Hoofdsponsor

1/24 Toyota Tom's supra GT [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Mooi resultaat hoor je clear coat . Dat is al het halve werk om je decals mooi en strak op de auto te krijgen. Zou het wel een dagje of twee drie laten uitharden. Just to be sure :)

Greetzzz Modest

dank u , de decals gaan er maar eind volgende week op.
 
Beste Marin het is geen negatieve reactie hoor , het kan zijn dat het nog moet gebeuren maar in werkelijkheid zijn die topjes in de velg allemaal chroom boutjes want deze velg in het echt bestaat uit drie delen die zijn demontabel , de beide velgranden kunnen er af gedaan worden om verschillende redenen
B.v. bij schade moet slechts kant vervangen worden in plaats van een complete velg , men kan dan ook de breedte aanpassen bredere velgranden of het spoor veranderen breder of de wagen smaller zetten en normaal zijn de velg randen gepolijst als chroom maar daar doet ge uw zin mee natuurlijk , verder zien ze er prachtig uit goe gedaan
Marc
 
Beste Marin het is geen negatieve reactie hoor , het kan zijn dat het nog moet gebeuren maar in werkelijkheid zijn die topjes in de velg allemaal chroom boutjes want deze velg in het echt bestaat uit drie delen die zijn demontabel , de beide velgranden kunnen er af gedaan worden om verschillende redenen
B.v. bij schade moet slechts kant vervangen worden in plaats van een complete velg , men kan dan ook de breedte aanpassen bredere velgranden of het spoor veranderen breder of de wagen smaller zetten en normaal zijn de velg randen gepolijst als chroom maar daar doet ge uw zin mee natuurlijk , verder zien ze er prachtig uit goe gedaan
Marc

ik ga uw raad opvolgen en met chrome stift de topjes aantikken.
 
zal weeral een heel andere uitzicht geven , wat je nu nog kan doen beste Marin is de rim's velgranden een lichte wash geven , dus met sterk verdunde verf zwart een beetje aanbrengen en normaal loopt de verf vanzelf rond en geeft het effect van gebruikssporen ( remstof)
Marin hoeft niet hoor je hebt uw eigen smaak he
Marc
 
Idd mooie velgen; op mijn wagen liggen ook zo'n 3-delige velgen :D
Hopelijk kan ik zelf snel terug beginnen bouwen :$
Momenteel steekt alles nog in verhuisdozen tot mijn intrek in mijn eigen stek.
Benieuwd naar eindresultaat. Hopelijk vallen de decals nog mee want het is ook niet zo'n recente bouwdoos.
 
zal weeral een heel andere uitzicht geven , wat je nu nog kan doen beste Marin is de rim's velgranden een lichte wash geven , dus met sterk verdunde verf zwart een beetje aanbrengen en normaal loopt de verf vanzelf rond en geeft het effect van gebruikssporen ( remstof)
Marin hoeft niet hoor je hebt uw eigen smaak he
Marc


zijn allemaal aangestipt , maar men ziet het niet zo goed op de foto en ook wat zwart aan toegevoegd.

attachment.jpg
 
veule beter he ? vind ge niet ? goe bezig
Marc
 
Idd veule beter :). Knappe velgen ook in deze kit. Benieuwd naar het vervolg.

Greetzzz Modest.
 
Dit zijn de momenten dat ik besef dat ik erg weinig over auto's weet.
Maar is wel knapper.
 
nog een beetje aan de onderkant gewerkt, denk dat ik een beetje overdreven heb met de wach

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik zou de onderkant zwart maken ipv wit. Voor de rest ziet het er best strak uit.
 
Michel hier moet ik toch even op ingaan , heb vroeger ook veel op circuit gedaan en wagens klaar gemaakt en al de undercoating ( teroson )moest qua gewicht af gewoon ter bescherming mee in carrosserie kleur dat scheelde toch gemakkelijk 10 kg of meer dat we eraf haalde ook de bitumen binnenin als geluidsisolatie moest eruit daar ging het om 30 kg daarom dat die racewagens altijd binnenin en onder in een kleur gelakt werden , lawaai daarentegen was enorm in die wagens
Marin ik vind het goed hoor als racewagen ,zelfs rond de chassisbalken zou ik nog een wash geven kan geen kwaad hoor
Marc
 
Ah ok, dan ben ik mis. Ik dacht dat er een anti steenslag laag onder moest zitten.
 
zo ziet het eruit met de wielen erop

attachment.jpg
 
Ziet er alweer ferm uit; benieuwd naar eindresultaat.
En die insider weetjes van collega builders maakt het nog leerrijk om te volgen ;)
Heb mij ooit laten wijs maken dat de reden waarom bij Porsche de startsleutel links zit, ook uit de racerij komt.
Vroeger had men nog vliegende starten en moesten racers van aan de zijlijn erin springen en vertrekken.
Daarom had Porsche het idee om sleutel links te steken zodat de racer direct kon starten en schakelen tegelijk; en zo tijd te winnen.
Of dit een broodje aapverhaal is, weet ik natuurlijk niet maar het klinkt wel geloofwaardig.
 
Ziet er alweer ferm uit; benieuwd naar eindresultaat.
En die insider weetjes van collega builders maakt het nog leerrijk om te volgen ;)
Heb mij ooit laten wijs maken dat de reden waarom bij Porsche de startsleutel links zit, ook uit de racerij komt.
Vroeger had men nog vliegende starten en moesten racers van aan de zijlijn erin springen en vertrekken.
Daarom had Porsche het idee om sleutel links te steken zodat de racer direct kon starten en schakelen tegelijk; en zo tijd te winnen.
Of dit een broodje aapverhaal is, weet ik natuurlijk niet maar het klinkt wel geloofwaardig.

Dat is geen broodje aap verhaal maar wel degelijk zo.
De racers stonden aan de rechterzijde van de startbaan (gezien de normaal te volgen rijrichting) en de wagens stonden links met hun neus reeds naar de rijrichting gekeerd. Sprinten, inspringen en starten kon dus met 2 handen gebeuren vermits het slot links van de stuurkolom was. Dat gaf Porsche een voorsprong (hoe klein ook) op zijn concurrenten onder wie veel traditionele Italianen in die tijd.
 
en we zijn vertrokken voor een paar decals, hopelijk krijg ik ze er allemaal netjes op

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan