Hoofdsponsor

Britse aanval op een duitse loopgraaf in ww1 [wip]

Hikieblitz

Active member
Registered
Lid geworden
5 aug 2020
Berichten
28
Hallo.
Ik ben bezig aan een diorama in de eerste wereldoorlog het is een Britse aanval op een Duitse loopgraaf.
Het is geïnspireerd door de eerste wereldoorlog maar het is niet via een foto het zijn meerdere foto's die ik aan elkaar gemonteerd heb

Ik heb eerst de loopgraven en kraters van gevallen granaten uitgesneden uit isolatie.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hierna heb ik de Britse loopgraaf zijn planken vastgezet terwijl ik de polyfilla aanbracht.

attachment.jpg

En daarna heb ik op niemandsland polyfilla aangebracht.
Het is nog niet helemaal gedaan omdat ik nog niet klaar ben met de planken van de Duitse loopgraaf.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het volgende is dus de Duitse kant afwerken.

groeten

Iben
 
Benieuwd wat je ervan zal maken. Ik weet niet waar je woont maar in Diksmuide kan je een echte WO1 loopgraaf bezoeken. Altijd eens interessant.

Greetzzz Modest.
 
Hallo Modestforest.

Ik heb die loopgraaf in Dismuide al eens bezocht met school in het 5de leerjaar.

Groeten.
Iben
 
Dit word eentje om te volgen met een boeiend begin en kijk mee.
 
Hallo.

Het is al een tijd geleden dat ik verder gewerkt heb aan dit diorama.
Vandaag heb ik een beetje verder gewerkt aan het grondwerk, eerst alle plaaster in kleur geverfd daarna fijn zand en steentjes gestrooid om dan vast te leggen met een mengsel van houtlijm en water.
Ondertussen heb ik ook al gewerkt aan de loopgraven, houten palissades vervaardigd uit gietraam, ijsstokjes en satéstokjes.
Deze geverfd met bruine en groene olieverven.


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Het volgende is het grondwerk verder afwerken, het prikkeldraad maken en zandzakjes plaatsen.

Groeten.
Iben.
 
Volg met aandacht.
 
Hallo.

Ik heb de hoeken van het diorama geplaatst en polifilla erop gedaan.
Ik was vergeten de grotere stenen al te plaatsen terwijl de polifilla nog aan het drogen was waardoor deze meer uitsteken.

Hierna heb ik de polifilla en stenen in een mengsel van bruin en zwart als grondbasisch geschilderd.


attachment.jpg


Hierna heb ik Vallejo gel medium geapliceerd voor het effect van modder te beginnen.


attachment.jpg


Ik ben hier nog niet volledig blij mee.


attachment.jpg


De drybrushes heb ik ook al gedaan maar dit is nog niet volledig af.


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Het volgende is de rest van de drybrushes en de modder verder afwerken.

Met vriendelijke groeten.
Iben Steyaert
 
Ben benieuwd naar vervolg.
 
Dit ziet er al goed uit.
Komt er een tank op je dio? Zoja kan je nu beter al kijken om de sporen in de modder aan te brengen.
Zonee, dan heb ik niets gezegd :ph34r:
 
Dit ziet er al goed uit.
Komt er een tank op je dio? Zoja kan je nu beter al kijken om de sporen in de modder aan te brengen.
Zonee, dan heb ik niets gezegd :ph34r:
Sporen zitten er al in Beyond op de foto kun je ze niet zo goed zien er komt een female mark 5 britse tank op
 
Misschien 1 belangrijke tip, ik zie enorm veel kraters, maar het terrein ernaast ligt heel mooi vlak, dat is niet de realiteit, er vallen ook kleinere granaten die voor kleine putjes zorgen. of stukken steen die omhoogvliegen en naast de krater inslagen.
Bedankt voor de tip Rudi het terrein is nog niet helemaal af maar ik had niet gedacht om kleinere putjes erin te doen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan