Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Bahnhof WW2 [wip] - Pagina 8
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 456789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 106 t/m 120 van 135

Discussie: Bahnhof WW2 [wip]

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Ja mooi opgelost Pascal. Je moet het maar durven maar als het je stoort dan doe je er goed aan om het aan te passen.
    Groeten,

Michel.

Standaard

Ik denk meer aan een paar flessen cognac en wat kousen voor de fräuleins. Willy.

Standaard

Ja Pascal goe bezig, een riem of een stukje touw rond die koffer ware toch veiliger. Willy.

Standaard

Nogmaals dank om volgen.
    Ja de koffer had wat meer aandacht mogen hebben achteraf gezien
    Ik ken die gast en heeft alleen klederen bij in de koffer ghghgh
    Verder zijn de eerste werken voor het dak klaar en begin ik aan het boven dak waar ik overweeg om led in te bouwen in latere stadium.
    Ik moet alles nog bestellen (en studeren over solderen verlichting) en met deze dagen gaat dit niet voor vandaag zijn door de drukte bij de leveringen.

Laatst gewijzigd door Pascal; 31-12-20 om 11:32
    Pascal

Standaard

Pascal,

Je levert weer prachtig werk he..., ik kan je begrijpen als je zegt dat het niet goed is en dat je veranderingen hebt aangebracht. Dat brengt aan dat je er echt over nadenkt en desnoods herbegint. Daar kan men alleen maar respect voor opbrengen, goed bezig...
    Wat is me dat met die verlichtingstoestanden hier op dat forum...., blijkbaar moet alles nu verlicht worden...

Standaard

Bedankt jongens.
    We gaan verder met het dak dat niet van een leien dakje ging door de vormen en te nipte berekeningen.
    Nu zijn er verluchtingen aangebracht maar er moeten nog enkele komen op het smalle dak en op het dak zelf ook nog eens.

Pascal

Standaard

Pascal kan je wat meer uitleg geven?
    De luchthappers snap ik maar het doel van die cilinders niet.
    Die box achteraan is dat een elektriciteitskast?

In ieder geval alweer een ferme vordering en opnieuw een geduldwerkje.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

nog efkes en je kan deze wagon weer niet meer onderscheiden van het 1/1 exemplaar

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Eigenlijk hetzelfde verhaal als Erwin dat ook ik niet alles begrijpt wat er aangebracht is

Standaard

Pascal kan je wat meer uitleg geven?
    De luchthappers snap ik maar het doel van die cilinders niet.
    Die box achteraan is dat een elektriciteitskast?

Eigenlijk hetzelfde verhaal als Erwin dat ook ik niet alles begrijpt wat er aangebracht is

Erwin en Ron.
    Dit zijn vragen voor de echte kenners in die materie daar ikzelf na dagen zoeken het heb opgegeven.(Tussendoor zoek ik nog wel verder )
    Vandaar dat ik steeds bouw wat ik zie.
    Uit de beschrijving site plan kan ik wel de kast verklaren door deze tekst gewoon over te nemen.
    Aanvankelijk waren alle rijtuigen voorzien van een remmershuisje op kop van één zijde van elk rijtuig. Het remmershuisje verdween in de jaren 1930 nadat elk rijtuig werd uitgerust met een automatisch rem die bediend werd door de machinist. Het remmersplatform met de handrem bleef wel in gebruik. Het remmersplatform was voorzien van een bordes of borstwering. Naast deze aanpassing kregen alle rijtuigen binnenverlichting, werd stoomverwarming voorzien en werd het dak afgedekt met roofing.
    Maar met remmershuis had zeker gemogen omdat die ook nog wel op stonden (buiten gebruik???) tijdens de WW2, wat ik nog steeds in beraad houd daar het nog mogelijk is om het huis erop te bouwen .
    Door steeds te twijfelen bouw ik liever details bij dan zaken achteraf te verwijderen.

Laatste foto 3 de klasse 1919
    Laatst gewijzigd door Pascal; 10-01-21 om 09:08
    Pascal

Standaard

Nu zit te me bedenken dat die kokers,buizen,pijpen misschien wel voor het ventileren van de lucht zijn?

Standaard

Vind er niets over Ron wat lastig is maar zoek verder tussendoor.
    Wat de kast betreft heeft Erwin het bij het rechte eind en wat ik eerder schreef werden de huisjes niet altijd verwijderd na de aanpassingen.
    Na wat overleg en beraadslagen toch aan het huisje begonnen en staat er nu los op in dryfit.
    De passing is goed en het besluit is genomen ( het remhuisje blijft ).

hou geen rekening met potlood streep want is een overschot waar de lijn nog op stond en had het beter weg geveegd

Pascal

Standaard

Awel Pascal, eerlijk gezegd vind ik dat remhuisje een heel mooie toevoeging die de wagon net dat tikkeltje meer geeft.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Hallo Pascal. Weeral een massa kleine onderdelen. Ik ben er nog nooit geweest maar ik vraag mij af of ze je in het treinmuseum van Schaerbeek meer informatie zouden kunnen geven. Succes. Willy.

Standaard

Ik vermoed als ze Pascal zijn model zien..dat het daar blijft ze gaan er geen hebben zo een mooie wagon op deze schaal.

Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 456789 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten