Hoofdsponsor

1/35 Dampflokomotive BR86 en wagon [wip]

Ziet er goed uit, prachtige schop. Zijn handen vind ik persoonlijk aan de donkere kant, maar hij werkt met kolen uiteraard.

Grtz Bart
 
Het is daar warm he Ron :laugh:
Hij heeft handschoenen gekregen Bart omdat ik dit zie op de weinige foto's.
Alleen heb ik geen handjes met handschoenen en vermits je van de kerel niet veel gaat zien heb ik het zo geschilderd.
Moeten nog twee bestuurders bij in later stadium.
Dit is mijn kleurkeuze geworden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik heb geen verstand van treinen ( buiten dat ze in België altijd vertraging hebben :) ) maar vind het een mooie kleurkeuze.
Ook de stoker is geslaagd , alleen vind ik de vloer waar hij staat nogal proper, de kolen moeten dat toch supervuil maken op die houten vloer ?


Greetzzz Modest.
 
Ja Pascal dat is inderdaad zeer realistisch die stoker. Spijtig dat met het dak op de kabine veel inkijk verdwijnt. Misschien een ledlampje aan het dak aanbrengen? Willy.
 
Ken de foto Marc maar is pas na de oorlog in bezit gekomen van Polen.
Modestforest : Wat extra foto's van de vloer.
Intussen wat verder gewerkt in beetjes want ben nog op zoek hoe ik het diorama ga aanpakken.
Wat ik wel al weet is dat het een deel in een station word (later meer in ander topic).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog de lampen en de waterbakken om te eindigen met de nodige verwering waar ik toch een beetje onzeker over ben.
 
Hoi Pascal je bent weer aan het toveren he , ongelooflijk die stoker en het kolengruis echt makker mijne mond viel open hoe knap je het weer voor mekaar heb gekregen das hier toch weer echt genieten
Die loc. heb ik verleden jaar zien staan in ( Oost ) Malle ( hier bij ons thuis is dat nog altijd Oost Malle omdat ik daar veel familie had wonen )
Mijn buurvrouw had me toen gemeld dat er iets te doen was van modelbouw , uiteindelijk was het een soort ruilbeurs met veel trein gedoe en honderden diecast autootjes heb er echt 3 bouwdoosjes tegen gekomen , veder was het wel leuk om daar eens rond te lopen en daar voor de ingang stond dat locomotiefje wow enorm groot ik schrok er wel van hoe groot dat dat wel is
Verder veel succes en ik volg je met alle plezier
Marc
 
dan zijt ge mij daar voorbij gelopen Marc, wij staan daar al jaren met de de vaargroep, ongeveer in het midden van de hal.

Pascal, en jij maakt je zorgen over het verweren van je loc. Man, de stookruimte is gewoon perfect, locomotief zal dan ook wel lukken vermoed ik.
 
Sorry maat normaal zie ik dat wel misschien volgend jaar he als de corona het toelaat he grt
Marc
 
Bedankt jongens:).

Wegens te warm voor schilderen een paar figuren ineen geflanst om cabine te vullen.
Ook nog wat voorbereiding voor afwerkingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er erg realistisch uit Pascal. Heel mooi.
 
Merci Michel.

Dan hier resultaat verwering afgaande foto's want eigenlijk ben ik volledig niet op de hoogte van treinen en is dit compleet nieuw voor mij .
Nochtans vind ik treinen zeer boeiend en moest ik plaats hebben kwam er een groot elektrische spoorweg ( maar helaas geen plaats).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hallo Pascal. Die 2 nieuwe stokers passen weer perfect in de kabine! De foto's van de lokomotief tonen een impressionant machien. Een vraagje: de stang die onderaan in en uit aan de voorkant van de cilinder beweegt , is die normaal niet chroomkleurig ? Willy.
 
Ga dit nakijken Willy want weet niet wat je bedoeld al heb ik een vermoeden.
Voor mij is hij voorlopig af en kan dit afgesloten worden daar hij terug verschijnt in diorama die ik ga beginnen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bedankt om te komen kijken en Willy ik ga dit zeker nakijken en verbeteren in ander topic want dak moet ook nog wat dicht gewerkt worden want past niet volledig.
 
Pascal, topic 54 derde laatste foto.
Onder aan de bak schuift een stang die verbonden is met het wiel. Die stang beweegt constant en kan dus niet geverfd zijn, die moet zuiver metaal zijn, zowel het deel tussen wiel en bak als het deel dat vooraan uit die bak komt.

Voor de rest: heel mooi gedaan maar ik zou je toch aanraden om "rain marks", aflopers, aan te brengen. Die locs stonden buiten in weer en wind en zelfs bij stilstand zijn er plaatsen waar de regen afloopt. Bij aanbrengen dus steeds van boven naar beneden trekken. MIG heeft er een product voor "Rainmarks" maar je kan dit gemakkelijk zelf aanmaken en aanbrengen middels een sterk verdunde filter.
Onlangs nog een mooie serie foto's van gezien op Pinterest maar ik kan je de link jammer genoeg niet doorsturen.
 
Bedankt Willy en Erwin.
Mijn vermoeden wat jullie wilden duidelijk maken was juist en heb dit vb. gevonden.

De voorkant lijkt me mee zwart en tussen de bak en wielen moet inderdaad metaal kleuren wat ik ga doen.
Heb de rainmarks (Mig) gebruikt vooraan tussen de eerste en tweede schouw en ben bang dat overdreven gaat zijn op de rest van de loco.
Vermits men pas in 1942 nog en paar treinen serie 86 heeft gemaakt tot de productie van deze is gestopt in 1943.
Ga wel eens kijken of het subtieler kan want aflopers hadden ze inderdaad wel zo te zien

attachment.jpg

Op zw/w fotos uit die tijd is het moeilijk te zien.
 
Wow, net terug van lang weggeweest (jonge kindjes).

Dit is het eerste topic dat ik doorloop en onmiddellijk een beauty! Prachtig werk en geeft me nog meer zin om er terug aan te beginnen!

Mvg, Dave
 
Heel mooie stoere locomotief, ik doe het je niet na. Verder volg ik Erwin over de verwering met rain marks.

Greetzzz Modest.
 
Een beetje bijgelezen.
Prachtig resultaat tot hiertoe. Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Erwin voor wat de aandrijfstang en de "rainmarks" betreft.
Voor de rest is de locomotief TOP.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan