Hoofdsponsor

1/24 ' 68 Dodge Charger [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

oldieman

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 jan 2016
Berichten
1.343
Eerst een woordje uitleg over deze prachtige bolide.
De Dodge Charger van het jaar 1968 was de tweede en zeer gegeerde uivoering van een concept voor een betaalbare sportauto uit het Dodge-huis.De snedige fastback-carrosserie bood al bij stilstand een duidelijke dynamiek.Onder de motorkap zorgden motoren tot een vermogen van 425 pk en een inhoud van 7 liter voor een adembenemende aandrijving.Daarmee was men bij elk verkeerslicht de zekere winnaar.Velen noemen de Charger van het jaar 1968 wellicht de mooiste coupe' van dat decennium.Het succes bleek ook uit de cijfers:er werden 96100 voertuigen afgeleverd aan tevreden kopers.De Dodge Charger werd internationaal benoemd als de tegenspeler van Steve McQueens Ford tijdens de achtervolging door San Fransisco in de film Bullit.
Hetgeen ik ga trachten is met deze bouw de charger een customlook te geven.Heb al het een en het ander in mijn hoofd maar dat krijgen jullie stap voor stap te zien.En dan nu tijd voor foto's van de inhoud.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Marc S.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie wagen en ik hoop wel dat je de dichte motorkap erop zet niet die met een gat erin voor de blower :)
 
Wow Marc a dream car best leuk om te bouwen , ik bekijk de mijne nog bijna dagelijks zo ne schone auto
Suc6 makker
Marc
 
Wederom mooie auto en spring geregeld binnen.
 
De eerste stap is gezet.Na het ontvetten en schuren is de body in kleur gezet waarvan hier enkele foto's.Deze staat nu klaar om later te schuren en te polijsten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Marc S.
 
Strak in de lak Marc , al is de kleur not my cup of tea , kijk uit naar het vervolg.

Greetzzz Modest.
 
Hetzelfde als Modest over de kleur maar ik was al weer een gelukkig mens toen ik zag dat je de dichte motorkap gebruikt :)
 
@modestforest @ron.Ik zal trachten buitenfoto's te maken,misschien heb je dan een ander beeld;
Marc S.
 
tja een rare kleur kan ik niet ontkennen maar onze Marc kennende zal hij weer iets speciaals uit zijne hoed toveren we wachten geduldig af om de buiten fotokes he
Marc
 
Als bijvoegsel een paar buitenfoto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Marc S.
 
een specialeke he ik wacht af als hij compleet af is met zijn wielen en ramen en andere zaken ( vind hem wel mooi )
Marc
 
Ziet er toch helemaal anders uit nu ,zo zie je maar dat foto’s vaak bedriegen. Veel beter zo Marc.
Misschien moet je in het vervolg in je verslag vertellen welke kleur en fabrikant van verf je gebruikt, dat zal veel misverstanden vermijden.

Greetzzz Modest
 
Gewoon even snel overgespoten :laugh::laugh:

Nee hoor maar wat een rare weergave van de kleur onder kunst licht, maar stukken beter zo :)
 
Ja ,wat een verschil in daglicht.
Mooi.
 
Knap spuitwerk.
Valt er wel iets te polijsten?
 
De motor is ondertussen ook klaar maar deze heb ik wel wat gewijzigd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Marc S.
 
Bedankt modestforest.
Ik heb wel nog niet verteld wat er is gewijzigd aan de motor.Ik ben wel begonnen met het motorblok uit de kit maar de carburator en het luchtfilter heb ik weg gelaten.Ik had nog een compressor van een ford mustang in mijn partsbox liggen en dit leek me wel een goed idee omdat ik de charger toch wat customlook wil geven.
Marc S.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan