Hoofdsponsor

1/35 Linking up with the men from Utah Beach. [wip]

Mooi die straat.
Hoe heb je de voegen opgevuld als ik vragen mag ?
Met stenen krassen loop je risico om fout te krassen en op uw manier is dat niet het geval vandaar mijn interesse.
 
Pascal om op uw vraag te antwoorden: muurvuller aanmaken in een relatieve stugge substantie (een beetje zoals braadboter net uit de koelkast) zeker niet te slap anders krijg je het werkstuk niet meer proper.
In vegen met lichte druk van je vinger, daarna effen laten drogen (3 minuutjes) en dan met een oude tandenborstel onder lichte druk de stenen proper maken.
De voegen blijven gevuld en de stenen zijn terug proper.

Nu we toch goed bezig zijn, vandaag verder gewerkt aan de brug. Een wash met Raw Umber (olieverf) erover gesmeerd en laten drogen.
Na het drogen een serie drybrush sessies erop losgelaten, gaande van steengrijstinten naar meer zandsteentinten.

attachment.jpg


attachment.jpg


Bij het straatgedeelte ook begonnen met een wash van Raw Umber, omna het drogen verder te gaan met drybrushes van verschillende
grijsblauwe tinten en af te werken met een lichte meer ivoorgrijze tint.

attachment.jpg


attachment.jpg

Dit alles staat nu te drogen, intussen ook al met de start begonnen van eerste huis.
De grote lijnen uit getekend op het Balsa Foam.

attachment.jpg

Een Paratrooper erbij geplaatst om de hoogte en breedte aan te tonen.

attachment.jpg

Tot de volgende update,

Grtz Bart.
 
Bedankt voor uitleg en ziet er pico bello uit.
 
Ideaal weer om buiten op het terras verder te werken aan mijn brugje.:laugh:
Vandaag het gewelf afgewerkt, begonnen met een stukje karton van een oude bouwdoos op maat te snijden om dan vervolgens in het brugje te passen en te lijmen.
Daarna terug stenen geplaatst en geschilderd en verweerd, onder het gewelf moet het wel vochtig en kil zijn dus gekozen voor mossen als vegetatie.

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

Op de fotos lijkt het wat zwaar uit te vallen, maar in realiteit is het echter wel fijn. Denk dat de macro lens daar voor iets tussen zit.

De volgende stap is met washes de mossen een beetje meer variatie aan kleur geven.

Grtz Bart
 
Jaja dit komt overtuigend over.
 
Zalig gedaan een lust voor het oog hoor , ik ga hier met veel heel veel interesse naar kijken vooral omdat ik met mijn kleur handicap veel moet stelen met mijn ogen en leren
Marc
 
Zeer mooi gedaan. Vooral die kasseien vind ik top. De rest ook hoor. Kijk uit naar het vervolg

Greetzzz Modest
 
Als ik (te laat, ik weet het) een steentje in de kikkerpoel mag gooien ? De meeste kasseien zijn eerder vierkant dan rechthoekig en de meeste muurstenen eerder rechthoekiger. En de stenen die onderaan in een brugboog zitten , zijn geplaatst met de smalle kant naar beneden om de druk op te vangen, niet met de brede kant.
Maar het is modelbouw, geen bouwkunde, hé.
 
Bedankt mensen voor de mooie reacties.

Strop69 er waren zeker straten waar er rechthoekige kasseien werden gebruikt hoor, voor de brug daar heb je een punt maar kan dit nu niet meer veranderen.

attachment.jpg

(Enkel voor referentie).

Bijna 3 dagen bezig geweest met een beetje flora op het brugje te brengen, dit is het resultaat tot nu toe.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Ook de straat voorzien van wat vegetatie, vooral in het midden en tegen de muren.

attachment.jpg


attachment.jpg

Ook tussen de afdekstenen hier en daar kleine toefjes geplaatst.

attachment.jpg


attachment.jpg

Nu alles naar elkaar toebrengen met wat washes.

Grtz Bart
 
Hier geniet ik dus van he.
 
ik ook hoor , maar ligt alles stil hier bij mij te warm binnen en altijd alles naar de tuin sleuren is ook geen optie en daar is het soms nog warmer en dan gaat schilderen zeer moeilijk , als het terug wat frisser word ga ik weer van start
Bart doe zo verder het ziet er gewoon geweldig uit
Marc
 
Okee mensen, het vervolg van de brug.

Vandaag niets anders gedaan dan met groene washes en verf gewerkt. Ik vond het groen een beetje te ééntonig dus daar een beetje verandering in gebracht.
Begonnen met een wash van dark olive green.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Daarna verder met een tweede wash van dark kaki green.

attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg


Om dan de dag af te sluiten met olieverf zimber green olie licht aan te stippen.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Morgen gaan we verder met: jawel nog meer groene tinten.

Grtz Bart.
 
De brug is zo goed als afgewerkt, vandaag enkel nog een tint lichtgroene olie verf aangebracht.
Om alles fris en levendig te maken heel subtiel met Napels geel hier en daar een beetje aangestreken.

Voila de fotos

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Nu beginnen aan het eerste huisje.

Grtz Bart
 
Dank je wel Airbus56.
Het eerste huis is een feit, ondanks het warme weer. Het is zweten en puffen.

Eerst alles uitgetekend op de Basla Foam.

attachment.jpg

Om daarna alle contouren met een scherp mesje af te zetten, dan eerst de diepere gelegen delen uit frezen. De frees dan de helft van de diepte hoger gezet om de minder diepe delen weg te halen. Er zitten in dit huis dus 3 niveau verschillen: de midden richel en de onderste betonplint zijn de hoogste, dan volgen de raamkozijnen en de hoekstenen, het diepste zijn de muren zelf.

attachment.jpg

Na alles even opgeschuurd te hebben en de hoekstenen erin gekrast te hebben ziet het er zo uit.

attachment.jpg

Ik ben dan begonnen aan de ramen, deze zijn opgebouwd uit hout. Er zit nog geen glas in, alles staat nog in dryfit omdat ik de ramen los wil schilderen.

attachment.jpg


attachment.jpg


Nu verder werken aan de andere ramen.

Grtz Bart.
 
Mooi uit gefreesd moet ik zeggen.
Dit komt dik in orde.
 
Terug een beetje verder gewerkt aan het eerste huis.

De tweede muur is uitgetekend en uitgefreesd. Echter zit er één foutje in, naast de deur.

attachment.jpg


Na het opschuren ziet het er dan zo uit.

attachment.jpg

Met de referentiefoto erbij,

attachment.jpg


De schade waar de stuk is afgevallen nog een beetje meer bewerkt.

attachment.jpg


attachment.jpg

De twee muren eens in een dryfit samengevoegd.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Nu verder opwerken en dan in de primer, dan komt het dak aan de beurt.

Grtz Bart.
 
Dank je wel Pascal, we doen rustig verder hé.

De buitenzijden van de muren zijn geschilderd, eerst de raamkozijnen met wit daarna de uitstekende muurdelen rond de ramen met Pale Sand
dit om een beetje contrast te krijgen met de raamkozijnen.
De binnendelen van de muren zijn eerst met Deck Tan behandeld om daarna een laagje Light Grey te geven.
Er is nog niets vastgelijmd om de simpele reden dat er nog vernis moet worden.


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Aan de binnenzijde is er al een vloertje op maat gesneden en in de primer gestoken, deze ligt ook nog niet vast. Ook hierop zijn er nog een aantal bewerking die moeten gebeuren.
De Deur is ook al gemaakt evenals de deurkozijn met slaglat, de deur moet nog eens behandeld worden, ben niet zo tevreden mee. Verder komen er nog scharniertje op
Terwijl we aan de binnenkant bezig waren ook al een behangpapiertje geplaatst.

attachment.jpg


Nu gaan we rustig verder met vloer afwerken tevens als de deur, en eens denken over de 1ste verdieping. Ik denk richting een plaasterwerk in het plafond.

Grtz Bart
 
Ik vermoed dat de 2 muren nog los staan want anders moet je wat foefelen om de hoek gelijk te krijgen.
Voor de rest alleen maar lof en knap bezig.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan