Hoofdsponsor

1/48 Canoptek Reanimator [wip] (Warhammer)

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.294
Om maar eens wat anders te doen heb dit Warhammer 40.000k figuurtje erbij gepakt. De bouw stelt niets voor dacht 7 onderdelen dus kon weinig fout doen daar :laugh: Het gaat uiteraard om het schilderwerk en ik kan gelijk wat dingen proberen die nog niet goed liepen bij de gewone figuren/bust. Dus maar kijken of ik er iets interessants uit kan maken.

De basis kleuren zijn gespoten koper en staal (iets te licht naar mijn smaak)

5d5c819496b191607073177f369b2c93.jpg

f5b2cd80895cefcc875d61114a6d7937.jpg


Even om te laten zien zo een figuur van het internet geplukt.
6084f52177ec970b71b1a8ab97901351.jpg
 
Jij bent duidelijk van meer dan één markt thuis Ron Succes

Greetzzz Modest.
 
Wat is dat voor iets man maar kijk al uit naar de schilderstechnieken.
 
Weet ook niet wat het is Erwin alleen weet ik wel dat je niet fout kan gaan met de kleuren.
 
Speciaal ding :)

Waarom eerst koper spuiten Ron?
 
Omdat die poten koperkleurig blijven :) De voorbeeld foto was alleen om te laten zien hoe het model eruit zag als het in elkaar steekt, Wat kleuren betreft is alles mogelijk zag ik al tijdens een speurtocht voor wat inspiratie op het Warhammer gebied.
 
Ron die tuben verf verdun jij deze om te spuiten ?
Vraag dit omdat ik nog een paar heb liggen van een ander mark weliswaar.
 
Ja die moeten uiteraard verdund worden Pascal anders zijn ze veel te dik voor de airbrush en verdunnen met water en op gevoel want een juiste verhouding verf/water kan ik niet geven. Dus rustig aan doen met verdunnen beter iets meer water toevoegen dan verf.
 
Zal het zeker proberen.
In ieder geval mooie kleuren die je daar gebruikt en speciaal onderwerp dat weer eens wat anders is.
 
Waarschijnlijk gedistilleerd water i.p.v. Kraantjeswater ? Zitten geen sporen van kalk of fluor in.
 
Gewoon kraanwater Erwin.
 
Kleine update van de Canoptek.

Het koperwerk was niet zo`n succes, ik had diversen tinten toegepast wat er uitstekend uitzag als je er recht op keek maar keek je onder een hoek ernaar was alles een tint dus afgekeurd.

Nu gaan we de groene kant maar op :).

5ccfe6ea2eef3b3a32e6e6eb944ced4c.jpg
De basis kleur en 90% van het werk aan de poten gedaan.

18a6dd8d959f5a298d9b6c58fc204c85.jpg
Eerst een wash van donker groen gegeven en daarna met vele tinten groen streepjes getrokken. Daarna een mix van donker bruin en groen beschadigingen aangebracht en hier en daar in de beschadigde gebieden een stipje metaal kleur gegeven.
Rest me nu nog een enkel plekje iets bijwerken en als laatste wat filters hier en daar aanbrengen en uiteraard de uiteinden van de poten een versleten metaal look geven.
 
Daar kan je nu eens echt alle kanten mee op wat het een interessant werkje maakt.
Ben benieuwd.
 
Ondertussen hetlichaam een beetje aan het afwerken, nog niet klaar.

IK ben vertrokken van een donker groene ondergrond en door middel van diversen tinten groen stipjes aan het zetten geweest, de rest wat metaalkleuren enz.

f63f429fa5cc0816b2b7687952496dfc.jpg
 
Knappe kleuren in ieder geval.
 
Oops vergeten een tussentijdse foto te maken

Close-up van het lichaam buiten de stipjes van de vorige keer heb ik nu wat grotere aangebracht in twee kleuren dus eerst een licht groene en deze weer ingevuld met een donkerder kleur groen.

8b45f2740f1ff57afffa24867e081474.jpg

ec128e28fab25c5ee69b9c8cded0cee9.jpg

eae49eb381452214b887eb8f8c234ce0.jpg

Mijn wet pallet met de kleuren die ik tot nu gebruikt heb (kleuren zijn nu iets meer drie weken bruikbaar)

f6245b5f86e7af6a98c21e40ff3a93ae.jpg

Rest me nog steeds enkelen filters aanbrengen en het ondergrondja af maken.

f1af47cddd8d63f91f4b91209e8bc951.jpg
 
Speciaal in ieder geval en mooie kleuren al heb ik mijn bedenking bij groen ondergrondje wat misschien wat strooigras verdiend.
Maar dat zijn smaken die verschillen wat goed is.
 
Ziet er mooi uit Ron, ik vind het beter dan de koper kleur.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan