Hoofdsponsor

1/35 Dampflokomotive BR86 en wagon [wip]

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.612
Geachte collega's
Al doe ik mijn best om het hier koel te houden is het te warm om te schilderen.
Dus heb ik besloten om aan een volgende project te beginnen met een trein en wagon die ik heb gekregen van de vrouw:8.
Ik moet nog een ei leggen wat ik er later mee ga doen omdat het de bedoeling is om deze mee in een diorama te verwerken.
Maar laat ik eerst dit werk proberen deftig af te werken om dan verder te gaan.
Ik denk dat ik de locomotief ergens in een topic diorama in schaal1/72 heb gezien maar vind het niet terug.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
gaat hier weer een lust voor oog worden ben razend benieuwd
suc6
Marc
 
Mooie set Pascal
 
Veel plezier en succes met deze mooie set.
 
Mooie kits en op 1/72 mogelijkheden zot voor een dio.
Om in Belgisch historische sferen te blijven kan je een transport vanuit de Dossin kazerne in Mechelen bouwen maar dat thema ligt heel gevoelig.
Maar zoals jij kan scratchen misschien overwegen om de trein over een brug te laten rijden? Of ergens een rangeerstation?
 
Het is wel degelijk schaal 1/35 wat ik ga maken Erwin.
 
Wordt best een forse locomotief op die schaal... richting de 40 cm?
 
Ben benieuwd hoe dit dio gaat worden.Succes ermee.
Marc S.
 
Bedankt en wat vorderingen .
Wat me opvalt is dat je zeer veel moet opkuisen op alle stukjes wat ik niet direct plezant vind maar is nodig.
Hij is inderdaad en 40 cm. lang en 8cm breed.
Heb hem in 1/72 terug gevonden in een topic van Roy (Diorama: Polenfeldzug, Heiligenbeil 1939 ).
PE is er niet echt bij en om bij te kopen vind ik het wat duur, dus trekken we onze plan met wat PE overschotten en de nodige fantasie.
Over de details is weinig te vinden tenzij u de lectuur koopt maar foto's van de locomotief in alle zijn verschillen vind je in overvloed.
Toch heb ik 2 foto's gevonden tijdens ww2 en gebruik ik deze om te werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wegens de warmte gooi ik voorlopig de handdoek in de ring en probeer ik nog wat materiaal aan te schaffen voor diorama.
Ik beschik voor deze een oppervlakte van 115 mm x 40 mm wat ik ook ga benutten.
Dus bijkomende trein en wagons.

Bijkomend voorlopig.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie aanzet van iets dat weer een prachtig eindresultaat gaat geven.
Redelijk wat onderdelen in dit nieuwe diorama. Dit wordt weer lang genieten voor de volgers :nowink:
 
Bedankt airbus56.
Intussen met wat overschotten allerlei en wat geluk deze aanpassingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik ga efkes mijne asem inhouden en nikske zeggen en genieten want veel ken er niet van maar ik weet 1 ding het ziet er tot nu al geweldig uit
Marc
 
Dat gaat een groot diorama worden met die locomotieven, als het goed is staat er ergens een bouwverslag over die C12 gebouwd door Gunit op het forum hopelijk staan de foto's er nog bij.
 
Dat ziet er al prachtig uit, ik ben dol op die oude locs, met de morderne verdien ik enkel mijn boterhammetjes, maar die oude machines hebben iets wat onze 77/78's niet meer hebben.
Ik zie echter wel dat de remslangen in een onzichtbare haak opgehangen zijn ; ze zijn naar achteren gebogen zoals ze eruit zien wanneer ze in hun houder hangen, maar van de houder is niets te zien, deze is heel gemakkelijk te scratchen, dat is gewoon een rechthoekig stukje die aan 1 bout hangt en waar aan de onderkant een schuine insnede is die als haak fungeert en waar het koppelingsstuk van de remslang in gehangen wordt.
 
Het begin ziet er toch al goed uit vooral met de bijkomende PE, hoe klein ook.
De opmerking van Dancooper zal waarschijnlijk leiden tot een nog betere observatie van de foto's en nog meer detail om van te smullen...
 
Bedankt Marc.
Ron : ik zal zeker gaan kijken naar Gunit zijn werk.
Dancooper : Hartelijk dank voor opmerking en ben er direct aan begonnen want is toch wel belangrijk wat trompeter over het hoofd ziet.
Erwin :U slaagt nagels met kopen want ben inderdaad nog meer aan het kijken door deze opmerking wat soms wel wat zweet op het voorhoofd brengt.

De wieltjes heb ik veranderd omdat dit schijnbaar ook een fout is van de kitmaker.
De kit heeft vier beentjes in de cirkel maar mogen er maar drie zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dancooper : dit is het zoals ik op de foto's kan zien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De laatste zijn los omdat ik voor deze locomotief een rijtuig wil proberen te scrachen en dan zullen deze darmen verbonden moeten worden met het rijtuig denk ik dan.
 
Dat ziet er inderdaad realistischer uit met die beugels.
Wanneer je een rijtuig of een wagon koppelt, zal er inderdaad (wellicht) 1 van de slangen moeten naar voor gebogen worden om te koppelen, let wel, remslangen worden niet ontdubbeld, maw, zelfs als er op de wagon twee zouden zijn (wat me zou verbazen) wordt er toch slechts 1 gekoppeld.
Er waren in die tijd bovendien ook nog redelijk wat wagentjes die niet geremd waren (maar meestal wel over een loze leiding beschikten).
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan