Hoofdsponsor

1/35 Pruissische-abteilwagen-C3 (189? – 1950) ww2 [done]

Bedankt mannen.
Ja Rudi 3290. gewoon koperdraad. (Al had stijve draad beter geweest want deze zijn recht getrokken met bankvijs).
Mooie anekdote Marc.
Erwin . Ik maak wat ik zie maar ga toch eens googelen om een antwoord te kunnen geven.
Wat ik wel gelezen heb is dat de wc niet in het station mocht gebruikt worden voor de stank en het zicht maar moest rijdend gebeuren zodat het verspreid werd over de sporen wat uw gedacht is denk ik en die is juist.
Ik denk dat de buis eerder als ontluchting diende maar zoek het tussendoor op als ik het vind.
Ron: Een folieke is een gezegde dat je iets wil kopen of maken wat je eigenlijk niet nodig heeft maar zuiver voor eigen plezier^^:8:D .
 
Amaai het gaat goed vooruit Pascal. Niets wijst er nog op dat de basis karton is. Super. Willy.
 
Dik in orde Pascal , en dat van karton amai.

Greetzzzz Modest.
 
Ik moest weeral enkele pagina's terug om alles te zien, Je blijft aan een mooi tempo verder knutselen met regelmatig prachtige up-dates.
Het interieur is zeker kwalitatief en realistisch. Prachtig om naar te kijken.
 
Wederom dank.
Alleen de zijkanten zijn van karton hoor.
De basis ( bodem, voor en achterkant+ tussenschotten blijven plastiek )
Erwin : Wat de wc betreft werkten ze al met lucht om vacuüm te trekken al begrijp de technische uitleg niet direct.
Verder gewerkt met spleten op te vullen aan voor en achterkant om dan alles gelijk te schuren en te kunnen afwerken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Erwin : Wat de wc betreft werkten ze al met lucht om vacuüm te trekken al begrijp de technische uitleg niet direct.

Als je je nog kan herinneren als je vroeger eens een trein nam, het toilet was afgedekt met een metalen afsluitklep.
Je zou anders nog al een wind voelen als je op die open pijp ging zitten.
Nu even minder smakelijk, de ontlasting bleef dus gewoon liggen op de klep.
Bij gebruik van het spoelsysteem, inderdaad de stortbak, vandaar die koperen pijp recht omhoog, ging die klep open en viel alles op de rails.
Dat is de reden dat een toilet niet bij stilstand gebruikt mocht worden.
Tegenwoordig is alles op systeem van chemisch toilet en mag je dit altijd gebruiken, behalve bij defect:)

Wat je bouw betreft, ik ga terug kantklossen denk ik:8
 
Ja dat systeem herinner ik mij nog maar wist niet dat dit in die tijd ook al bestond.

Als je in mijn tijd niet wou studeren vroeg men je dikwijls "wat wil je worden misschien? ******raper achter den trein?" maar dan uitgedrukt in een zeer sappig Gents dialect.
 
Ja Pascal, naast karton en plastiek ben je blijkbaar ook een koperslager. Supermooie afwerking. Willy.
 
Hey,

Pascal, je blijft verbazen man, knap werk die je uit je hoed tovert.
Hopelijk blijft je dak van de trein demontabel zodat je steeds kan genieten van je interieur....;)
 
Dank u en vandaag gewerkt aan de wielen alsook de remmen wat maakt dat het onderstel klaar is.
Swa ik ga een paar ramen open laten om toch wat te kunnen zien van interieur.
Het zal met 1 oog gluren zijn 8):D

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De opening van de wc pot niet vergeten hé Pascal.... :laugh: :laugh: :laugh:
 
Blijft verbazingwekkend hoe je dit allemaal klaarspeelt, subliem.

Grtz Bart.
 
Die laten we rustig gesloten Erwin :nowink:
Wederom dank mannen.
Onderstel is klaar alsook in de basiskleur die nog gaat bewerkt worden hoor.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
gewoon subliem, meer of minder valt er niet te zeggen.
 
Amaai Pascal dees is gewoon fantastisch ongelooflijk knap gedaan
Marc
 
Ik weet op den duur niet meer wat ik moet schrijven, prachtwerk !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan