Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Cobi - Lego
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: Cobi - Lego

Standaard Cobi - Lego

Denk dat ieder onder ons ooit wel eens gespeeld zal hebben met Lego, zal niet moeten uitleggen wat dat is.
    Ook mijn 4 kleinkinderen zijn Lego bouwers maar Finn en Ellie zijn er het meest van bezeten.

Lego maakt echter geen militair materiaal en daar heeft de Poolse firma COBI een gat in de markt gevonden. Zij maken bijna dezelfde blokjes (zonder logo) en brengen militaire modellen uit.

Verleden jaar begon mijn andere kleinzoon Thor aan een M16 halftrack en met de hulp van zijn papa is deze afgewerkt geraakt.
    Dit jaar was het echter Finn (9j) die zijn oog liet vallen op een GMC en zijn zus Ellie (6,5j) was verkocht aan een Curtiss P-40 Warhawk.
    Tussen de pre-school sessies in werden deze beide modellen bij mij thuis gebouwd zonder mijn hulp.

Beiden zijn heel tevreden over hun realisatie en de cataloog werd reeds afgeschuimd op zoek naar volgende modellen waarbij Finn bij de militaire voertuigen wil blijven en Ellie de vliegtuigkant opgaat. Bompie weet weer waar hij zijn geld mag aan uitgeven.

Is er hoop op opvolging?????
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Amaai schoon gemaakt zeg ! Had nog nooit van die blokjes gehoord. Vooral het vliegtuig is zeer mooi gemaakt

Greetzzzz Modest

Standaard

Knap! Dikke proficiat aan de bouwers!
    Veelbelovend; opvolging is verzekerd.

Gr
    Thiery

Standaard

Inderdaad heel knap en opvolging zit er aan te komen met zulke toffe projecten.
    Pascal

Standaard

Fantastisch je ziet waar he bloed kruipt he als het niet gaan kan
    Knap gedaan door die gasten echt waar
    Nu ik weet niet of het hetzelfde merk is maar mijne kameraad zijne zoon heeft een Porsche 911 ook zo knap afgewerkt als deze modellen maar ook niet van lego
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Voor mij ook de eerste keer dat ik van deze bouwsteentjes hoor. Ik moet zeggen beiden modellen zijn heel mooi gemaakt. op het eerste zicht zou je helemaal niet zeggen dat het uit blokjes gemaakt is. Goe gedaan door de jeugdige bouwers
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Ik heb enkele jaren geleden iets dergelijks (straaljagers) gekocht voor mijn kleinzonen in de shop van het legermuseum in Brussel, maar ik weet niet van welk merk het was.

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Cobi is zo klein niet hoor, zij hebben meer dan 2000 verschillende bouwdozen momenteel.
    https://www.beslist.nl/products/spee...c/merk~9837486

En het verschil tussen Cobi en LEGO kan je hier mooi lezen:
    https://warbricks.com/cobi-bricks-vs...he-difference/

Ik vind ze er toch netjes uitzien Erwin, compliment voor de klein kinderen.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Een paar jaar geleden een Cobi aan mijn zoon cadeau gedaan, de Sopwith Camel:

Aanrader!

Gr
    Thiery

Standaard

De militaire lego bouwdozen (duur!!!) zijn er al een eindje:
    https://www.brickizimo-toys.com/nl/64-bouwdozen
    Cobi heeft het gevonden om goedkope militaire "Lego" sets te maken.
    Maar onze Chinese vrienden laten ook van zich horen.
    Typ maar eens "blocks ww2" bij Aliexpress in.
    Er zit hier en daar namaak tussen maar vooral ook steeds meer en meer eigen sets.
    Wel wat wachten op de bestellingen... maar aan die prijs...

Standaard

Die Camel is inderdaad een hele mooie!
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten