Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Citroen C4 Fourgonnette 1928 [WIP]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Citroen C4 Fourgonnette 1928 [WIP]

Standaard Citroen C4 Fourgonnette 1928 [WIP]

Alvast een nieuw kitje voorbereiden en het slachtoffer is een vrachtwagentje van Heller. Het bekende formaat doos waar de onderdelen heerlijk doorheen kunnen glijden, Heller maak die dozen eens kleiner

Aan de opbouw van de laadruimte is wel een klein beetje plamuur nodig

Er is een volledige motor bijgeleverd deze is waarschijnlijk elektrisch omdat er geen benzinetank te bekennen is ook niet in de bouwhandleiding dus even vriend Google wakker schudden vanavond.

Standaard

Mooie kit ik ga deze graag volgen
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Eerste ronde plamuur zit erop, nu nog een dun laagje en het probleem is opgelost.

Standaard

Geweldig.
    Moest dit er zijn in 1/35 dan begon ik er ook aan.
    Pascal

Standaard

Leuke kit, ik heb hier nog de versie "Normande" liggen en dus ga ik zeker volgen.
    Dat ontbreken van een benzinetank zou kunnen doordat men in die tijd de benzinetank dikwijls in het motorcompartiment inbouwde. Men werkte toen niet met benzinepompen maar via zwaartekracht (gravity fed). Zolang men niet bergop diende te rijden waren er (bijna) geen problemen.

Heb er even mijn kit bijgenomen en de stukken bekeken.
    Het onderdeel nr 7 betreft het tussenschot tussen motor en cockpit. Hierop moeten zowel het windscherm als het dashboard gemonteerd worden.
    Dit stuk is vooraan voorzien van een uitstulping in de vorm van een halve ton. Dit is meer dan vermoedelijk de benzinetank.

Volgens een oud Frans tijdschrift (Les cahiers du Maquettisme n°7, December 1986) zouden volgende kleuren van toepassing zijn op (bijna) alle Citroën B14 modellen:
    Zwart glanzend: chassis, achterzijde van de koplampen, spatborden vooraan.
    Zwart mat: Voorbrug, achterzijde radiator, uitlaat, achterbrug en remtrommels, stuurdirectie vooraan.
    Groen (vert moyen): Motor (horizontale delen tot aan de koppeling), radiatorbladen.
    Aluminium: alle andere motor onderdelen.
    Het dashboard mag zwart of koetswerkkleur.

Dit maar ter info, zal met veel aandacht volgen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Helaas niet in 1/35 Pascal was wel leuk geweest.

Erwin ik heb de instructies nog bekeken voor de kleuren maar zullen wel in dezelfde richting zitten qua kleuren die jij aangeef. Wat de tank betreft heb ik een foto gevonden maar durf er niet al mijn geld onder te verwedden of het het juiste type als het model is.

Dus nog even verder speuren waar en wat voor tank er werd gebruikt.

Coachke nog bedankt.

Standaard

Deze bouw ga ik ook zeker volgen want ik heb er ook nog een paar van die kits liggen. Succes. Willy.

Standaard

Ik ga deze zeker volgen.Succes ermee.
    Marc S.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten