. Het zijn steeds interessante schouwstukjes. Het niveau is ook nog eens torenhoog... wat wil je als modebouwliefhebber nog meer..
 
Mooi diorama geworden en duidelijk wat er zich afspeelt. Volgend diorama weer een spoor thema met de andere helft van de loc :laugh:
 
Pascal ik ben weer sprakeloos gelijk bij al uw diorama's , wow hoe knap is dat wel niet
Ne dikke dikke proficiat
Marc
 
Hallo Pascal. Mooi diorama! Figuren top, vooral die passagier vind ik super. Proficiat. Willy.
 
Ja heel mooi gedaan. Mijn complimenten.
 
Nogmaals bedankt:D en het geeft weer moed om verder te experimenteren in de toekomst.
Hop naar het volgende.
 
Weeral prachtig diorama,ben sprakeloos.
Marc S.
 
En plots gaat het zo snel dat ik het zelfs niet zag aankomen, het einde van dit prachtige bouw verhaal.
Het einde was nog even spannend maar het resultaat, FORMIDABEL !
 
Prachtig Pascal, ik doe het je niet na, mijn complimenten.

Ik zet ze bij afgewerkte modellen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan