Hoofdsponsor

1/35 Pruissische-abteilwagen-C3 (189? – 1950) ww2 [done]

Dank u wel voor mooie woorden.
Begin schildering van interieur.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hallo Pascal. Niet te geloven dat dit bijna allemaal uit karton bestaat ! Je verdient de titel van "kartoonist" en " recyclagist ". Super produktie. Willy.
 
Beste Pascal we kennen elkaar al een tijdje he , maar vergeef als ik niet de juiste manier van reageren gebruik maar dat is het hem juist ik weet niks te zeggen ( schrijven) alleen dat het ongelooflijk is , ja wat men met karton allemaal nog kan he , wel ik gebruik de dozen van Revell daarvan de onderkant om iets van te maken in mijn dio's
Makker ge zijt fantastisch bezig en zijt maar zeker ik volg je op de voet hoor
Suc6
Marc
 
Amai mannen.
Bedankt voor de mooie woorden allemaal.
Toch ben ik er nog niet tot hij af is want ben al een paar keer goed weg gekomen met gebruik van wash wat te vochtig is .
Heb getracht eerst wat te verzegelen met vernis maar blijft toch steeds een risico met vocht.
Waar vocht toch heeft tegengewerkt ( papier wat los gekomen) heb ik het als slijtage kunnen verwerken en valt het best mee.
Volgende stap zijn de banken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal,

Mooi werk makker en dat met karton is heel goed.
Een kleine tip is misschien om met verdunde houtlijm uw karton in te wrijven, goed te laten drogen en nadien kan je de bewerkingen uitvoeren.
Wel uw verdunde houtlijm aanbrengen aan beide zijden van uw karton, dit wegens kromtrekken he. ;)
 
Mijn mond val terug open, klasse Pascal.

Grtz Bart.
 
En ik denk van mijn eigen soms dat ik goed bezig ben, tjonge, Pascal wat een vindingrijkheid en toewijding naar afwerking toe, laat je weer zien.
Heel realistisch gebouwd en geschilderd.
 
Om het karton niet teveel te belasten kan je ook deze heel goed gebruiken [FONT=&quot]AK Weathering Pencils werken heel goed...[/FONT]
 
Nogmaals dank mannen.
Swa ik heb voor ik begon enkele testen gedaan van witte lijm tot verschillende vernissen.
De witte lijm werkt goed op het blanke karton maar op de fotozijde droogt het tot een vel en trek je dit er gewoon af waar ik van opkeek.
De gesneden kant aan de openingen zijn het gevoeligst en was hier en daar te laat maar ca lijm op de kantjes bracht enige redding.
Vernissen en primer schijnen wel te werken op fotozijde.
Danny, ik heb die hier liggen en weet hoe te gebruiken maar heb daar niet aan gedacht maar nu u het aanhaalt liggen ze al in het zicht om te gebruiken.
Te netjes opgeborgen zodat ik vergat dat ze hier lagen .
Na enkele manieren te proberen, worden dit de banken en nu ik het zelf op foto zie mag het nog wat rechter geplooid worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal,

Goed dat je al geëxperimenteerd hebt met de verschillende bedekkingen.
Dat was het eerste dat in mij opkwam toen ik het draadje las. Fotozijde is inderdaad veel gladder dan het oppervlak van gewoon papier/karton vandaar dat de houtlijm daar goed op werkt op karton.
Zeker en vast een goeie tip van onzen Danny over de acrylpotloden, ik gebruik deze ook en ben daar zeer tevreden over.
 
Beste Pascal nog steeds sprakeloos hier gebeuren zonder te zeveren wonderen
Zeg makker ik heb misschien een tipje vaar dat lijmen op de glanzende zijde ,probeer eens een versleten jex sponsje zoals wij dat noemen in het Antwerpse
Die sponsjes met groene achterkant om potten uit te kuisen wel zo een versleten sponsje snij ik de achterzijde er af en gebruik deze ook om plastic mat te zetten
Geen nieuwe want die zijn te grof
Doe zo verder makker het is echt genieten van wat we te zien krijgen hier
Marc
 
Dank u voor de info en ideeën.
Met primer gaat het lukken zonder te veel problemen..
Interieur is bijna af.
Banken staan nog los en worden morgen vast gemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ja Pascal. Nu ik dat interieur van je wagon zo zie is dat een nostalgische herinnering aan mijn jeugd . De tijden van de stoom treinen die we als kind zeer impressionant vonden. Echt fantastisch weergegeven !! Willy.
 
Bedankt voor lof.
Dit is een folieke waar je niet veel van gaat zien maar ik weet dat er het is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Folieke :) Weer wat bijgeleerd. Maar weer mooie vorderingen aan de wagon wederom weer een leuk stukje scratchbuild wat je laat zien en nu snel naar het folieke :)
 
Dag Pascal. Daar had ik nooit aan gedacht aan dat folieken. Nu nog wat toiletpapier en weer al iets afgewerkt. Geestig. Willy.
 
Even een anekdote als het mag he
Hoe iemand zich in uitspraken kan vergissen he , jaren geleden gingen we naar de Efteling en zo naeen halve dag geslenterd te hebben moest ik naar het toilet en als begaafde mens vroeg ik in het mooie Nederlands naar de WC en iemand Efteling zei doodgewoon " 't gemak " is daar en ik was daar wel over verbaasd waarom ? Omdat we dat in het Antwerps zuiver plat dialect is " ik gon is nor t gemak " en het strafste is dat gewoon bovenaan het gebouwtje stond
Raar he
Marc
 
En het is nog een pot met klasse, zo met die blauwe tekening.
Toch weer een vraag uit pure interesse: was er in die tijd al een waterbak voorzien om door te spoelen? Ik zie dat je een leiding van boven laat komen dus ik veronderstel dat het reservoir ergens boven de coupés zal gelegen hebben.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan