Hoofdsponsor

1/35 Dampflokomotive BR86 en wagon [wip]

Bedankt voor info en ga daar zeker rekening mee houden.
Verder dry fit voor ik begin met het schilderen van cabine en het aanbrengen van de ramen .


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Amai Pascal, dat gaat goed vooruit man, mooie loc aan het worden.

Dancooper
Er waren in die tijd bovendien ook nog redelijk wat wagentjes die niet geremd waren (maar meestal wel over een loze leiding beschikten).

Waren die dan niet uitgerust met remhuisjes achteraan die telkens bemand waren?
 
bijoetiful gewoon prachtig ge gaat er serieus wat verweerwerk aan hebben he , ik kijk er al naar uit
Marc
 
Tja , zeer strak en zeer gedetailleerd, meer kan je daar niet over zeggen hè , dat beloofd voor het vervolg, zeer benieuwd....

Greetzzz Modest.
 
Inderdaad, al een mooie locomotief. Veel detail.

Gzrt Bart.
 
Amai Pascal, dat gaat goed vooruit man, mooie loc aan het worden.



Waren die dan niet uitgerust met remhuisjes achteraan die telkens bemand waren?

Niet altijd Erwin, ik weet welke je bedoelt, maar dat zijn remwagens als extra rem voor de trein.
 
Die bestuurders kabine of hoe dat ook noemt ziet er super uit, nog wat kolen in den oven een vuurtje aansteken en je kan stoom maken. Een serieus machien! Willy.
 
Dank u mannen en intussen blijft mijn ander werk rond de woonst liggen en opstapelen pffff.
Toch vandaag wat verder gegaan en voor ik de stuurcabine verder verweer ( kolenzwart en vuil ) eerst een machinist in elkaar geflanst alla frakenstein met overschotten die ik intussen gespaard heb.
De cirkel in het dak is voor een lamp.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Word vervolgd na huiselijke werken :34: :(:D
 
Wat mij opvalt is dat het hout heel realistisch overkomt, knappe ketel heel mooi werk Pascal.

Gzrt Bart
 
Dit zijn al prachtige werken.Ik blijf zeker volgen.
Marc S.
 
Ja Pascal, die figuur van de stoker past toch perfect en heeft de juiste houding om een schep kolen in den oven te kieperen. Veel Frankenstein zie ik daar toch niet aan. Succes. Willy.
 
Vind ik ook, weerom een mooi figuur gemaakt in een heel passende pose.
 
Dank u mannen.

Geachte collega’s.
Ik zit hier met een vervelende situatie in verband met de kleur van deze locomotief BR 86.
De zwart grijs met vuur rood chassis is duidelijk en altijd juist.
Nu vind ik deze kleuren wat veel gebruikt in de modelbouw en wilde voor de andere kleur gaan ( fieldgray).
Wel ik ben al drie dagen internet aan het afdweilen om een locomotief in die kleuren te vinden of enige teksten in dit verband.
In een boek met details wat ik hier en daar tegen kom staat er een loco 86 staat met licht grijs blauwe kleur (ral 7011?).
Wel heb ik gelezen dat deze locomotieven standaard de fabriek verliet in deze fotografieverf in kalk boven op de originele zwart ,rode kleur omdat dit beter accenten liet zien op zwart wit foto’s .
Na verloop van tijd verdween de kalk en bleef de originele kleur zichtbaar
Die van het museum is in deze fotografie kleur met vast verf geschilderd omdat kalkverf teveel onderhoud vroeg.
Ik weet echt niet van waar trumpeter de kleur fieldgray haalt voor deze locomotief tenzij ze zich vergissen met de fotografieverf.
Of ik zie hier iets over het hoofd want vermits het in China word gemaakt geloof ik wel dat er al eens fouten over Europese geschiedenis word gemaakt.
Nu ergens in 1942 werd het ontwerp van de BR86 vereenvoudigd vergelijkbaar met de DR serie 52 en geproduceerd als overgang oorlogslocomotief (UK).
De zichtbare veranderingen was het weglaten van de 2de zijruit v/d stuurcabine en het gebruik van schijfwielen.
Vanaf eind 1942 werd de oorlog locomotief volledig zwart grijs geschilderd (Ral 7021) wat mij wel aanspreekt .
Let wel mensen dat ik het meeste haal uit vertalingen van google en misschien sommige zaken verkeerd interpreteer of fout overneem.

Dit is de kleur fieldgrey op aanraden trumpeter waar ik mijn twijfels over heb.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Met en zonder flach maar hier is de kleur eerder licht groen en op foto lichtgrijs

Dilemma.
 
Met de juiste kleuren van de locomotief kan ik je niet verder helpen maar ik heb het altijd moeilijk met de term Field Grey ofte Feldgrau. Deze kleur is in mijn ogen meer bestemd voor de Duitse uniformen dan voor hun voertuigen / rijdend materiaal omwille van die groene tint die er in zit.
Voor de voertuigen zou eerder Panzer Grey of German Grey van toepassing zijn hetgeen bij toepassing van zenithale belichting (klaarder van boven dan onderaan) mooie contrasten kan opleveren.
 
En ik volg jullie ook Erwin en Bart.
De kleuren worden voor het onderstel zwart en voor de rest zwart grijs zoals in een tekst beschreven en spreken we over eind 1942 en 1943 als de productie van deze locomotief stopte.
Stoker + dryfit wat toch even spannend was tot die op zijn plaats viel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hij heeft al een natte rug van het harde werken :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan