Hoofdsponsor

1/35 Linking up with the men from Utah Beach. [wip]

Hallo Bart. Dat interieur is heel realistisch . Een vraagje, waar haal je dat behang papier ? Willy.
 
Willy gewoon via het internet, en dan op maat maken met "Color draw".

Grtz Bart.
 
Mooi werk en ben onder de indruk van de rode bakstenen al heb ik daar een bedenking over de overgang op de hoek naar de zijmuur.
Interieur is geweldig en kijk mijn ogen uit.
 
pascal het is mij ook opgevallen en zal dit proberen weg te werken.

Vandaag verder gewerkt aan de trap en de tweede verdieping en tussen muren geplaatst. (Staan wel nog los, dus voorlopig op hun plaats)

attachment.jpg

Een zicht van bovenaf.

attachment.jpg


attachment.jpg

De tweede verdieping zelf.

attachment.jpg

En een zicht op de trap.

attachment.jpg

Nu zit ik zelf met een dilemma, ik wilde een soort van in kijkhuis maken maar denk dat dit niet tot zijn recht zal komen op de dio, mede doordat er in de kamers zelf geen schade is aangebracht.
Dus ik twijfel, ofwel doorgaan met het plan of dit plan te laten varen.
Wat denken jullie?
Hieronder de geplande doorkijkgevel. Niet letten op de bekabeling, deze wordt onder het huis weggewerkt.

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Laatst bewerkt:
Inkijk stoort mij zeker niet als je kan zien dat het een inkijk is en geen beschadiging.
Het interieur is zeker knap genoeg om goed bekeken te worden en een open muur kan zeker .
De belichting die je maakt werkt ook efficiënt voor goede inkijk.
Nu dit is mijn persoonlijke mening en jij moet er het meest van kunnen genieten en naar kijken.
Zoals ervoor al aangehaald vind ik uw bouw zeer geslaagd al en volg verder.
 
Ik zit met een dilemma als het daar op aan komt.

Het huis is niet beschadigd door de oorlog en dus is er ook geen reden waarom het leeg zou zijn. Met andere woorden: als je een huis bouwt dat structureel nog ok is, dan zouden er ook nog meubels en accessoires moeten aanwezig zijn. Dan pas komt je "inkijk" ten volle tot zijn recht.

In het geval dat je zou zeggen dat het huis er enkel bijstaat om de straat op te vullen dan zie ik niet goed in waarom je de moeite hebt gedaan om alles aan te bekleden met behangpapier en een mooie trap te bouwen.

Je verricht heel mooi werk maar het is mijn inziens of te weinig (gebrek aan meubilair) of te veel (behangpapier en trap) en de heel doordachte belichting welke je hebt geplaatst zal dit te veel of te weinig jammer genoeg benadrukken.

Persoonlijke mening hé die ik hier weergeef, zeker geen kritiek op je kunnen en verwezenlijking tot nu toe.
 
Pascal, Rudi: dank voor je mening maar ik ga nog enkele andere meningen afwachten voor ik een beslissing neem.

Erwin, je weet dat ik je mening steeds waardeer, moet ik opnieuw beginnen dan zal ik dat met veel plezier doen.
Maar hier denk ik dat mijn probleem niet echt snapt, het is wel degelijk de bedoeling dat er meubilair in de huizen komt, misschien had ik dit er bij moeten vermelden.

Het probleem zit hem in de open muur, deze erbij of niet.
Ik wil voorkomen dat men als kritiek zal geven: die muur is stuk, waar zijn de brokstukken en waar zijn de beschadiging in het huis.
Als ik deze muur weglaat dan moet ik ook de schikking van mijn dio herzien. Tenzij jullie met een betere oplossing komen, waardoor ik nog steeds een soort van inkijk huis kan bouwen en ik de dio niet moet aanpassen.

Dit is waar ik het even niet meer weet en bij jullie als mede modelbouwers te rade ga, misschien heeft iemand onder jullie een prachtig idee dat dit kan oplossen.

Gzrt Bart.
 
Niemand bij zijn volle verstand gaat denken dat je hier een beschadiging van wilde maken, dan zou die trap daar niet meer zo keurig gestaan hebben.
 
Bart, waarom beperk je dan het inkijken niet tot de ramen zelf? Er is toch licht in het huis en wie wil binnen kijken kan dit doen en zal dan het meubilair zien staan.

Als je de muur laat zoals die op foto te zien is, dan zal je inderdaad die opmerking krijgen. Je kan ook opteren om de muur te voorzien van of een soort raam of gewoon open laten maar dan wel met rechte muren. Ik bedoel hiermee dat het de toeschouwer moet opvallen dat het geen oorlogsschade is; iets wat men nu wel zal denken.
 
De kogel is door de kerk, of beter gezegd door het huis. ;)

Na veel verplaatsen en bekijken en nog eens verplaatsen op de dio, heb ik besloten om er een voorgevel aan toe te voegen.
Op deze manier behoud ik mijn inkijk huis en heb ik nog een leuke hoek bij op mijn dio.

Nu is het een kwestie van de stenen met elkaar te blenden, voor de dakconstructie heb ik mezelf nog een moeilijkheid bij gegeven maar de zijn zorgen voor later. :dry:

attachment.jpg

Ook de voordeur is reeds geplaatst.

attachment.jpg

Op de tweede verdieping heb ik de muren weggelaten, in de plaats heb ik een trapafsluiting geplaatst.

attachment.jpg


attachment.jpg

Een tussenmuur met een deur voor naar een volgende ruimte te gaan leek me een leuk idee.

attachment.jpg

Volgende werken: het parket op de gelijkvloers en tweede verdieping.

Grtz Bart.
 
Hoi Rudi mijn steentjes van mijn garage zijn 0.5 op 2 mm in feite zou dat 1.4 moeten zijn klein he begin maar al te snijden haha :laugh:
 
Toch , toch Rudi ik heb ze allemaal gesneden in karton plezant hobbyke
Marc
 
Bakstenen komen in verschillende maten en soorten en kan ook nog eens afwijken van het land waar ze gebruikt worden.

Dit lijstje heb ik al wat jaartjes in de favorieten staan misschien dat ik er iemand plezier mee doe.......of niet :)
België
Formaat Lengte Breedte Hoogte
Boerkens 180 85 65
Superboerkens 180 85 90
Booms 175 82 50
Brussels 195 95 65
Brabant 200 95 60
Charleroi 210 100 65
Kustformaat 200 90 65
Moduul 50 190 90 50
Moduul 190 90 57
Moduul 65 190 90 65
Moduul 90 190 90 90
M (koffertje) 190 140 90


Nederland
Formaat Lengte Breedte Hoogte
Lilliput II 150 70 30
Goudse steen 155 72 53
Lilliput I 160 75 35
IJssel 160 78 41
Juffertje 175 82 40
Klamp 180 85 45
Rijn 180 87 46
Dordtse steen 180 88 43
Brabantse steen 180 88 53
Friese drieling 184 84 40
Vecht 210 100 40
Waal 210 100 50
Renova 210 100 55
Waaldik of dikformaat 210 100 65
Maas 214 102 82
Engels 215 102 65
Utrechtsplat 225 109 39
Friese mop 217 103 45
Römer 240 115 40
Frans 220 105 65
Hilversums 225 tot 240 108 tot 115 40
moduul F5 230 110 57
smal NF 240 100 71
Romeins 240 115 42
Kathedraal I 240 115 65
Oud duits NF 250 120 65
Limburgse steen 240 115 65
Duits Normaalformaat 240 115 71
Kathedraal II 270 105 55
Kloostermop I 280 105 80
Campina 290 90 62
Koffertje (poreuze st.) 190 140 90
standaard Kloostermop 285 135 85


Standaardformaten in andere landen
Duitsland: Dünnformat (DF) 240 × 115 × 52 mm en Normalformat (NF) 240 × 115 × 71 mm
Engeland: Omgerekend in metrieke maten: 215 × 102,5 × 65 mm
Oostenrijk, Hongarije en Rusland (GOST)[3]): 250 × 120 × 65 mm
 
Rudi inderdaad op schaal 1/35, mijn bakstenen zijn 5mm lang en 3 mm hoog.

Ron dat is zeker nuttig, bedankt om te delen.

grtz Bart.
 
Eigenlijk zou je, rekening houdend met het thema, de maat van een Franse baksteen moeten hebben. 5 mm op 1/35 is 175 in het echt, dus eigenlijk wat te kort en 3 mm is 105 dus veel te hoog. Beschouw je bakstenen maar als modelbouwers' vrijheid.
 
Heb deze laatste foto's nu pas gezien en ben mee.
Knap werk en om de muren te blenden is een regenpijp een goede oplossing des gevallend maar dit gaat zo wie zo goed komen uw werk kennende.
 
Na heel wat rekenen, passen en zagen, is het dakgebinte klaar.
Het was een hele klus om alles stabiel te krijgen, maar toch gelukt.

attachment.jpg


Om van het eerste verdiep naar de zolder te komen, heb ik nog een trapje geplaatst.

attachment.jpg


In het plafond dan een opening gemaakt met een valluik.

attachment.jpg

Het valluik dan verbonden met een kabel aan een katrol en een gewichtje.

attachment.jpg


Alle verdiepen nog eens op een rijtje met de verlichting.

Gelijksvloers

attachment.jpg

Eerste verdieping.

attachment.jpg

En dan de zolder

attachment.jpg

Nu starten de fijne afwerkingen, zowel voor de buitenkant als de binnenkant.

Grtz Bart.
 
de zolder vind ik imposant Bart, de rest ook maar ik had niets anders verwacht.
 
Prachtig houtwerk en de zolder vind ik subliem gedaan. Zou zonde zijn om dat werk weg te steken.
 
Wow Bart, zeer mooi project dat je hier in elkaar steekt..!!
Trouwens een zeer goede beslissing genomen om het misverstand van kijkopening of oorlogsschade op te lossen met, naar mijn mening, een geslaagde setting.
De aanpassingen op de tweede verdieping met het muurtje dat wegvalt komt ook beter uit..
Echt knap werk man, benieuwd naar het vervolg van de imposante dakconstructie...

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan