Hoofdsponsor

1/24 Citroen C4 Fourgonnette 1928 [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25
Laatste kleurtje voor nu aangebracht :D Nu nog uitzoeken waar het dak van de laadruimte uit bestaat, lijkt een beetje of er iets van teer op gesmeerd is. En even wat inspiratie opdoen voor wat reclame op de zijkant.

7b3849466db8c517b2a23be8992f6b74.jpg

4c701df74b02a1dd884f717f26d33f22.jpg
 
Ben benieuwd en wacht op de verassing van de teksten op zijkant.
 
De middenste kleurstreep laat het geheel wel opfleuren.
 
Dat is een goede vraag Pascal daar ben ik zelf nog niet echt uit :(

Michel inderdaad staat wel leuk maar na wat uurtjes er naar gekeken te hebben is het toch echt niet wat wil. Tevens wat gespeurd op Google voor inspiratie maar 9o% van de Fourgonnette waren een kleur en de weinige met twee kleuren hadden niet de afscheiding tussen de kleuren in een andere kleur. Dus de lichte kleur groen weer verwijderd.
 
beste Ron ik vond het wel heel knap paste in die stijl maar ieder zijn ding he
Als belettering zou ik gegaan zijn iets in de aard van een meubelzaak of luxekledij van in die jaren
Marc
 
Daar ik nog steeds niet weet wat op de zijkant te zetten ben ik maar verder gegaan aan de cabine. De foto`s halen de lichte kleuren teveel op en weet nog niet hoe dat te voorkomen.

9e35e8177509a7c75211177acb639f98.jpg

479816fb720a54c0c298d3d92f6d3162.jpg

DRie nieuwe tellers gemaakt van koperdraad.

89dae2938c8131bf77c2570a65b6ce9c.jpg

Deuren doe ik nog over zijn niet naar mijn zin.

0d7cfad04bf26e6e28abd21b9f7a0a97.jpg
 
Ik denk dat eerder dat ze toentertijd iets van een dunne plaat hout gebruikte iets in de vorm van triplex dus fineer zal het zeker niet geweest zijn en ook te dun. Op die close up foto`s lijkt het altijd erger :) maar ben er niet echt tevreden mee dus opnieuw.
 
Typische Heller kit waar door de band redelijk wat werk aan is.
Bouw ziet er tot hiertoe reeds goed uit.
De metertjes (in koperdraad) zou ik vervangen door ander materiaal. Hetzij dunne schijfjes afsnijden van een plastic buisje (hiervoor heb je wel een snijmachine nodig). Eventueel kan je ook ringetjes ponsen uit dunne plasticard (met Punch & Die.) Of je kan hiervoor eventueel ook ringetjes in PE gebruiken uit het gamma van airscale (cockpit instruments schaal 1/24 of 1/32).
Succes verder met de bouw.
 
inderdaad Ron ik ben beter van u gewoon maar ik denk dat het wel goed komt ( ben er vrij zeker van )
Marc
 
Hallo Ron. De verwering van die zetel vind ik wel realistisch. De binnenkant van de deuren zal op die auto's wel niet in leder geweest zijn, waarschijnlijk een dun plankje bekleed met een of andere stof. Succes . Willy.
 
Bedankt voor de reacties en mee denken.

Willy, ongetwijfeld zullen er stof op de deuren hebben gehad. Ik ga van enkele foto' s uit van museum exemplaar en deze had hout als afwerking aan de binnenzijde van de cabine. Ook duidelijk te zien was dat het hout uit een stuk bestond.
 
Heb je geen stukje fineer ergens liggen ?.
Volg verder en ben benieuwd naar vervolg.
 
Hallo Ron , ik weet niet welke tint je houten deurpanelen moeten zijn maar Vallejo heeft in zijn gamma nr 70828( 182 ) Woodgrain Transparant, dit is een roodbruine tint zoals kerselaar of mahoniehout . Als je echt hout zoekt vind je soms iets in verpakkingsmateriaal , de ronde doosjes van sommige franse kazen een dun plankje als bodemplaat.. Dure sigaren in metalen cilindertjes waren omringd met een flinterdun houten bladje. De kistjes waarin mandarijnen verkocht worden hebben ook houten plankjes als wanden ,die zullen waarschijnlijk voor jouw panelen wel iets te dik zijn. Kijk in elk geval eens naar de geschenkverpakkingen voor de eindejaarsperiode. Succes. Willy.
 
Hallo Ron. Nog een tip , om een ringetje te maken rond de wijzerplaten kan je spiraalveren gebruiken. Je knipt een cirkel uit en met een platte tang mooi in hetzelfde vlak brengen. Eventueel het metaal minder stug maken door in een vlam roodgloeiend te maken en dan direct afschrikken in koud water. Spiraalveren vind je in aanstekers (bic) , stylos enz. Willy.
 
Willy en de andere posters bedankt voor hun tips.

Daar ik geen hout in welke vorm dan in huis heb wat te gebruiken is voor de modelbouw ben ik verder gegaan met verf :)
Eerst twee kleuren bruin 50/50 gemixt daarna wat strepen getrokken met de beide kleuren bruin. Laten drogen en toen met mijn vinger een paar keer over het hout heen zodat het iets vettig werd en toen een laagje bruine inkt aangebracht en met een kwastje lichtjes lijntjes getrokken in de inkt. Door de vettigheid van mijn vinger gaat de inkt samen trekken wat het gewenste effect gaf. De rechterdeur moet nog 1x gedaan worden.

9c2b048db25afc0789381424bbf38ae7.jpg
 
Inderdaad Rudi en de naam is al weggevertje :) en eerlijk gezegd heb ik geen idee hoelang Triplex eigenlijk bestaat dat moet ik eens uitzoeken.

Vanmiddag nog het dashboard nog wat gepimpt :) De koperen ringen van draad vervangen door buis, drie gaten geboord passende koperen buis erin, nog wel los geplaatst totdat het dashboard is geschilderd. Ook nog wat draai/druk knoppen en handels toegevoegd die missen op Hellers idee hoe het was. De ringen moeten nog wat met de vijl bewerkt worden.

f1feedc0ea87eb7d466fc37fffac92dc.jpg
 
Dat hout op de binnenzijde van de portieren lijkt me nu toch goed gelukt Ron.
 
Bedankt Erwin en Airbus.

Ja het hout is nu stukken beter en de koperen ringen zijn straks na het vijlen van de binnenkant nog wat dunner dus ook weer een verbetering.

Nu nog steeds iets bedenken wat op de zijkant moet komen zit zelf aan iets van een tekst te denken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan