Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Bahnhof WW2 [wip] - Pagina 3
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35

Discussie: Bahnhof WW2 [wip]

Standaard

Hallo Pascal. Blijkbaar heb je veel engelengeduld maar ik vermoed dat je af en toe eens flink moet vloeken als het eens misloopt. Die zijkanten van de wagon met al die ramen , amaai . Ik denk dat het verven op die verschillende ondergronden ook niet simpel zal zijn. Veel moed. Willy.

Standaard

Even bijgelezen en sta opnieuw verwonderd van wat je hier neerzet Pascal.

Maar nu zit ik toch met een vraag wat dat type wagon betreft:
    Het is een wagon met allemaal aparte compartimenten welke te betreden zijn via individuele deuren aan de buitenzijde. Dat wil volgens mij zeggen dat er geen doorlopende gang is over de gehele lengte van de wagon en dat je niet van compartiment naar compartiment kan. Toch heb je halverwege een toilet voorzien. Hoe kon men daarvan gebruik maken als de compartimenten niet met elkaar verbonden waren?

Uit boeken en verhalen over Duitse soldaten op transport weet ik dat elke halte ergens in een station aangegrepen werd om zo snel mogelijk uit de wagons te springen en zich te begeven naar open latrines welke aangebracht waren buiten het stationsgebouw. Meestal was dit zelfs maar een balk boven een greppel waar je kon over zitten om je gevoeg te doen.
    Als ze geluk hadden dan konden ze daar nog wat eten of soep krijgen vooraleer opnieuw te vertrekken. Dergelijke halte duurde meestal maar de tijd om vers water in de loc te doen of te wisselen van machinist.

Spannend om volgen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Bedankt voor het volgen.
    Willy : Ik zit er niet mee om steeds opnieuw te beginnen tot ik tevreden ben vermits ik er zelf dagelijks moet naar kijken en intussen amuseer ik mij.
    Erwin : Het betreft hier een locomotief die weinig of geen gevaar heeft gelopen en de korte afstanden verzorgden in Duitsland zelf.
    De meeste locomotieven hebben de oorlog doorstaan en zijn verder gebruikt in verschillende landen.
    Vandaar de keuze voor deze reiswagen.
    Na de W1 heeft Duitsland veel materiaal moeten afstaan aan anderen.
    In dit geval betreft het een wagen afgestaan aan België en door het plan erbij kon ik eraan beginnen.
    De wagen zelf is gebouwd in 1911 onder type C3Pr11 en via de link kan je de plannen waar ik op werk zien.
    De wc is bereikbaar langs binnen zowel als langs buiten.
    Ook heb ik foto’s van soortgelijke voertuigen tijdens ww2 die toch ook nog in gebruik waren .
    Wel werd in vele gevallen de remhuisjes verwijderd .
    Bekijk eens deze links en geniet van een mooi stukje modelbouw om duimen en vingers af te likken.
    Intussen heb ik een probleem met de deuren omdat het moeilijk is om te krassen en ben ik opnieuw de zijwanden aan het uit tekenen en het weer anders aan te pakken.

Link.
    https://www.cooltrain.be/index.php/k...n-c3pr11-in-ho

En modelbouw.

https://artsandculture.google.com/ex...SwJCL1iArMIyLA
    Pascal

Standaard

weer typisch een bouwwerk van onze Pascal , machtig gedaan
    Suc6 verder makker
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Het plan toont dat er dus wel een gang was die de compartimenten verbond. Dan is de aanwezigheid van dat toilet ook begrijpelijker.
    Bedankt voor de verduidelijking.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten