Hoofdsponsor

1/35 Pruissische-abteilwagen-C3 (189? – 1950) ww2 [done]

Weer een mooie update.
 
Beste Pascal je blijft ons verbazen ( positief )
Marc
 
Dag Pascal. Ik herinner mij deze wagons nog uit mijn kindertijd, die linten om de ramen op te trekken en neer te laten daar had ik niet genoeg kracht voor. In de wagons van tweede en eerste klasse waren de banken bekleed met zachte kussens, in tweede was dat bruin fluweel met een tekening in en in eerste een mooi blauw fluweel met een ruitjespatroon voor zover ik mij kan herinneren. Alleszins super gedaan . Willy.
 
Mooie vorderingen alweer. Je blijft ons verbazen met de subliem uitgevoerde details en de hoge mate van afwerking.
Werkelijk een plezier om dit project te volgen.
 
Bedankt allemaal en Willy ik ben zeer fier dat jij dit soort wagon kent (want dan ben ik juist bezig) en weet van de riemen om ramen te openen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Die bril vind ik heel goed, net echt. Super.

Grtz Bart.
 
gek hoe een klein detail zoals de bril de figuur tot leven brengt en verhaal verteld.

opnieuw weer prachtig gedaan
 
Bedankt mannen.
Na lange twijfel verder te werken aan wagon omdat er een knik van een 1 mm zit aan de bovenkant v/d wagon heb ik besloten om af te wachten tot het dak erop staat en dan beslis hoe het verder moet.
Was al zo ver gevorderd en een paar keer opnieuw begonnen dat het pas echt opviel in latere stadium en ben maar verder gegaan en de foutmarge genegeerd wat me nu zuur opbreekt.
Toch zijn de passagiers aan boord en gaan we beginnen aan het dak in hoop van zege.
Duimen maar want het zal nodig zijn :wacko:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de derde foto kan je de fout zien wat zo nog wel meevalt vandaar dat ik wacht tot het dak erop staat.
Het figuur schilderen kan beter maar ga me na dit project me er eens meer mee gaan bezighouden .
Word vervolgt.
 
Het was erger dan gedacht en ben dan maar over gegaan naar alles of niets methode.
Het verschil was voor en achterzijde 2mm tegenover het midden.
Daar alles goed vastzat en om scheuren in karton te vermijden de 2mm er tussen uit geknipt en ga van hier verder.
Zo nu zijn jullie helemaal op de hoogte van probleem.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Miljaar Pascal, had je niets gezegd, niemand had het geweten.
Echt waar, je moet verdorie al een serieuze kenner zijn om dat ooit op te merken. Het is natuurlijk heel lovend voor jouw dat je voor volledige precisie wil gaan maar toch, beschouw het een beetje als dichterlijke vrijheid of een creatieve speling. Moest je weten hoeveel wielen van alle in model gebouwde trucks en cars de grond niet raken, dan wil je met niets meer beginnen. Denk dat daarvoor diorama's uitgevonden zijn.

Dit terzijde, vind je figuren heel goed gevonden/geplaatst en dit in natuurlijke poses. Blijkbaar was niet iedereen gegeerd om bij iemand met een swastika armband te gaan zitten.
 
Misschien dat het niemand opval maar als je het als bouwer het weet dan blijf het je irriteren dus goed dat je het probleem heb aangepakt Pascal.
 
Ja Erwin, het verschil was te groot en 2 mm op deze schaal is moeilijk creatief te noemen.
Het te lang negeren was wel degelijk een kemel geschoten dus "eigen schuld dikke bult''.
Ron dat is een zuivere waarheid wat je schrijft al durf ik wel milt zijn voor mezelf want anders geraakt er nooit iets meer af.:wub:

De macro foto's maken nog wat erger dan het is maar buiten de deur valt het nog mee en vooral de buitenkant is gespaard gebleven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit is het ergste wat de binnenzijde eraan over houd maar daar het moeilijk te bereiken was.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Door strategisch twee figuren te plaatsen verdoezel ik eigenlijk de lelijke deur en kan ik er mee leven.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals je kan zien staat alles weer recht en kunnen we beginnen aan het dak.
Door de topics van jullie te volgen ben ik overstag gegaan en overweeg ik ook licht in de wagon te hangen zodat de interactie van de figuren te zien zijn.
 
Ja, die macro foto was natuurlijk heel sprekend, zou het ook hersteld hebben.
Verlichting in de wagon zal de figuren en het interieur natuurlijk veel meer tot zijn recht brengen.
 
Hallo Pascal. Echt spijtig maar ik vermoed dat je het goed kan verstoppen in het interieur, eens het dak erop ligt zal er niks meer te zien zijn. Hou de moed erin en nog een goed eindejaar gewenst. Willy.
 
Ik denk dat je de goede keuze gemaakt hebt, vermoedelijk zou het wel degelijk opvallen zodra het dak erop zat.
De blijvende zichtbare schade kan je inderdaad goed camoufleren met de 2 figuren, uitstekende keuze die je daar gemaakt hebt.
Alle andere figuren zijn ook weer van hoogstaande kwaliteit, vooral de poses zijn zeer natuurlijk.
Verlichting is zou zeer tof zijn om de figuren ook later nog goed zichtbaar te hebben, kan je misschien in de loc ook nog een ledje voorzien of is dat al te laat?
nog veel knutsel plezier met de verdere afwerking
 
Bedankt mannen.
Nu de passagiers klaar zijn en de deur uit het zicht valt het allemaal nog mee en kunnen we aan het dak beginnen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dit zijn de ingrepen die ik graag zie in bouwverslagen, zeker in zo'n ver stadium al.
 
Gaat de goede kant op hier :) Maar ik zal nog even een blik op de roze doos werpen dat is nu niet echt heel strak (deksel). Toch nieuwgierig wat er in de doos zit een nieuwe arm misschien voor die hoog geplaatste Duitser :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan