Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Linking up with the men from Utah Beach. - Pagina 2
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 34

Discussie: Linking up with the men from Utah Beach.

Standaard

zo erg is dat nu ook weer niet he , ik heb mijn steentjes ook allemaal met de hand gesneden , ok je hebt er wat werk aan maar het blijft toch prettig om te doen
    Kurk moet ik ook nog snijden om boordstenen rond de garage
    Ok nu terug bij uw werkje het ziet er gewoon geweldig uit ook de tooltjes die je zelf gemaakt hebt " chapeau " hoor
    Kijk al uit naar het vervolg ( met alle plezier )
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Mooi, mooi, mooi. Ik blijf volgen, hoor.
    Ik kan hier nog wat van leren, ook als papier/karton bouwer.

Grt,
    Joost
    -------------------------------------------------------------------------
    PAPER BEATS ROCK!!!
    -------------------------------------------------------------------------
    Our patience will achieve more than our force.
    (Edmund Burke)

Standaard

336 kassensteentjes opgeschuurd om de hoekjes te breken en dan geplaatst op het straatgedeelte van de brug.
    Het is veel werk maar het ziet er wel beter ui dan gewoon de stenen krassen, meer diepte is de weg.

Nu nog opvoegen en primer erover.

Grtz Bart.

Standaard

waanzinnig mooi gedaan echt waar
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Prachtig werkje en is genoteerd.
    Snijtool is super gevonden (je moet er maar opkomen).
    Pascal

Standaard

Dank voor de mooie reacties, vandaag steunberen gemaakt voor in de hoeken te plaatsen.
    Ze zijn opgebouwd in trapvorm, wat niet zo evident was. Veel meet, passer en denkwerk.

Daarna de volledige brug en straat opgevoegd en in een dryfit geplaatst.

De holtes zijn de oorlogsschade.

Nu alles in de primer zetten en laten drogen.

Grtz Bart

Standaard

Mooie vorderingen. Zowel de opbouw van de brug met Balsa Foam als de constructie van het wegdek met keien uit kurk zien er zeer realistisch uit.
    Duidelijke uitleg van de gebruikte technieken. Leerrijk om te volgen.
    Succes met de verdere bouw.

Standaard

Dank je Airbus56, we doen ons best hé.

Alle onderdelen van de brug (behalve het gewelf) geschilderd in verschillende zandkleurige tinten.
    Verder ook de straat in een kleurenjasje van verschillende grijstinten gestoken.
    Alles van een laagje vernis voorzien om nadien verdere werken op los te laten.

Terwijl dit alles droogt, begonnen aan het eerste huis, het wordt het huis omcirkeld op de foto.

(foto voor referentie)

Grtz Bart.

Standaard

Mooi die straat.
    Hoe heb je de voegen opgevuld als ik vragen mag ?
    Met stenen krassen loop je risico om fout te krassen en op uw manier is dat niet het geval vandaar mijn interesse.
    Pascal

Standaard

Pascal om op uw vraag te antwoorden: muurvuller aanmaken in een relatieve stugge substantie (een beetje zoals braadboter net uit de koelkast) zeker niet te slap anders krijg je het werkstuk niet meer proper.
    In vegen met lichte druk van je vinger, daarna effen laten drogen (3 minuutjes) en dan met een oude tandenborstel onder lichte druk de stenen proper maken.
    De voegen blijven gevuld en de stenen zijn terug proper.

Nu we toch goed bezig zijn, vandaag verder gewerkt aan de brug. Een wash met Raw Umber (olieverf) erover gesmeerd en laten drogen.
    Na het drogen een serie drybrush sessies erop losgelaten, gaande van steengrijstinten naar meer zandsteentinten.

Bij het straatgedeelte ook begonnen met een wash van Raw Umber, omna het drogen verder te gaan met drybrushes van verschillende
    grijsblauwe tinten en af te werken met een lichte meer ivoorgrijze tint.

Dit alles staat nu te drogen, intussen ook al met de start begonnen van eerste huis.
    De grote lijnen uit getekend op het Balsa Foam.

Een Paratrooper erbij geplaatst om de hoogte en breedte aan te tonen.

Tot de volgende update,

Grtz Bart.

Standaard

Bedankt voor uitleg en ziet er pico bello uit.
    Pascal

Standaard

Ik kan daar maar 1 ding op zeggen dit gaat een prachtig diorama worden. Knap werk met dat stukje straat en die muurdelen.
    Nu kijken we uit nar de bouw van het huis. Maar ik neem aan dit wel goed zal verlopen
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Ideaal weer om buiten op het terras verder te werken aan mijn brugje.
    Vandaag het gewelf afgewerkt, begonnen met een stukje karton van een oude bouwdoos op maat te snijden om dan vervolgens in het brugje te passen en te lijmen.
    Daarna terug stenen geplaatst en geschilderd en verweerd, onder het gewelf moet het wel vochtig en kil zijn dus gekozen voor mossen als vegetatie.

Op de fotos lijkt het wat zwaar uit te vallen, maar in realiteit is het echter wel fijn. Denk dat de macro lens daar voor iets tussen zit.

De volgende stap is met washes de mossen een beetje meer variatie aan kleur geven.

Grtz Bart

Standaard

Jaja dit komt overtuigend over.
    Pascal

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten