Hoofdsponsor

1/24 Citroen C4 Fourgonnette 1928 [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25
Bedankt Ron. Waaw wat een massa interessante foto's. Daarmee kan ik zeker aan de slag. Willy.
 
Ziet er een leuke kit uit.
Blinkend of roestig?
 
Het idee is een rijdend exemplaar dus een versleten uiterlijk :)
 
Vandaag het laatste stukje primerwerk gedaan en dit is gelijk een probeersel dus benieuwd hoe het uitpakt en anders nog wel ergens 2 liter Dasty staan :laugh::laugh:

047ff083e22185f691a9c44f7d235f31.jpg
 
Bedankt Pascal.

Vandaag de kleuren erop gespoten en nu nog iets bedenken van reclame op de zijkant want er waren geen decals voor in de kit, niet dat ik ze dan had gebruikt :)

136ffa1cc1f60a1699e99142fa963339.jpg

Uurtje later
3bae4a844f59337c1bb11d144ebd7ac8.jpg

Het velletje dat ter hoogte van het spatbord zit is een restantje maskeervloeistof dat ik morgen met een houten tandenstoker kan verwijderden (moet nieuwe tandenstokers halen :) )
 
Mooi kleurtje. Welke verf gebruik je Ron?
 
Bedankt Michel.

De donkere kleur is een mix van Tamiya X-4 bleu , nu gaan er mensen denken :) , lichter gemaakt met met Vallejo witte primer. De lichte kleur blauw is netjes uit een potje van Revell gekomen alles uiteraard Acryl.
 
Merci Ron. De revell verf is wel goed vind ik, alleen sluiten die potjes niet zo goed.
 
Ik vind die Revell Acryl ook zeer prettig te verwerken in de airbrush maar heb geen problemen met het afsluiten waarschijnlijk hou ik net de rand van het potje wat schoner:)
 
Gedurfde combinatie en ben benieuwd naar vervolg.
 
Ja zou kunnen Ron :D

Afsluiten zelf lukt wel maar toch droogt die altijd uit na een tijdje bij mij ....
 
Het blauw doet mij denken aan de zee dus ....
- Vishandel "De Zeemeermin"
- Transport "De Parel"
- "De Mosselpot" - Groothandel
- Verven "Aquamarine"

enz... enz... enz... :D :D

ok, ik ben al weg ....
 
Bedankt voor de reacties mannen.

Erwin Tja iets met vis dat heb ik al eens gedaan maar hou het wel in het achterhoofd.

4a8b397b6eb91de9b18e5e0a5c5c9811.jpg
 
Ben benieuwd naar het vervolg.Vind dit echt wel een mooie truck.Wat de verf betreft,ik gebruik niets anders dan revell aqua en ben er zeer tevreden over.Potjes sluiten perfect af en ik kan zelfs de verf die verdund is lange tijd bewaren.
Marc S.
 
Hallo Ron. Dat zijn frisse kleuren die je gebruikt , mooi. Als ik ook eens een suggestie mag maken : tussen beide kleuren een band van een kontrasterend kleur aanbrengen. Willy.
 
Was bezig met een poging om de eerste slijtage te doen door middel van eerst schuren (links) en dan door middel van de juiste kleur washes aan te brengen tot een resultaat waar ik tevreden mee was (rechts) Vanaf dit punt zouden er nog wat behandelingen plaats moeten vinden op de deur. Helaas werkte dit niet op de grote vlakken van de laadbak daar kwam ik niet aan hetzelfde resultaat helaas.

90a4ea68cdd0313eb9a9a6632c33778e.jpg

Dus gaan we weer een andere manier in de strijd werpen om een verweerde en niet door geroeste Fourgonnette neer te zetten.

Twee kleuren groen en zoals Willy al opmerkte nog een kleur tussen deze in en zit te denken om 50/50 mix van beide kleuren te maken.

6dbf7597662f48faf0e754fb6cc8c8a6.jpg
 
Spijtig dat het weer tegen zit.
 
Vrees dat die 50/50 te weinig zal accentueren, zou eerder opteren voor een diep groen of iets dat contrasteert zoals een bruine band eventueel zelfs hout imitatie.
 
Experimenteren met kleuren en verweren is gewoon plezant en dit gaat goed komen uw werken kennende.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan