Hoofdsponsor

1/72 Ursel B67 airfield Oktober 1944 [wip]

Met veel te veel projecten waarmee ik bezig ben (en die niet afgeraken) , is dit weer aan de oppervlakte gekomen. Ik had ergens een truukje gevonden om de mickey mouse camouflage te maken, en dit is het geworden:
het truukje : het zwart te veel schilderen, en dan met ronde stickers afplakken
attachment.jpg

het resultaat: de bruine verf was wel op meerdere plaatsen onder de stickers gekropen, maar dan bijgeschilderd. Er nog werk aan om het af te werken.
attachment.jpg

En ondertussen zit ik al met een ander diorama in mijn hoofd, en heb ik daarvoor al wat gerief besteld.
 
Bij mijn zoektocht naar info over de Hawker Typhoons, ben ik ook op enkele foto's gekomen van dit toestel op Melsbroek voor een Duitse hangar die als een rij huizen was gecamoefleerd. Dat vliegveld was net als Ursel in het najaar van 1944 door de Engelsen gebruikt Er was ook een kleuren foto bij, van die hangar met een Mitchell erin. Dat geeft inspiratie voor een volgend diorama, kijk maar :

attachment.jpg

Ik heb al een en ander gekocht, zoals de Airfix kit van de Mitschell, maar eerst Ursel afwerken is de boodschap.

Erik
 
Dat zou een meer dan origineel dio kunnen worden Erik.
 
Speciaal die foto en inderdaad origineel
 
Inderdaad dat ziet er op zijn minst indrukwekkend , maar .......... ge gat uw pollen ermee vol hebben om zoiets te maken
Alvast veel heel veel succes toegewenst , en dan afwachten tot ge eraan begint
Marc
 
In parallel met de hangar, hebben de 4 Typhoons nu hun camoeflage kleur gekregen:
attachment.jpg
 
Ondertussen een klein beetje verder gewerkt aan de Typhoons . De PR-D van Sqn Leader Demoulin krijgt de draaiende motor , hier volgt een proefopstelling:

Even kijken met stilstaande schroef :

attachment.jpg

en dan contact :

attachment.jpg

Yes ! als er bij de verdere montage geen draden breken gaat dit goed.
 
Een mooi concept, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ik zag je 4 Typhoons naast elkaar liggen en merkte op dat het camouflage patroon op elke vlieger hetzelfde is. Was dit in het echt ook zo ?
Dit is geen kritiek hoor, gewoon een vraag die in mij opkwam bij het zien van de foto. Ik weet namelijk niet of ze in het fabriek eenzelfde patroon hadden voor de camouflage, of dat het willekeurig was.
 
Absoluut hetzelfde patroon. De Britten hadden vastgelegde schema's voor al hun vliegtuigen. Tot eind 1941 hadden ze een A en een B schema, bvb. voor de Hurricane. Die schema's waren elkaars spiegelbeeld. Maar voor de Typhoon was er maar een schema. Ik heb daarom dezelfde masks voor de vier kunnen gebruiken.
Erik
 
Absoluut hetzelfde patroon. De Britten hadden vastgelegde schema's voor al hun vliegtuigen. Tot eind 1941 hadden ze een A en een B schema, bvb. voor de Hurricane. Die schema's waren elkaars spiegelbeeld. Maar voor de Typhoon was er maar een schema. Ik heb daarom dezelfde masks voor de vier kunnen gebruiken.
Erik

Interessant weetje.
 
Aha, dat wist ik niet. meestal zie je ze ook alleen staan en dan valt het niet zo op. leuk om te weten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan