Hoofdsponsor

1/35 Pruissische-abteilwagen-C3 (189? – 1950) ww2 [done]

Ja mooi opgelost Pascal. Je moet het maar durven maar als het je stoort dan doe je er goed aan om het aan te passen.
 
Ik denk meer aan een paar flessen cognac en wat kousen voor de fräuleins. Willy.
 
Ja Pascal goe bezig, een riem of een stukje touw rond die koffer ware toch veiliger. Willy.
 
Nogmaals dank om volgen.
Ja de koffer had wat meer aandacht mogen hebben achteraf gezien :wacko::laugh:
Ik ken die gast en heeft alleen klederen bij in de koffer ghghgh:P
Verder zijn de eerste werken voor het dak klaar en begin ik aan het boven dak waar ik overweeg om led in te bouwen in latere stadium.
Ik moet alles nog bestellen (en studeren over solderen verlichting) en met deze dagen gaat dit niet voor vandaag zijn door de drukte bij de leveringen.



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pascal,

Je levert weer prachtig werk he..., ik kan je begrijpen als je zegt dat het niet goed is en dat je veranderingen hebt aangebracht. Dat brengt aan dat je er echt over nadenkt en desnoods herbegint. Daar kan men alleen maar respect voor opbrengen, goed bezig...
Wat is me dat met die verlichtingstoestanden hier op dat forum...., blijkbaar moet alles nu verlicht worden...
 
Bedankt jongens.
We gaan verder met het dak dat niet van een leien dakje ging door de vormen en te nipte berekeningen.
Nu zijn er verluchtingen aangebracht maar er moeten nog enkele komen op het smalle dak en op het dak zelf ook nog eens.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal kan je wat meer uitleg geven?
De luchthappers snap ik maar het doel van die cilinders niet.
Die box achteraan is dat een elektriciteitskast?

In ieder geval alweer een ferme vordering en opnieuw een geduldwerkje.
 
nog efkes en je kan deze wagon weer niet meer onderscheiden van het 1/1 exemplaar
 
Eigenlijk hetzelfde verhaal als Erwin dat ook ik niet alles begrijpt wat er aangebracht is :)
 
Pascal kan je wat meer uitleg geven?
De luchthappers snap ik maar het doel van die cilinders niet.
Die box achteraan is dat een elektriciteitskast?

Eigenlijk hetzelfde verhaal als Erwin dat ook ik niet alles begrijpt wat er aangebracht is

Erwin en Ron.
Dit zijn vragen voor de echte kenners in die materie daar ikzelf na dagen zoeken het heb opgegeven.(Tussendoor zoek ik nog wel verder )
Vandaar dat ik steeds bouw wat ik zie.
Uit de beschrijving site plan kan ik wel de kast verklaren door deze tekst gewoon over te nemen.
Aanvankelijk waren alle rijtuigen voorzien van een remmershuisje op kop van één zijde van elk rijtuig. Het remmershuisje verdween in de jaren 1930 nadat elk rijtuig werd uitgerust met een automatisch rem die bediend werd door de machinist. Het remmersplatform met de handrem bleef wel in gebruik. Het remmersplatform was voorzien van een bordes of borstwering. Naast deze aanpassing kregen alle rijtuigen binnenverlichting, werd stoomverwarming voorzien en werd het dak afgedekt met roofing.
Maar met remmershuis had zeker gemogen omdat die ook nog wel op stonden (buiten gebruik???) tijdens de WW2, wat ik nog steeds in beraad houd daar het nog mogelijk is om het huis erop te bouwen .
Door steeds te twijfelen bouw ik liever details bij dan zaken achteraf te verwijderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Laatste foto 3 de klasse 1919
 
Laatst bewerkt:
Nu zit te me bedenken dat die kokers,buizen,pijpen :) misschien wel voor het ventileren van de lucht zijn?
 
Vind er niets over Ron wat lastig is maar zoek verder tussendoor.
Wat de kast betreft heeft Erwin het bij het rechte eind en wat ik eerder schreef werden de huisjes niet altijd verwijderd na de aanpassingen.
Na wat overleg en beraadslagen toch aan het huisje begonnen en staat er nu los op in dryfit.
De passing is goed en het besluit is genomen ( het remhuisje blijft ).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

hou geen rekening met potlood streep want is een overschot waar de lijn nog op stond en had het beter weg geveegd:nowink:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Awel Pascal, eerlijk gezegd vind ik dat remhuisje een heel mooie toevoeging die de wagon net dat tikkeltje meer geeft.
 
Hallo Pascal. Weeral een massa kleine onderdelen. Ik ben er nog nooit geweest maar ik vraag mij af of ze je in het treinmuseum van Schaerbeek meer informatie zouden kunnen geven. Succes. Willy.
 
Ik vermoed als ze Pascal zijn model zien..dat het daar blijft ze gaan er geen hebben zo een mooie wagon op deze schaal.
 
Wederom bedankt om binnen te springen.
Een museum stuk is het niet maar ben voor mezelf wel tevreden hoe het loopt daar het steeds een nieuw bouwavontuur is.
Door de beslissing om het remhuisje te behouden moeten er wel een paar aanpassingen gebeuren die nu klaar zijn aan 1 zijde.
Ook heb ik de eerste zeer kleine stapjes gezet om te solderen maar we moeten ergens beginnen he.
Het laatste raampje is dicht gemaakt zo dat het weer klopt allemaal.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Amaai Pascalleke ge zijt godv…….. goe bezig , ik heb een tijdje u gevolgd ( op het forum he ) in stilte maar nu toch weer bekennen dat het fantastisch is wat ik hier te zien krijg
Marc
 
Goed bezig om te leren solderen als je dat goed beheerst heb je daar een berg profijt van.
 
Bedankt Marc.
Ben me daar van bewust Ron en ga daar proberen werk van te maken:dry:
Nu is hij klaar om af te werken in de spuiterij.
Om verlichting te plaatsen zie ik van af, daar dit te laat beslist was en ik gelijk anders had moeten werken maar lig nu niet echt wakker van.
Volgende update zal de wagon klaar zijn hoop ik.;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Prachtig Pascal... ware het niet dat het een andere schaal (en tijdperk) is, anders zag ik meteen de Jupiter ertegen komen om ermee te vertrekken :laugh:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan