Hoofdsponsor

1/35 Linking up with the men from Utah Beach. [wip]

Ja, heel mooi. Welk gel medium is dat?
 
straat is inderdaad mooi en proper, veronderstel dat je vooral aan dat laatste nog wat wil wijzigen.
 
Michel het gel medium dat ik gebruikt heb is van Amsterdam. Vloeit goed met de airbrush en is meer zoals mayonaise van structuur.
Ik heb testen gedaan met Vallejo gel medium: te dik, Vallejo Water effcts: te grof van structuur en als laatste Vallejo water Texture: te korrelig.

Grtz Bart.
 
Sorry voor door te vragen maar welk juist?

Ik vind van Amsterdam gewoon medium, heavy medium en extra heavy medium zowel mat als glanzend.

Op youtube kom ik soms Modge Podge tegen maar vind dat niet in de buurt.
 
Michel, geen probleem. De gewone medium Gloss (094 is het productnummer denk ik).
Modge Podge is inderdaad een veel gebruikte lijm soort dat hier ook kan voor gebruikt worden. Maar in België heb ik het ook nog niet gevonden.
Misschien weet iemand van het forum waar je het precies kan vinden.

Grtz Bart
 
Merci Bart. Dit ga ik noteren in m'n boekje :)
 
Hallo Bart. Mooie beelden van je straat. Ook de golfslag van je riviertje ziet er nu goed uit. Willy.
 
Voor ik verder kan met de straat af te werken zal ik eerst de voertuigen bouwen, om ze dan zo in te werken op de straat.

Beginnen doe ik met de getrouwe Willy's jeep. De basis bouw ik gewoon van uit de doos. Later komt er nog meer materiaal in en aan te hangen.

attachment.jpg

Zoals gewoonlijk bij Tamiya ging de bouw redelijk snel zonder al te veel problemen, verschillende onderdelen hou ik toch apart om makkelijker te schilderen.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Zo nu kan alles in de primer.

Grtz Bart.
 
Ondertussen is de Willy's al een een basis kleur Olive Drab gespoten, in de macro fotos zie ik toch een licht korrelig effect.
Dit zal weggewerkt worden met het verweerproces.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Bij de uitlaat heb ik geprobeerd een roestig effect te krijgen. Eerst Flat Brown en dan met wat pigmenten verder bewerkt.

attachment.jpg

De banden van de wielen zijn eerst met mat zwart geschilderd, om daarna een laagje German Grey te geven, dit om een meer banden effect te krijgen.

attachment.jpg


Het instrumenten heb ik een laagje vernis gegeven.

attachment.jpg


De schop, bijl en het wapen zijn eerst met Old Wood geverfd, om daarna en filter te geven met eerst Magogny Brown en dan met Flat Brown.

attachment.jpg

en als laatste de .30 Cal,

attachment.jpg

Nu verder werken aan de rest van de Jeep.

Grtz Bart.
 
Eerst en vooral iedereen een zalig kerstfeest.

Mijn Jeepje is goed gekomen, korrelig effect is zo goed als verdwenen met een laagje matte vernis

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Voor diegenen die hebben opgemerkt dat er draadjes vanonder de Willy's komen, jawel hoor het is me gelukt om de koplampen te doen branden :P

attachment.jpg

En eentje in het donker.

attachment.jpg

Nu verder met het verweren van dit jeepje.

Grtz Bart
 
Lichten beetje laten bijstellen, ik word nogal verblind op de laatste foto :)
prachtig beestje geworden, wel wat aan de propere kant, maar vermoed dat dat nog wel in orde komt op een later tijdstip.
 
Ziet er al goed uit de Jeep.
 
Mooie jeep Bart, je gaat sneller vooruit dan ik.
Die lichten in de koplampen zijn heel speciaal, eerste maal dat ik dat zie.
 
Hallo . Dat is echt iets speciaals die werkende koplampen. Super. Willy.
 
Ben zeer onder de indruk van dit werk en knap gedaan die lichten.
OK Bart ,daar u mij onwetend aangestoken heeft voor led te gebruiken en vraagje : Waar haal jij de schakelaars om de lichten te gebruiken wanneer je wil of blijf jij verbinden rechtstreeks op batterij.
 
Merci mensen voor de toffe reacties.

Het was niet evident om die ledjes op hun plaats te krijgen, weinig ruimte om in te werken. Je moet enkele stappen op de bouw vooruit denken, anders kom je gegarandeerd in de problemen.

Pascal: de schakelaars haal ik in de doe-het-zelf zaak, van die kleine zwarte drukschakelaartjes.

Grtz Bart.
 
Na de Jeep heb ik een M20 gewoon OTB gebouwd, enige dat ik heb veranderd zijn de koplampen.
Alles liep vlotjes zoals we van Tamiyia gewoon zijn.


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


En ja hoor de lichten werken ook...

attachment.jpg


Nu eerst alles klaarmaken voor de Sherman te primeren.
Daarna alle 3 de voertuigen verweren en materiaal op aanbrengen.

Grtz Bart.
 
Hallo Bart. Mooi model. Die brandende koplichten dat is wel jouw specialiteit! Ik kijk uit naar het vervolg. Willy.
 
Mooi zeg, die leds geven toch direkt een extra dimensie hoor.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan