Hoofdsponsor

1/35 Linking up with the men from Utah Beach. [wip]

Hallo Bart. Dat is echt een serieus diorama, hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik fijne details bemerk. Ben benieuwd naar de afwerking van de paratroopers. Nog veel succes. Willy.
 
Persoonlijk zou ik enkele figuren nog eens goed nakijken Bart want de armen lijken mij niet te kloppen voor een natuurlijke houding...
 
Thanks mannen,

T'is inderdaad een serieus werk aan het worden Willy, maar er zit geen haast achter, gewoon rustig verder doen.

Danny, ben blij met je opmerking, kan je zeggen welke troopers er nog moeten bijgewerkt worden volgens uw mening, wel rekening houden met wapen en dat sommigen dingen ( trapleuningen, steunen op kasten en jeep )vasthouden.

Vandaag nog niet begonnen met schilderen, omdat ik nog zoek naar de juist kleuren voor de M1942 Jump suit.
Ondertussen heb ik wel een staande klok in elkaar geflanst. Opgemaakt van reststukjes hout wat lijm en verf.
Het klokje is 6 cm groot en 2.6 cm breed.

attachment.jpg


attachment.jpg


Voor de ironie: T'is 5 voor 12. :P

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu op naar de schilderwerken.

Grtz Bart.
 
Vrees dat het daar dikwijls eens vijf voor twaalf geweest is. Mooie klok trouwens, zal weer dat tikkeltje extra geven.
 
Het tweede huis bij de gewonde soldaat en rechts daarvan de armen lijken niet echt bij deze figuren te passen alsook de soldaat bij de kast...
Voor de rest mooi werk...
 
Dank voor de mooie reacties op de klok. Het was eigenlijk een testprojectje die goed afgelopen was.

Danny, dank voor de snelle reactie, ik veronderstel dat je deze 2 figuren bedoelt?

Deze soldaat bij de gewonde, daar zie ik inderdaad iets dat niet echt klopt en gaan we aanpassen.

attachment.jpg


Bij de soldaat aan de kast zie ik niet echt wat je juist bedoelt, lijkt me toch anatomisch correct te zijn.

attachment.jpg

In ieder geval leuk dat je de opmerking maakt, zoals ik al meerde malen heb vermeld: andere mensen merken dingen op die je als bouwer soms gewoon niet ziet.

Grzt Bart.
 
Vandaag gezocht naar de juiste kleur voor de Jump Suit.
Denk dat ik het gevonden heb....., mix van kaki, german camo beige, iraqui sand en usa olive drab.

Op de foto is het wel net iets donkerder. Nog geen highlights en shadows ingewerkt, het gezicht is ook nog niet 100%.
Wat denken jullie?

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
De ogen lijken me wat groot.
De huidskleur vind ik wel geslaagd .
 
Hallo Bart. Die staande klok is echt een super idee, niet te onderscheiden van een 1:1 model ! Willy.
 
Je gezicht is goed, vervang de visogen door een gekleurd puntje en het is volgens mij perfect.
voor je lippen, probeer eens blauw en rood te mengen. Ik denk dat die kleur iets dichter tegen de realiteit aankomt.
Verder vind ik je diorama indrukwekkend, anatomie is een vreselijk ding maar ik ben zeker dat je er ook nog een oplossing voor vind (scalpel).

Grtx Jan
 
Even het volledige draadje doorlopen, mijn complimenten! Ziet er al heel goed uit, van figuren, dio en voertuigen en extra speciaal met de verlichting.
Misschien één opmerking: de tracks op de Sherman zitten er volgens mij achterstevoren op?
 
Klein Loewietje, Danny dank voor de opmerking.

Ik had er zelf nooit opgelet, inderdaad die zitten verkeerd. Dit overkomt mij normaal gezien niet, veel te snel willen afwerken .Wat zeggen ze dan "Haast en Spoed....".
Maar is opgelost, wel moet ik nu nog de tracks terug een beetje bijwerken maar dat is het minste.
 
De eerste paratrooper is bijna klaar.

Voor de Jump suit heb ik de kleuren Kaki, Geman Camo Beige, Iraqui Sand en een klein beetje US Olive Drab gemengd.
Voor de verstevigingen op de elleboog en knieën, Gemann Field Grey en German Camo Beige gemengd.

De Camo op de helm is gemaakt van papiertape, en dan geschilderd in Russian Uniform.

attachment.jpg


attachment.jpg

Nog nog verder afwerken.

Grtz Bart.
 
Mooi uniform maar ogen blijven werkpunt.
durf kleiner te gaan vooral met het lichte gedeelte van het oog.
Zelf heb ik er beter resultaten mee maar blijft moeilijk ook voor mij.
 
dat het hier knap aan het worden is moet ik niet meer herhalen he , ik geniet ervan
Marc
 
Inderdaad de ogen zijn het moeilijkste heb er ook lang overgedaan om het goed te doen..

FB-IMG-1583089371717-1.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan