Hoofdsponsor

1/35 Pruissische-abteilwagen-C3 (189? – 1950) ww2 [done]

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.612
Zoals al ter sprake is gekomen ben ik begonnen met de voorbereidingen van een diorama getiteld Bahnhof WW.2
Deze titel geeft mij de ruimte om nog te kiezen welk station ik wil maken naargelang de documentatie die ik vind.
Verwacht geen grootse werken van station omdat de perrons die ik al gevonden heb eerder sober zijn op de foto’s in mijn bezit.
Ook ga ik trachten een 2de of 3 de klas personenwagen gedeeltelijk te scratchen ( de wielen zal ik me aanschaffen wegens te complex om zonder machine te maken.)
De locomotief kennen jullie al en ben bezig met de eerste v/d 2 aangeschafte wagons van verschillende merken te monteren.
Zoals jullie al gewoon zijn durf ik al eens een ander te veranderen.
Hier wat foto’s v/d materialen die dienen als ondergrond voor project en eerste werken wagon.
Buiten de wielen viel de opkuis geweldig mee wat de bouw aangenaam is om te doen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het bouwen van diorama's is voor mij een hele nieuwe wereld. Ongetwijfeld ga ik dat ook eens willen proberen. Ik ga dit topic met veel belangstelling volgen! :)
 
Ik ga deze met belangstelling volgen.. mss ooit dat ik ook zo eens iets onderneem!
 
hola weer een voltreffer van formaat , ik hoop 1 ding als er ooit nog een leden dag komt ( hopelijk zo snel mogelijk heb er wel behoefte aan ) dan hoop ik dat er plaats genoeg zal zijn voor onze modellen en dio's
Pascal ge zijt weer goed bezig he kerel ik geniet er weer enorm van en volg eerder ik plak tegen het scherm van ijne computer
Suc6
Marc
 
Aan de detaillering van de wagon te zien zal dat er weer klof op zijn.

We gaan tijd te kort hebben om al dat moois te bekijken op de ledendag! Amai, die eerste beurs met wedstrijd, die gaan overdonderd worden!
 
Bedankt mannen maar laat ons wachten tot het af is want heb dit weer wat onderschat.
Intussen de binnenzijde geschilderd waar ik veel uit geprobeerd heb daar je er toch niet veel van gaat zien.
Ik overweeg 1 deur open te laten voor het laden bagage.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dag Pascal. Je bent weer goed op dreef met die treinwagon . Dat groene interieur kleur is intrigerend. Al die koperen stukjes is dat scratch ? Spijtig dat al die details aan de onderkant niet meer te zien zullen zijn. Doe zo voort. Willy.
 
inderdaad, opnieuw weer een overvloed aan details en een super afwerking.
 
Bedankt om binnen te springen.
Neen Willy, alles wat ik gebruik is inhoud van de kit die zeer compleet is.
De eerste wagon is af en start aan een andere van een ander merk en ben benieuwd naar de verschillen.
Het dak staat er los op om later nog lading te voorzien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Begin 2 de wagon.

attachment.jpg
 
Mooi werk Pascal kan van de foto af niets ontdekken wat echt nodig is om er nog aan te doen.
 
Hele mooie weathering van de wagon Pascal.
 
Bedankt mannen
Deze wagon gaat in de kast en zal dienen voor onderdelen rijtuig personen.
Ik heb achterwegen gelaten wat ik bij de eerste wagon wel als allereerst heb gedaan en dat is de passing v/d wielen op de sporen van merk trumpeter.
Nu heb ik dit vergeten en heb onderstel afgewerkt om dan de wielen te monteren en bij het presenteren op het spoor waren de assen veel te smal . Dit vertaalt zicht in dat de nodige stangen voor de remblokken en de verbindingen een andere plaats moeten krijgen en er dus gescracht moet worden waar ik in deze geen zin heb omdat de kit mij niet echt aanstaat.
Natuurlijk waren de details en de passing van de 1st wagen ronduit geweldig en dat wringt een beetje bij het maken van deze.
Ik vermoed dat dit een wagen is voor in Rusland waar de sporen misschien smaller waren ?.
In ieder geval zal ik beginnen aan de WR 360 c12 locomotief .
Word vervolgd
 
Heb hier blijkbaar wat gemist.
Succes nog met de bouw.
 
Dat zou goed kunnen Pascal want de wielbreedte of beter gezegd as breedte verschilt (verschilde) wel eens tussen verschillende landen in die tijd.
Meen eens gelezen te hebben dat de spoorbreedte tussen de Europese en de Russische sporen inderdaad verschillend was.
 
Dat verschil in spoorbreedte tussen Europa en Rusland bestaat nog steeds. Internationale goederentreinen tussen Europa en China bv moeten 2x containers overladen: in Polen en aan de grens Rusland/China.
 
Natuurlijk waren de details en de passing van de 1st wagen ronduit geweldig en dat wringt een beetje bij het maken van deze.
Ik vermoed dat dit een wagen is voor in Rusland waar de sporen misschien smaller waren ?.
Word vervolgd

Rusland is dus niet smaller, zie verduidelijking,

Verreweg de meest voorkomende spoorwijdte is 1435 mm. Omdat deze maat voor 60% van de spoorwegen wereldwijd geldt, spreekt men van normaalspoor.
In de meeste landen is het hoofdspoornet uitgevoerd in normaalspoor. Uitzonderingen zijn:
In de voormalige Sovjet-Unie, Finland en Mongolië wordt gereden op breedspoor van 1520/1524 mm (1524 mm = 60 inch).

Je assen zouden dus te breed moeten zijn voor een Rus.

Maar wat een prachtstukken dat jij hier laat zien, man net echt die foto's.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan