Hoofdsponsor

1/72 "France '40" Mercedes 170V

Hallo Erwin, het gaat goed vooruit met je Mercedes. Om raampjes te kleven gebruik ik meestal Gator Grip of een snel uithardende witte lijm zoals Ponal Express van Henkel. Willy.
 
Het gepriegel aan de Mercedes is gedaan, alle stukken staan er op maar moeten nog geverfd worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het kleinste stukje is wel het meest opvallende bij deze resin kit, namelijk de fameuze Mercedes ster welke zo fijn is dat je deze bijna niet ziet. Daarom een veel te grote foto om het onderwerp te tonen:

attachment.jpg

Niet vergeten dat dit 1/72 is hé...
 
Ja, knap wek Erwin. 1/72 zo veel detail. Chapeau.

Gzrt Bart
 
Ja Erwin da's echt wel een klein stukje die Mercedes ster. Heb je hulp gekregen van kaboutervingertjes ? Nog veel plezier in Normandië! Willy.
 
Zo klein maar toch mooi geslaagd.
Marc S.
 
Knap , jammer dat de grote lege straat harder op valt dan de prachtige auto.
 
Knap , jammer dat de grote lege straat harder op valt dan de prachtige auto.

Dat straatstukje fungeert enkel als ondergrondje. Het is nog iets uit de spoorwegmodelbouw van het merk Wiland en werd zo verkocht, heb er zelf niets aan gedaan.
Voordeel is dat je er gerust een kleurenkopie van kan maken en gebruiken in een dio zonder dat het zelfs opvalt dat je dan "slechts" papier gebruikt hebt.
 
Ik beschouw de Mercedes 170V als afgewerkt. De eindfoto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De nummerplaten en de letter K werden geplukt uit de spares box.
De letter K verwijst naar "Kampfgruppe Kleist" welke in Mei-Juni 1940 actief was bij de inval in Frankrijk.
 
Klein maar fijn :) ziet er geslaagd uit.
 
Mooi gedaan Erwin. Ik vind alleen spijtig dat het reservewiel niet als apart onderdeel in de kit zit. Dan had het nog mooier geweest. Maar dat is mieren*** hoor, het is heel mooi zo.
Op naar de volgende :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie auto en kijk uit wanneer ze allen samenkomen in een diorama.
 
Hey,

E, dat ziet er meer of goed uit makker, mooie subtiele stofafzetting op het voertuig...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan