Hoofdsponsor

1/35 Linking up with the men from Utah Beach. [wip]

prachtig , ik doe u het niet na echt ongelooflijk , maar 1 ding stoort me een klein beetje misschien is het gezichtsbedrog ik weet het niet maar de deur is op de foto nogal aan de dikke kant je zou de dikte is naar de werkelijke schaal moeten uitrekenen , ik kan verkeerd zijn hoor maar zo lijkt het op de foto
Marc
 
Dank je wel mensen voor de mooie opmerkingen, dit geeft me een heel goed gevoel bij dit dio'tje.

Marc, je heb gelijk in verband met de deur, daarom heb ik ze er ook uitgegooid en een nieuwe fijnere gemaakt.

Wat hebben we gisteren en vandaag gedaan, gisteren het plafondje afgewerkt en dan de tweede verdieping van wat behang voorzien.
In het plafond zit een lamp, maar daar kom ik straks nog op terug.
Vandaag de plinten geplaatst, de deur met scharnieren en deurkruk voorzien en op zijn plaats gelijmd. Ook de vloer definitief op zijn plaats gelijmd. Daarmee is het gelijksvloers klaar.

attachment.jpg


attachment.jpg

De tweede verdieping in opbouw, ook hier zijn de plinten al aangebracht.

attachment.jpg

Nu de lamp, ik dacht zo ik heb hier heel wat kerstledjes liggen van 4,5 volt op een batterij-pack. Zou dit mooi staan in op het gelijksvoers.
Dus een lampje gemaakt, geschilderd en de draden door het plafondgebinte naar de zijkant geleid.

attachment.jpg

De volgende werken is het tweede verdiep afwerken.

Gzrt Bart
 
Laatst bewerkt:
De tweede verdieping is ook af en geplaatst, eens rustig nagedacht hoe ik de dakconstructie zou aanpakken.

Ik ben begonnen met de lijnen uit te passen waar de muurbalken zouden moeten komen.

attachment.jpg


Dan twee latjes van 8mm x 5mm in verstek op de juiste lengte gezaagd.

attachment.jpg

De latjes geschilderd en verweerd omdat ik er bij de latere werken niet meer bij zal kunnen, en op hun plaatst gelijmd.


attachment.jpg


Om de helling van het dakgebinte en de juiste hoek te vinden heb ik een hele constructie in elkaar gezet met daarop de paslijn voor de bovenkant van de balken.
De eerste balk van 5mm x 2mm uitgezet want deze is de belangrijkste.

attachment.jpg


Deze dan van een inkeping voorzien om op de muurbalken te rusten en dan een tweede gemaakt om deze dan gebruikt als een mal voor de rest van de balken.

attachment.jpg


Zo krijgt het gebinte vorm en werkt het net iets vlugger. Tevens ook al de zijbalken van 2mm x 2mm en de grotere van 4mm x 4mm voor het latwerk geplaatst. Om stevigheid te voorzien aan de dakconstructie heb ik ook een balk van 5mm x 3mm bijgeplaatst.
De dakuitbouwen zullen jammer genoeg niet lukken, deze zouden het gebinte heel onstabiel maken gezien ik er stukken uit zou moeten zagen.

attachment.jpg


Met latjes van 2mm x 1mm dan het lattenwerk op de balkjes gelijmd.

attachment.jpg


Volgende werken is het dak verder voorzien van panlatten en pannen uiteraard.

Grtz Bart.
 
Gisteren laat op de avond nog een lampje in elkaar geknutseld voor in het zoldergedeelte.
Uit mijn sparebox een oude koplamp gevonden die dienst kon doen als kapje.

attachment.jpg

Daarin dan een gaatje van 1,5mm geboord voor de draadjes van het ledje door te trekken.

attachment.jpg

Maar voor het lampje kon geplaatst worden moeten eerst nog de panlatten worden geplaatst.
Latjes van 2mm op 2 mm zijn hier gebruikt.

attachment.jpg

Daarna het lampje op zijn plaats gehangen, hangt nu nog voorlopig los tot ik een idee heb hoe ik het aan de draagbalk zal hangen.

attachment.jpg


Dan kleine pannen gezaagd uit reststukjes Balsa Foam en op de laten geplaatst. wel met sterk tegenlicht gefotografeerd.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Het volledige huis in de staat hoe het nu is.

attachment.jpg


De eerste verdieping waar ik latjes in het plaaster heb verwerkt.

attachment.jpg


attachment.jpg

En als laatste de zolder met het lampje, het brand iets feller omdat het kapje minder diep is en dus het lampje iets meer uit het kapje komt.

attachment.jpg

Tot de volgende update.

Gzrt Bart.
 
Knappe constructie die je laat zien.
 
Het eerste huis is afgewerkt, ramen, luiken ( werken echt), dakgoot en regenpijn zijn erop geplaatst.
Alles is gebouwd vanuit Balsa Foam voor de muren; houten latjes voor de ramen, luiken, deur, plafond en dakconstructie, metaal voor de regenpijp. De dakgoot is met plastic card gebouwd en voor de verlichting nog wat ledjes en draadjes.

De schilderwerken eerst met acryl verven om daarna verder af te werken met olieverven. Daarna nog een drybrush met acryl op bepaalde plaatsen zoals hoeken en uitstekende richels.

De foto's.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg
 
Geweldig bezig en volg op de voet.
 
Super mooi gedaan hoor dat huis. Blijf met veel belangstelling volgen.

Greetzzz Modest.
 
Je hebt goed je best gedaan, en er een prachtige woning van gemaakt.
 
Bedankt mannen om de mooie reacties. Heeft me moed voor het tweede huis.

Het tweede huis is een volledig eigen ontwerp, met als grootste uitdaging het dak.

De voorgevel

attachment.jpg

Uitgefreesd en opgeschuurd, dan een hele hoop stenen geponsd.

attachment.jpg

Dan de eerste zijgevel

attachment.jpg

En dan terug uitgefreesd en opgeschuurd, en nog meer stenen geponsd.

attachment.jpg

Nu op naar de derde en de achtergevel.

Grtz Bart.
 
Die bakstenen zijn super gedaan en dat gaat weer knap zijn.
 
Een proefopstelling gedaan van de diorama, rekeninghoudende met de straat en het voetpad. Ook komt er verder nog een soort van hekwerk als afsluiting van een tuin. De bedoeling is van het tweede huis een soort inkijk huis te maken.
Hoe ik dat zal doen, daar speel ik nog mee. Het is wel de bedoeling dat het natuurlijk overkomt in het diorama.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Grtz Bart
 
mooi mooi , ik doe het je niet na , keep up the good work

Greetzzzz Modest
 
Ziet er veelbelovend uit en volg op de voet.
 
Ja heel mooi en aan een supertempo amai.
 
We zijn terug met het tweede huisje van de diorama aan de slag gegaan.
De buiten muren zijn geschilderd met verschillende tinten.
Ook de ramen zijn geplaatst.

attachment.jpg


attachment.jpg


Verder binnen in het huis is het behangpapier opgehangen, de trap staat al in de steigers.

attachment.jpg

Ook de bovenverdieping is al behangen en klaar voor de verdere werken.

attachment.jpg

Ook zijn hier terug leds in verwerkt.

attachment.jpg

Grtz Bart.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan