Hoofdsponsor

1/35 Linking up with the men from Utah Beach. [wip]

Eens proberen een foto te plaatsen met het nieuwe forum.

Hoe meer ik figuren schilder, hoe liever ik het doe.
Terug één paratrooper klaar.

DSCN1922.jpg


Gzrt Bart.
 
Ziet er goed, probeer eens de zachte glans die er nog is weg te krijgen.
Zal de figuur nog een stuk opwaarderen.
 
Hij is mat hoor, er zit een laagje matte vernis op, gewoon gefotografeerd is de zon.
 
Zeer mooi resultaat, vooral die kasseien die op verschillende hoogtes uitkomen... knap!
 
Na een hele tijd niet meer zo actief te zijn geweest is het tijd voor een nieuw dio'tje.
Dit dio'tje speelt zich af ergens in een Normandisch dorpje langs de Merderet rivier, waar de troepen van Utah Beach enkele Paratroopers vervoegen.

Ik ben begonnen met een houten plaat van 30cm op 50cm op maat te zagen, om daarna een schets te tekenen van de verschillende gebouwen.

Bekijk bijlage 415194

Eerste waar ik mee begin is de brug, om zo verder ook de hoogte te kunnen bepalen van de straten.
Een stuk Balsa Foam genomen en beide rechtopstaande stukken op maat gesneden. Tevens ook de eerste markeringen getekend en ingeponst, dit diende te gebeuren voor een richtlijn te hebben waar ik niet mocht frezen.

Bekijk bijlage 415195

Bekijk bijlage 415196

Dan te werk gegaan met de frees.

Bekijk bijlage 415197

Bekijk bijlage 415198

Om vervolgens alles mooi effen te schuren.

Bekijk bijlage 415199

Bekijk bijlage 415200

Nu het meer vervelende werkje, het ponsen van de stenen en vervolgens de voegen uit te krassen.
In het grote stuk ook wat schade aan de brug toegevoegd, in alle stukken oorlogsschade aangebracht.
Ook de achterzijde van de brug aangepakt.

Bekijk bijlage 415201

Bekijk bijlage 415202

Bekijk bijlage 415203

Bekijk bijlage 415204

Volgende werken zijn de brug samenvoegen met het straatgedeelte en het gewelf, verder ook nog de dwars opstaande muren maken

Grtz Bart
Hallo Bart. Dit ziet er het begin uit van een heel interessante compositie, kijk uit naar het vervolg. Willy.
 
Eindelijk nog wat verder kunnen werken aan deze dio, niet dat ik echt heb stil gezeten maar buiten hier en daar een paratrooper schilderen ( waar ik later een foto zal van posten) was er nog niet echt iets veranderd aan de dio zelf.

Voertuigen zijn op hun plaats gebracht.

DSCN2073.jpg

DSCN2076.jpg

DSCN2077.jpg

En nu met de werkende lichtjes

DSCN2078.jpg

En wanneer het donker wordt ziet de dio er zo uit.

DSCN2082.jpg

Binnen zicht van het tweede huis.

DSCN2083.jpg

Zo nu rustig verder werken, tot de volgende update.

Grtz Bart
 
Mooie werken Bart. Ik zou wel de koperdraadjes onder de willys zwart maken of grijs want deze vallen me nu wel hard op.
 
Blij deze terug te zien want ben er weg van .
 
tof dat je terug tijd hebt gevonden om deze verder af te werken.
Het draadje onder de Willy viel mij ook op. maar verder ziet het er tof uit , vooral in het duister lijkt het realistisch
 
Mooi werk, zeker met die verlichting. Dat draadje valt inderdaad nogal op.
 
Terug wat verder gewerkt, alle huizen zijn nu afgewerkt. Ook heb ik de draadjes onder de Willy's jeep zwart geschilderd.

Laatste huisje, althans toch een stuk van een huis...

DSCN2085.jpg


Terwijl ik toch moest wachten op het drogen van de verf op het dak, een klein boekenkastje in elkaar geflanst.

DSCN2086.jpg

Nu nog de boeken maken om in de kast te plaatsen.

Grtz Bart.
 
Knap werk al kan het daar ook een regenpijp verdragen :winking:.
Prachtige foto.
De kast is weer zeer geslaagd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan